Jij kan met je adem alleen al augurken conserverenWalt schreef:Misschien kan Shadow vast een voorzetje maken voor de inhoudsopgave...
Hypex Fusion Plate amps
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hypex Fusion Plate amps
Re: Hypex Fusion Plate amps
Opschieten inderdaad!mspijker schreef:Enig idee wanneer we de eerste versie kunnen lezen? Als ik je berichtje op diyaudio lees en je moet er 4 maanden later nog aan beginnen, dan zie ik het somber in. Ik draai nu nog breedband met 1 kanaal per FA123 maar begin juli ben ik een weekje vrij en dan wou ik eens met metingen beginnen.ds23man schreef:Rustig aan jongens, ik begin binnenkort met het maken van een manual.
Je hebt nog maar 4 weken.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Andere vraag. De fusion amp bevalt geniaal goed qua spes, geluid en met de software is te werken.
Het enige waar ik tegen aan loop is de 'form-factor'. Het is natuurlijk een plate-amp. Ze zijn echter niet in te bouwen in mijn speakers. De plate-amp is te hoog, en mijn speakers zijn rond. Kortom, ze moeten in een apart kastje. Ik heb nu 2 houten kastjes naast de speakers staan, maar het liefst zou ik ze in een chassis bouwen zodat het een enkele eindtrap lijkt, en bij de andere apparatuur kan staan.
De units (DSP + NCORE) zijn zo te zien eenvoudig los te halen van de plate (uiteraard is de garantie dan op). Als ik een kast heb met voldoende hoge koelribben, dan kan ik beide deze tegen de ribben aan monteren. Dit geeft zat koeling natuurlijk, want de NCores zijn efficiënt. De aansluitingen kunnen dan netjes aan de achterkant en de ontvanger voor de AB keurig aan de voorkant.
Ik weet nog niet of ik dit daadwerkelijk ga doen. Zijn er nog andere redenen (dan het vervallen van de garantie) om dit niet te doen (HF afscherming etc)?
groet,
Satefan
Het enige waar ik tegen aan loop is de 'form-factor'. Het is natuurlijk een plate-amp. Ze zijn echter niet in te bouwen in mijn speakers. De plate-amp is te hoog, en mijn speakers zijn rond. Kortom, ze moeten in een apart kastje. Ik heb nu 2 houten kastjes naast de speakers staan, maar het liefst zou ik ze in een chassis bouwen zodat het een enkele eindtrap lijkt, en bij de andere apparatuur kan staan.
De units (DSP + NCORE) zijn zo te zien eenvoudig los te halen van de plate (uiteraard is de garantie dan op). Als ik een kast heb met voldoende hoge koelribben, dan kan ik beide deze tegen de ribben aan monteren. Dit geeft zat koeling natuurlijk, want de NCores zijn efficiënt. De aansluitingen kunnen dan netjes aan de achterkant en de ontvanger voor de AB keurig aan de voorkant.
Ik weet nog niet of ik dit daadwerkelijk ga doen. Zijn er nog andere redenen (dan het vervallen van de garantie) om dit niet te doen (HF afscherming etc)?
groet,
Satefan
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Heb je wel HF afscherming als je de plate in een houten kast bouwt dan?
Re: Hypex Fusion Plate amps
Nope. Maar ik ben verder niet bekend met hoe de Hypex is gebouwd, en wil geen aannames doen op dit vlak.ds23man schreef:Heb je wel HF afscherming als je de plate in een houten kast bouwt dan?
Satefan
Re: Hypex Fusion Plate amps
Al maak ik ze groter, ze blijven rond.dre schreef:Je speakers zijn te gewoon te klein.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Nou, boven de 6371 km heb je toch wel een plaatsingsprobleem..... 
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ja, en in het luchtledige heb je ook last van een suboptimaal afstraalgedrag

Re: Hypex Fusion Plate amps
Ik denk dat het dan toch makkelijker is om naar een D vormige kast toe te werken.
De hele zaak demonteren en in een aparte kast bouwen lijkt me een hele opgaaf.
De hele zaak demonteren en in een aparte kast bouwen lijkt me een hele opgaaf.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Gaat m helaaas niet worden Ray. Aan de achterkant zit ook een driver in de weg. De kast aanpassen is geen optie.ray5150 schreef:Ik denk dat het dan toch makkelijker is om naar een D vormige kast toe te werken.
De hele zaak demonteren en in een aparte kast bouwen lijkt me een hele opgaaf.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Maar los van alle overige gedachten omtrend hoe mijn speaker eruit zou moeten zien, is dit idee een 'no go'?
groet,
Stefan
groet,
Stefan
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hypex Fusion Plate amps
zou niet weten waarom t niet zou kunnen
iirc heeft Pjotr ook al eens een Hypex plate amp verbouwd om 'm beter pas te krijgen.
iirc heeft Pjotr ook al eens een Hypex plate amp verbouwd om 'm beter pas te krijgen.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Als ik de FA250 in een externe stalen kast/behuizing plaats, heeft het dan een of andere bescherming/coating nodig?
Re: Hypex Fusion Plate amps
Heeft iemand de fusion plate amp al eens gebruikt met een Bluesound node 2, via coax input (digitale volume controle)?
Re: Hypex Fusion Plate amps
Nee. Wel met een Sonos streamer en Raspberrt PI. Beide zowel optisch als coax.pieter1008 schreef:Heeft iemand de fusion plate amp al eens gebruikt met een Bluesound node 2, via coax input (digitale volume controle)?
Re: Hypex Fusion Plate amps
Hoe was de klank?
Ik heb gehoord dat de fusion amps een goede dac hebben, klinkt het helderder met digitale input of analoog in vanaf een dac/pre?
Aangezien het een inbouwproduct is, vrees ik dat ik hem niet kan retourneren als de klank me niet ligt.
Ik heb gehoord dat de fusion amps een goede dac hebben, klinkt het helderder met digitale input of analoog in vanaf een dac/pre?
Aangezien het een inbouwproduct is, vrees ik dat ik hem niet kan retourneren als de klank me niet ligt.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Vraagje: hoe wil je ze inzetten? De Fusion plate amps zijn primair bedoeld voor een actief luidspreker systeem of een Sub. Bij de uitvoeringen voor sub's ( 1 kanaals) is er geen digitale ingang aanwezig.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Het klinkt helderder met de digitale input.pieter1008 schreef:Hoe was de klank?
Ik heb gehoord dat de fusion amps een goede dac hebben, klinkt het helderder met digitale input of analoog in vanaf een dac/pre?
Aangezien het een inbouwproduct is, vrees ik dat ik hem niet kan retourneren als de klank me niet ligt.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Ik denk er aan om mijn stereo luidsprekers aan te sturen met 2 fusion plate amps met digitale inputs, 2 bridged FA122 bijvoorbeeld, ik dacht ook aan een enkele FA252 (kanaal 1 als links, kanaal 2 als rechts).
En een ander voordeel is dat ik een plate amp ook kan hergebruiken als subwoofer versterker of voor te biampen.
Ideaal zou zijn een chassis met de hypex dsp module, stroom voorziening en 2 kanalen. Maar dit bestaat niet, er is wel een dsp (Hypex DLCP 2x6) module maar dan moet ik een nc400 gebruiken dan kom ik een stuk duurder uit dan de fusion plate amps.
En een ander voordeel is dat ik een plate amp ook kan hergebruiken als subwoofer versterker of voor te biampen.
Ideaal zou zijn een chassis met de hypex dsp module, stroom voorziening en 2 kanalen. Maar dit bestaat niet, er is wel een dsp (Hypex DLCP 2x6) module maar dan moet ik een nc400 gebruiken dan kom ik een stuk duurder uit dan de fusion plate amps.
Re: Hypex Fusion Plate amps
De klank is gewoon bijzonder goed. Kraakhelder en bijzonder weinig vervorming.pieter1008 schreef:Hoe was de klank?
Ik heb gehoord dat de fusion amps een goede dac hebben, klinkt het helderder met digitale input of analoog in vanaf een dac/pre?
Aangezien het een inbouwproduct is, vrees ik dat ik hem niet kan retourneren als de klank me niet ligt.
De Fusionamps zijn veruit de beste versterkers als het gaat om lage vervorming, ruisvloer, dynamiek etc. We hebben vorige week de FusionAmps getest op een Audio Precision 525 meetsysteem. De resultaten zijn bijzonder goed te noemen. Versterkers van vele duizenden euro's duurder halen het niet bij deze specs. Bij volledige belasting van de versterker, zijn de metingen nog steeds enorm goed. De voeding geeft nagenoeg geen krimp! Klasse D versterkers zijn (meer dan) volwassen geworden.
Ook het digitaal filteren heeft vele voordelen op analoog (met spoeltjes en condensatoren). Linkwitz geeft op zijn site ook aan dat de directe koppeling tussen versterker en driver een voordeel is ten opzichte van analoog filteren.
Uiteraard is het ontwerp van de luidspreker, en hoe je de digitale filters gebruikt cruciaal. Maar het apparaat an sich is uitermate goed. Ik was vroeger enorm sceptisch over digitaal filteren etc, maar ik wil (en kan) niet meer zonder nu.
Grt
Satefan
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Fusion Plate amps
Je kunt een fusion niet als stereoversterker gebruiken! Ingangspad is gewoon mono.
Re: Hypex Fusion Plate amps
Gewoon 2 fusion amps gebruiken dus.pieter1008 schreef:Ik denk er aan om mijn stereo luidsprekers aan te sturen met 2 fusion plate amps met digitale inputs, 2 bridged FA122 bijvoorbeeld, ik dacht ook aan een enkele FA252 (kanaal 1 als links, kanaal 2 als rechts).
En een ander voordeel is dat ik een plate amp ook kan hergebruiken als subwoofer versterker of voor te biampen.
Ideaal zou zijn een chassis met de hypex dsp module, stroom voorziening en 2 kanalen. Maar dit bestaat niet, er is wel een dsp (Hypex DLCP 2x6) module maar dan moet ik een nc400 gebruiken dan kom ik een stuk duurder uit dan de fusion plate amps.
