The Big Tube!
Moderator: Beheerdersteam
Re: The Big Tube!
Je hebt gelijk de meetruimte was gespecificeerd tot 80Hz, ondanks de grote afmetingen van 10x10x10 meter en al dat dempingsmateriaal. We zagen dat de woofer niet doorliep tot de verwachte 37Hz -3dB. Dus we hebben in die ruimte een meting vlakbij de woofer gedaan en vergeleken. Inderdaad, beneden 80Hz wat verschillen door overblijfselen van roommodes die goed overeenkwamen met de afmetingen van de ruimte (15, 30 en 60Hz).
Die rare dingen zijn fouten in de optelling van Speaker Workshop, dit is niet zichtbaar in de individuele respons.
Die rare dingen zijn fouten in de optelling van Speaker Workshop, dit is niet zichtbaar in de individuele respons.
Hierbij de respons zonder enige vorm van smoothing na meting zoals gedaan in de meetruimte van TuD. De meting is gedaan met de hoogste resolutie die ARTA weergeeft, 1/24 octave.
- anonamemouse
Microfoon voor de show, de echte meting is op 3 meter afstand en reële luisterhoogte gedaan zodat we meteen de goede faserelatie van alle units hadden. Dat geeft wat extra rommel in de meting, maar zoals je ziet in het eindresultaat is dat niet echt een probleem.
- anonamemouse
(De kabels zaten er ook al niet meer in...)
Laatst gewijzigd door anonamemouse op zo 11 aug 2019, 8:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu je het zegt, het was mij nog niet opgevallen. 
Was meer gefocust op de luidspreker en ben benieuwt hoe die gaat klinken in jouw huiskamer.
Was meer gefocust op de luidspreker en ben benieuwt hoe die gaat klinken in jouw huiskamer.
Qua midhoog lijkt het veel op de Daudio systemen, maar nu met de tweeter boven de mid geplaatst. Ik ben benieuwd wat voo verschil dat nog maakt.
Ben je er al uit of je ook voor luxe filtercomponenten gaat? Daudio gebruikt o.a. Mundorf SGO, ik heb een Duelund RS op het hoog. Je zou ook eens kunnen kijken naar Miflex KPCU:
https://www.hificollective.co.uk/compon ... itors.html
Groetjes Walter
Ben je er al uit of je ook voor luxe filtercomponenten gaat? Daudio gebruikt o.a. Mundorf SGO, ik heb een Duelund RS op het hoog. Je zou ook eens kunnen kijken naar Miflex KPCU:
Groetjes Walter
- anonamemouse
Dat klopt, het zijn dezelfde units. Ik had oorspronkelijk ook het plan om de mid boven te zetten, maar de huidige constructie is sterker. Wat betreft geluid op de luisterpositie maakt het niets uit.Walt schreef:Qua midhoog lijkt het veel op de Daudio systemen, maar nu met de tweeter boven de mid geplaatst. Ik ben benieuwd wat voo verschil dat nog maakt.
Die SGO is een frummeltje boven budget, door die te gebruiken verdubbeld de prijs van het hele filter zo'n beetje... Ik wil wel zo high end mogelijk, maar heb gewoon niet de middelen om dat onbeperkt te doen...Ben je er al uit of je ook voor luxe filtercomponenten gaat? Daudio gebruikt o.a. Mundorf SGO, ik heb een Duelund RS op het hoog. Je zou ook eens kunnen kijken naar Miflex KPCU:
Groetjes Walter
Donaties zijn welkom...
Komt het uiteindelijke schema in dit topic of blijft dat geheim? (Wegens mogelijke overeenkomst met de commerciele Daudio filters?). Ik wil best kijken of ik nog bruikbare spoelen/condensators voor je heb liggen.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- anonamemouse
Nee hoor, daar is best mee te leven!Shadow schreef:Mundorf en Jantzen is ook geen schande toch?
Voor het hoog en mid is het filter inderdaad grotendeels een kopie van de Daudio luidsprekers, ik zal het dus niet posten... Sorry...Walt schreef:Komt het uiteindelijke schema in dit topic of blijft dat geheim? (Wegens mogelijke overeenkomst met de commerciele Daudio filters?). Ik wil best kijken of ik nog bruikbare spoelen/condensators voor je heb liggen.
Groetjes Walter
Geeft niet, mijn speakers zijn daar ook op gebaseerd, ik stuur je wel even een PB.
- anonamemouse
Met toestemming van Jeroen.
Nog een kastje maken voor het filter en nog een paar meter teflon draad bestellen. Ik heb nog maar 40 cm over... Da's net niet genoeg om alles aan te sluiten.
Nog een kastje maken voor het filter en nog een paar meter teflon draad bestellen. Ik heb nog maar 40 cm over... Da's net niet genoeg om alles aan te sluiten.
En pas op met die wax spoel, het hele deel van de draad die uit de spoel komt is geleidend, zie de foto’s op Tony Gee zijn website, einde isoleren met krimpkous.
- anonamemouse
Zo erg gelukkig niet, maar in de foto is ongeveer 3 weken huur te zien. Ik woon helaas niet zo goedkoop...Shadow schreef:Wauw!![]()
Daar ligt wel een maandsalaris?
Dank je wel! Het was even puzzelen.Walt schreef:Prachtig dat filter!
No worries, overal voldoende ruimte tussen.Walt schreef:En pas op met die wax spoel, het hele deel van de draad die uit de spoel komt is geleidend, zie de foto’s op Tony Gee zijn website, einde isoleren met krimpkous.
Wat een lust voor het oog zeg, echt prachtig om te zien. Je maakt er hopelijk een kastje met plexiglas voor?anonamemouse schreef:LRM_EXPORT_18478717142947_20190908_172329413.jpeg
Met toestemming van Jeroen.
- anonamemouse
Dank je wel!erik1977 schreef:Wat een lust voor het oog zeg, echt prachtig om te zien. Je maakt er hopelijk een kastje met plexiglas voor?
OooOOOooohhh... Dat is wel een interessant idee... Aan de andere kant, ze staan niet echt in het zicht...
- anonamemouse
Yep, al een tijdje. En ONTZETTEND naar wens!Henkjan schreef:deze spelen ondertussen al denk ik?
- anonamemouse
- anonamemouse