Pass Aleph-X - starten met informatie verzamelen en de eerste spullen

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pass Aleph-X - starten met informatie verzamelen en de eerste spullen

Bericht door Shadow »

Da’s waar ook ja, hoeveel had je er Loek? Kom je naar Breda?
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Pass Aleph-X - starten met informatie verzamelen en de eerste spullen

Bericht door cool »

morgen even in de voorraad kijken, Breda is zeker het plan.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pass Aleph-X - starten met informatie verzamelen en de eerste spullen

Bericht door Shadow »

Ok zou super zijn [-o<
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Pass Aleph-X - starten met informatie verzamelen en de eerste spullen

Bericht door ray5150 »

cool schreef:
morgen even in de voorraad kijken, Breda is zeker het plan.
Mocht je dan verhinderd zijn, dan wil ik het ook wel meenemen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pass Aleph-X - starten met informatie verzamelen en de eerste spullen

Bericht door Shadow »

:goeie:
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Pass Aleph-X - starten met informatie verzamelen en de eerste spullen

Bericht door cool »

Ik heb er 10 met beugel.
Ook nog 8 jampotten 100.000uF/40V met beugel. Afm. 65x105mm.
@ Ray, bedankt voor je medewerking :)
Bijlagen
Elco100mF.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Pass Aleph-X - starten met informatie verzamelen en de eerste spullen

Bericht door ds23man »

Is je magazijn zo vochtig Loek?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Pass Aleph-X - starten met informatie verzamelen en de eerste spullen

Bericht door dre »

:rofl:
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Pass Aleph-X - starten met informatie verzamelen en de eerste spullen

Bericht door cool »

Beetje wel geweest Gerhard, laatste tijd gelukkig een stuk beter. Maar even met de staalborstel over de boutjes of, in het ergste geval, een stel nieuwe erin :evil:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Pass Aleph-X - starten met informatie verzamelen en de eerste spullen

Bericht door ds23man »

Ha gelukkig! Was even bang dat je er jaren boven hebt zitten te kwijlen :kwijl: .
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Pass Aleph-X - starten met informatie verzamelen en de eerste spullen

Bericht door cool »

Het kan ook zijn dat de cavia's uit hun hok gekomen zijn voordat ze ergens anders gingen wonen :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Pass Aleph-X - starten met informatie verzamelen en de eerste spullen

Bericht door Pjotr »

Bruin-grijze Cavia's met een lange dunne staart toch..........? :lol:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pass Aleph-X - starten met informatie verzamelen en de eerste spullen

Bericht door Shadow »

cool schreef:
Ik heb er 10 met beugel.
Ook nog 8 jampotten 100.000uF/40V met beugel. Afm. 65x105mm.
@ Ray, bedankt voor je medewerking :)
Oh wat mooi O:)
Die kleintjes kunnen mooi in de standaard Aleph-X :lol:
Die grote heb ik ook wel een plan mee :rock:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Pass Aleph-X - starten met informatie verzamelen en de eerste spullen

Bericht door AatV »

cool schreef:
Ik heb er 10 met beugel.
Ook nog 8 jampotten 100.000uF/40V met beugel. Afm. 65x105mm.
@ Ray, bedankt voor je medewerking :)
Sic Safco, destijds volgens sommige lieden zeer audiofiele elco's.. :mrgreen:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pass Aleph-X - starten met informatie verzamelen en de eerste spullen

Bericht door Shadow »

Nu wil ik nog een iets zwaardere klasse A bouwen, zeg 2x100 watt, die zouden daar mooi in passen :lol:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Pass Aleph-X - starten met informatie verzamelen en de eerste spullen

Bericht door AatV »

Shadow schreef:
Nu wil ik nog een iets zwaardere klasse A bouwen, zeg 2x100 watt, die zouden daar mooi in passen :lol:
Wordt het onderhand niet handig om een drie fase aansluiting te maken? :mrgreen:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pass Aleph-X - starten met informatie verzamelen en de eerste spullen

Bericht door Shadow »

AatV schreef:
Shadow schreef:
Nu wil ik nog een iets zwaardere klasse A bouwen, zeg 2x100 watt, die zouden daar mooi in passen :lol:
Wordt het onderhand niet handig om een drie fase aansluiting te maken? :mrgreen:

groet,
Aat
IMG_20190511_224731032.jpg
Da's die in het huis, in de garage hangt er nog één :-"
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pass Aleph-X - starten met informatie verzamelen en de eerste spullen

Bericht door Shadow »

Die zijn er ook;
IMG_20190515_170853518.jpg
Let the matching begin!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pass Aleph-X - starten met informatie verzamelen en de eerste spullen

Bericht door Shadow »

Wachten op de printboer :relax:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pass Aleph-X - starten met informatie verzamelen en de eerste spullen

Bericht door Shadow »

:-"
IMG_20190608_190935409.jpg
Ziet er goed uit lijkt me?
IMG_20190608_191128319.jpg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Pass Aleph-X - starten met informatie verzamelen en de eerste spullen

Bericht door Barry2001 »

Wie heeft die printen getekend :?:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Pass Aleph-X - starten met informatie verzamelen en de eerste spullen

Bericht door ray5150 »

niet goed, Barry ?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Pass Aleph-X - starten met informatie verzamelen en de eerste spullen

Bericht door Barry2001 »

Zoals ergens binnen komen en dan vragen: "Zo, vis gegeten vanavond?: :D

Nee niks mis met de printen, silk buiten de padjes houden de volgende keer maar dat hadden jullie zelf ook wel gezien. Vroeg me af of ze ergens gekocht waren of zelf getekend. Zie verder geen schema, verder niets gechecked.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Pass Aleph-X - starten met informatie verzamelen en de eerste spullen

Bericht door Shadow »

Het is een bordje om op de plek van 1 mosfet er 4 te zetten Barry, daarmee de bias per fet omlaag te brengen bij gelijk vermogen, of meer vermogen bij gelijke bias per fet :rock:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Pass Aleph-X - starten met informatie verzamelen en de eerste spullen

Bericht door ray5150 »

Schema en eerste versies van de layout zijn hier te vinden : viewtopic.php?p=1892744#p1892744
Is op zich een vrij simpel ontwerp waar niet veel fout aan kan gaan. het had misschien nog wel wat compacter gekund, maar echt nodig is het niet gezien de enorme koelblokken die toegepast gaan worden.
Silkscreen is iets waar ik nog mee moet leren omgaan, omdat ik altijd zelf etste heb ik me daar nooit druk om gemaakt, hoogstens als er meerdere waardes door elkaar stonden om de leesbaarheid te vergroten.
Zie wel dat er iets fout is gegaan in de fabricage, de waardes van de kleine weerstanden (220R) zijn om een of andere duistere reden weggevallen.
In de Gerber van die laag blijken ze ook niet te zitten. vreemd.
Plaats reactie