Fototjes van mijn laatste zelfbouw versterker

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
sietse

Fototjes van mijn laatste zelfbouw versterker

Bericht door sietse »

Nu ik dus weet hoe ik de foto's uit de camera op mijn pc moet krijgen en er ook nog acceptabele afmetingen van weet te maken, leek het mij leuk om even mijn laatse zelfbouw versterker te laten zien. Het binnenwerk maar niet, want dat is niet meer wat het was. Het staat bij mij op zolder in de hobby ruimte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuk he. Even er wat van vertellen. Al die ingangen, 12 stuks, erg handig om diverse app. te vergelijken. Waarom 12? nou ik had nog een 12 standen schakelaar liggen. De voorversterker is later gebouwd omdat ik eerst alleen de eindversterker had en daar tussen de muziekbron en de versterker alleen een potmeter had. En dat voldeed niet. Misaanpassingen van de apparatuur.
Er zit ook een schakelaar op specifiek voor luidsprekerbouw. Die heeft behalve mono en stereo ook nog mono links en mono rechts. Erg handig om bij het experimenteren het verschil tussen de boxen te kunnen beluisteren.
Er naast staat een Phillips muzeum stuk. Die doet het nog steeds.
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Cool! Zelf ontworpen? En hoe klinkt ie?
sietse

Bericht door sietse »

Hoi Jan

Hij deed het prima met de inhoud die er oorspronkelijk inzat. De cresendo uit Elektuur. Maar zoals ik wel eens ergens heb verteld, heb ik dat nogal rigoreus weten op te blazen. En weer zo iets zelfbouwen gaat nog steeds niet.
Er zit nu wel een eidtrapje in maar is niet echt voor de luisterruimte. De kast en samenstelling zijn inderdaad van eigen ontwerp. Hij is in de breedte midi, maar in de diepte maxi, want als het niet in de breedte kan moet het in de diepte. Zo kon mijn pu er ook nog naast staan in de kast.
Gesloten