ZBA CA versterkers bouwen
Moderator: Beheerdersteam
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Met inspirerende tekst eromheen gegraveerd ofzo
Zal alleen maar de kaku schakelen, geen netspanning mee doen!
Zal alleen maar de kaku schakelen, geen netspanning mee doen!
Re: ZBA CA versterkers bouwen
"EMERGENCY" ? Duidelijk in wat voor omgeving jij tegenwoordig werkt. Lijkt wel een noodstopShadow schreef:
Met inspirerende tekst eromheen gegraveerd ofzo![]()
Re: ZBA CA versterkers bouwen
U gaat door voor de koelkast meneer de JongPjotr schreef:Duidelijk in wat voor omgeving jij tegenwoordig werkt. Lijkt wel een noodstop
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Mwah, kan ook nog voor moederdag zijn toch...
Als je vrouw er nou een leuk sokje omheen breidt...? 
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Lijken idd ook wel geschikt voor een quiz, groen ja en rood neeShadow schreef:U gaat door voor de koelkast meneer de JongPjotr schreef:Duidelijk in wat voor omgeving jij tegenwoordig werkt. Lijkt wel een noodstop
Anne
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Mischien 2 kaku's erin en dan kun je de fase draaien in bedrijf, kijken wie het hoort 
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Zo de vorderingen van vandaag;
Alle gaten geboord en de trafo, kaku en voedingen staan al vast. (Kaku moet nog wel gewisseld)
De CA printjes staan dicht op het koelblok, maar dan moeten de studjes dus in het smalle richeltje van het koelblok aangeboord worden...
En ook netjes verzonken zodat ze niet door de bodem heen hoeven
Nou dan zitten hopelijk alle gaten erin
Dan kunnen we hier eens aan beginnen
Alle gaten geboord en de trafo, kaku en voedingen staan al vast. (Kaku moet nog wel gewisseld)
De CA printjes staan dicht op het koelblok, maar dan moeten de studjes dus in het smalle richeltje van het koelblok aangeboord worden...
En ook netjes verzonken zodat ze niet door de bodem heen hoeven
Nou dan zitten hopelijk alle gaten erin
Dan kunnen we hier eens aan beginnen
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Dit is alleen een loupe Ray, maar er hangt bij mij 8x40W led in de garage dus licht genoeg, beter als aan de eettafel 
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Toch kun je met dat fijne werk ter plekke geen licht genoeg hebben! 1000+ Lux is geen luxe.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Ja absoluut en hoe ouder ik wordt, hoe meer ik dat nodig heb merk ik, al die jaren lassen helpen ook niet mee denk ik.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Het is ook dat hoe meer licht des te kleiner je pupil (diafragma). Dat helpt ook met scherper zien. Ik heb nu de ring TL van mijn loeplamp vervangen door een LED ring: Voor 12W dik 4x zoveel licht dan de TL van 20W. En dat merk je! https://greenice.com/nl/led-ring-vervan ... 06416.html Wel oppassen met dit ding: Het VSA isoleert de ledring NIET van het lichtnet! Dus alleen in een gesloten behuizing stoppen!
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Peet Zijn de kleuren nog goed te onderscheiden bruin oranje rood ?
Ik heb ook zo,n loupelamp
Ik heb ook zo,n loupelamp
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Naar mijn idee wel. I.i.g. tussen bruin en rood maar blijft lastig. Hangt ook erg van de ondergrond en het fabricaat af. B.v. die bruine en groene Philips metaalfilm van 0,1% waren altijd al moeilijk. Heb toch het idee dat ook de weerstanden vaak zelf "schuldig" zijn
Zal vanavond eens kijken en een foto maken.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Hier zijn we daar al over bezig geweest Bert;Bert61 schreef:Peet Zijn de kleuren nog goed te onderscheiden bruin oranje rood ?
Ik heb ook zo,n loupelamp
viewtopic.php?f=74&t=25507
kunnen we nog even verder bomen ipv hier
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Vorderingen van vanavond;
Tuurlijk één weerstandje van 10K gesoldeerd op de plek waar er één van 1K moest
Affijn dat is opgelost
Tuurlijk één weerstandje van 10K gesoldeerd op de plek waar er één van 1K moest
Affijn dat is opgelost
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Misschien vertekend de foto, maar ik heb bij een paar verbindingen een beetje twijfel.
B.v. de linkerkant van R27 en R31. Maar, misschien lijkt het maar zo. (foto 1, linker print)
B.v. de linkerkant van R27 en R31. Maar, misschien lijkt het maar zo. (foto 1, linker print)
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Ja tis lastig fotograferen, zit goed hoor
deze soldeer glimt té veel
Maar achteraf lopen we alles nog na hoor
Maar achteraf lopen we alles nog na hoor
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Was ook geen kritiek hoor, moest mij gewoon even ergens tegen aan bemoeien.

Re: ZBA CA versterkers bouwen
Ik ging zelf twijfelen, maar let op, ik ben speciaal voor jou nog even naar de garage gelopen;toetertje schreef:Was ook geen kritiek hoor, moest mij gewoon even ergens tegen aan bemoeien.![]()
Onder een andere hoek spiegelt het zó dat je het groen van de print erin ziet...
Ja de flux moet er nog af met IPA maar dat doen we als alle smd erop zit.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Het was dus inderdaad de spiegeling. Ga zo door, en gij zult zege vieren. 
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Dankje ik heb er hier met TL geen problemen mee , kleuren onderscheiden is ook een menselijk ..... hoe noem je dat nuPjotr schreef:Naar mijn idee wel. I.i.g. tussen bruin en rood maar blijft lastig. Hangt ook erg van de ondergrond en het fabricaat af. B.v. die bruine en groene Philips metaalfilm van 0,1% waren altijd al moeilijk. Heb toch het idee dat ook de weerstanden vaak zelf "schuldig" zijnZal vanavond eens kijken en een foto maken.
Net als geheugen de een onthoud meer als de ander Jaram
