Robuuste stekkerdoos

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Robuuste stekkerdoos

Bericht door fireman »

Wie weet waar kan je robuuste stekkerdozen kopen?

Ik heb nu de Conradgids voor het jaar 2006 voor me maar daar staat niet echt iets in wat ik zoek.

Het moet een stekkerdoos zijn zoals deze:

Afbeelding

Of nog betere kwaliteit. Liefst met 6 ingangen.

De stekker heb ik al. Dat is nl een Bals stekker, zoals Siltech die gebruikt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

zoiets zoek ik ook, mag wel met 3 zijn, maar wel met voldoende plek in t ding voor een relais (wil 'm gebruiken voor aan met versterker aan te schakelen apparatuur).
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fireman »

Henkjan schreef:
zoiets zoek ik ook, mag wel met 3 zijn, maar wel met voldoende plek in t ding voor een relais (wil 'm gebruiken voor aan met versterker aan te schakelen apparatuur).
In de gaten houden dan dit topic :)
Gebruikersavatar
Wijx
Berichten: 741
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29

Bericht door Wijx »

mijn trots (oei wat klinkt dat zielig)

robuster kan haast niet
Afbeelding
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

die stekkerdoos die jij laat zien op je foto die ken ik eigenlijk uit de serverbouw dus een beetje pc boer moet er aan kunnen komen.
en achter in een 19inch rack bij PA zie je ze ook wel eens zitten.

dit is wat ik 123 vond op het interweb:

http://webshop.overtoom.nl/is-bin/INTER ... y?CID=5691

rechts onder
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Ook robuust:
Afbeelding
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Dat wil ik hebben! :lol:
dhfreakie
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 16 dec 2005, 9:23

Re: Robuuste stekkerdoos

Bericht door dhfreakie »

fireman schreef:
Wie weet waar kan je robuuste stekkerdozen kopen?

Ik heb nu de Conradgids voor het jaar 2006 voor me maar daar staat niet echt iets in wat ik zoek.

Het moet een stekkerdoos zijn zoals deze:

Afbeelding

Of nog betere kwaliteit. Liefst met 6 ingangen.

De stekker heb ik al. Dat is nl een Bals stekker, zoals Siltech die gebruikt.

Afbeelding
in de conrad gids staat niet alles in, deze is dus wel op de website te vinden, zoeken op rittal
Rittal stekkerdoos
Afbeelding
Scacal
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 14 dec 2005, 14:20

Bericht door Scacal »

Afbeelding`

Die heb ik nog wel liggen (met Beldenkabel van 2M). Stuur maar een berichtje als je geinteresseerd ben. Ik heb trouwens de 6-voudige versie.

Mvg,



James
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

als er echt interesse na is , wil ik op mijn werk wel na vragen wat die dingen kosten.

Ik bouw ze vaak in, in server kasten.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

is er in die Rittal doos 'ruimte' zodat ik er nog een klein relais bij kan plaatsen? zodat ik de doos kan laten schakelen door m'n receiver?
Scacal
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 14 dec 2005, 14:20

Bericht door Scacal »

Henkjan schreef:
is er in die Rittal doos 'ruimte' zodat ik er nog een klein relais bij kan plaatsen? zodat ik de doos kan laten schakelen door m'n receiver?
Hallo Henkjan,

Dat Rittalblok kan ik echt afraden. Dit blok zit niet zo heel goed in elkaar en intern zitten er gewoon simpele kroonsteentjes. Ook is erg weinig tot geen ruimte om sterbedrading of wat dan ook te monteren. Het Kopp stekkerblok is een stuk mooier en degelijker!

Mvg,


James
dhfreakie
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 16 dec 2005, 9:23

Bericht door dhfreakie »

dat vind ik dus niet, je hebt dan wel weinig ruimte tot geen ruimte voor sterbedrading, maar niet iedereen bouwt dat in, ruimte voor een relais zal je wel hebben voorin.
en wat voor goedkope kroonsteentjes ben jij dan tegen gekomen, als die er bij mij al in zat is hij snel vertrokken.
het enigste probleem wat ik verder nog kan bedenken is dat ik vanwege de trekontlasting en dikte van de gebruikte (nieuwe) kabel wat problemen had met hem erin krijgen. maar goed, ik ben de baas dus hij ging er in :lol:
Gebruikersavatar
buisje
Berichten: 579
Lid geworden op: do 17 nov 2005, 19:51
Locatie: Drenthe

Bericht door buisje »

Ik moet mijn stekkerdoos nog steeds afmaken:
Heb bij de Aldi of Lidl 5 inbouwstopcontacten gekocht, ga de contacten erin eerst verzilveren, daarna vergulden. Zet het spul in een multiplex doosje van 38 cm lang, 24 dB/oktaaf Siemens netfilter ervoor, 2 zware (3A) zekeringen en een overspanningsbeveiliging erbij (250V) goed snoer eraan (rubber) en ik denk dat het een goed klinkende doos wordt. Komt aardedraad uit, maar dit leg ik niet aan de aarde van de apparatuur, het netfilter vloeit hiermee de storingen af. Het filter gebruik ik nu al met een simpele stekkerdoos. 1 stopcontact wordt niet gefilterd, zet ik de CD speler op. Dit om de gefilterde netspanning niet opnieuw te vervuilen met digitale vervuilingsfrequenties.

groet, buisje
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

buisje schreef:
... ga de contacten erin eerst verzilveren, daarna vergulden.
Ik dacht dat je koper eerst moest vernikkelen voordat je er goud op aan kon brengen.
Gebruikersavatar
buisje
Berichten: 579
Lid geworden op: do 17 nov 2005, 19:51
Locatie: Drenthe

Bericht door buisje »

Hoi Richard

Volgens mij moet je van onedel metaal naar steeds edeler. Als je staal wil verchromen moet je eerst vernikkelen of beter verkoperen ivm hechting.
De stopcontacten zijn waarschijnlijk messing of brons en er zit al een nikkellaag op. De zilverlaag zal op den duur zwart worden, dus daar helpt vergulden weer tegen.
Ik ken iemand die heeft er badjes voor, (goud gaat met cyaankali, dus heel goed uitkijken, geen vingers in de mond steken of zo)

buisje
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Zilver is niet nodig, nikkel wel. Het nikkel vormt een diffusie barrier en voorkomt dat het koper het goud gaat "opvreten". Het koper diffundeert anders door het goud heen en zit je uiteindelijk nog met een laagje koperoxide buitenop.
Plaats reactie