Het belangrijkste is in principe dat je een steraarde toepast, dat dus alle massa lijnen op 1 punt samenkomen, te weten bij de voedings aansluiting van de nul. dan kan met losse lijnen, maar ook massavlak.Apeldoorn schreef:Voor ik met het board begin.........
Groundplane gebruiken of niet ??
25 lijkt me wat overdreven, de bekende blauwe Bourns zijn 10 slagen. lijkt me voldoende.Apeldoorn schreef:Trimmers 1 turn / 25 turn ??
ik vermoed dat je 0.6 Watt bedoeld. dat is een goede waarde.Apeldoorn schreef:Weerstanden 0.6 ohm voldoende ??
Yep. hoger mag altijd, niet lager. let er wel op dat hoger ook groter is in formaat.Apeldoorn schreef:Elco's 35V voldoende ??
vaak is het handiger om eerst de onderdelen te verzamelen, en dan pas de layout te maken.
Voor de ingang kan een printkroonsteen, of direct op de soldeerpad. voor de 2N3055 zou ook kunnen, maar het probleem is dat de meeste printkroontenen in de handel van die goedkope blauwe dingen zijn die geen draad van 1mm2 kunnen slikken. bij het aandraaien van de schroef draai je dan de hele behuizing kapot. kun je aan goeie proffesionele komen, dan zou ik die pakken.Apeldoorn schreef:Faston voor voeding aansluitingen, maar een beetje lomp voor ingang en TR3/4 aansluitingen, alternatieven ??
Een mooie Molex connector zou ook nog kunnen, maar dan moet je weer een tang hebben om de stekkers te persen.
