Liteplacer build topic
Moderator: Beheerdersteam
Re: Liteplacer build topic
Ik ben juist nieuwsgierig of dat nu inderdaad recht gaat liggen, zoals ik wel ik demo filmpjes heb gezien. Tijdens het proces en de temperatuur bereiken, zag ik ze dan even " trillen van genot".

In wat voor soort filmpjes zag je ze trillen van genot?
groet,
Aat
groet,
Aat
ongeveer vanaf 1:50
Bij deze staan ze ook te trillen van extase, zo wanneer ben ik aan de beurt.
En dat zonder flow.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Pizza!
Alleen de currentsensor ligt niet mooi vlak, verder geen probleem:
Maar die C7 ligt wel erg netjes op z'n plekje, heb je daar nog wat aan gedaan, of is het door de zelf corrigerende actie gekomen.
Hoe groot meet dat printje nou ?ds23man schreef:Pizza!
_DSC2583[1].JPG
_DSC2586[1].JPG
(ik mis de pot bier ernaast.
- audiomanics
- Contacteer:
Ik heb geen soldeermasker laten maken, anders had ik binnenkort een stuk of 10 printjes te bestukken met slechts drie verschillende componenten (1 IC, 10 transistoren en 10 weerstanden..).. Nu dus maar handmatig solderen onder de microscoop...
Of????
Kees
Of????
Kees
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Naast een stencil heb je ook fiducials nodig op de print, in theorie kan mijn machine ook wel werken met alleen een board outline, maar heb de handel voorlopig opgetuigd voor de MFB controler. Anders had ik het wel willen doen mits je een stencil zou bestellen.
Een board outline is meestal te onnauwkeurig en varieert te veel. Bovendien werkt dat niet met "panels". Doorgaans heb je 3 fiducial markers nodig om ook eventuele rechthoek-vervorming te compenseren. Al denk ik niet dat jouw software zover gaat en zijn 2 op tegenoverliggende hoeken voldoende.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Oh ja, je kan ook montagegaten, connectorgaten en zelfs via's als fiducials gebruiken. Met het 1777 printje heb ik twee pinnen van de connector gebruikt en de twee extra massa aansluitingen op de hoeken gebruikt.
- audiomanics
- Contacteer:
Ik ga het zelf wel proberen.. Eerst gewoon met de soldeerbout onder de microscoop.. Als dat niet lukt wil ik wat soldeerpasta aanschaffen en de 350W heteluchtpen, van een maatje van me, lenen.. Is me alleen niet duidelijk of je die soldeerpasta zo kan gebruiken of dat de (vertinde) printjes ook eerst nog van flux voorzien moeten worden.. Lijkt me dat die troep die je met de soldeerpasta meespuit ook iets van flux is...
Kees
Kees
Ik doe het hem ook niet na.ds23man schreef:60 componenten in 15 minuten, dat lukt me niet met de hand.
_DSC2600[1].JPG
Wat ik dan niet helemaal snap is waarom die machine zo allejezus groot moet zijn, terwijl het te bestukken oppervalk nooit veel groter zal zijn dan een A4tje.