Dat deed de ZBA spellingscheckerray5150 schreef:Nou, Peter toch, om nu gelijk te gaan schelden ?Pjotr schreef:commerciële speakerslet![]()
Copper project
Moderator: Beheerdersteam
Re: Copper project
Hier is wel mee te leven denk ik
Hoog wat minder fris, volgens mij ist goed zo
Hoog wat minder fris, volgens mij ist goed zo
Mijn vrouw vind ze ook fijn klinken; ‘maar de Tarkus klinkt beter, want dat laag rolt zo mooi door de kamer, dit is eigenlijk maar een middentoner he?”
goed, que groot driewegsysteem 
- tonvandeacker
- Contacteer:
Heb je de tweeters nu vervangen of alleen aan 1 kant het hoog wat aangepast.
De meeting die bij mij niet goed ging blijken 2 defecte condensatoren te zijn in het filter (allebij 0 ohm)...als ik die andere had laten meten was het denk ik goed geweest...nou ja pech gehad
Op mijn werk ben ik druk bezig met een meetset op te stellen...we hebben alles voor sound metingen voor in de vliegtuig simulators die wij hebben.
Dus een losse speaker moet ook gaan lukken.
Lekker bezig in ieder geval...
groetjes
Ton
De meeting die bij mij niet goed ging blijken 2 defecte condensatoren te zijn in het filter (allebij 0 ohm)...als ik die andere had laten meten was het denk ik goed geweest...nou ja pech gehad
Op mijn werk ben ik druk bezig met een meetset op te stellen...we hebben alles voor sound metingen voor in de vliegtuig simulators die wij hebben.
Dus een losse speaker moet ook gaan lukken.
Lekker bezig in ieder geval...
groetjes
Ton
Tweeters nog niet vervangen Ton, gewoon de boel eens 3dB zachter gezet en ik moet zeggen dat ze een stuk lekkerder luisteren zo, in de grafiek kon je zien dat we vanaf 3K ongeveer behoorlijk teveel hadden, de scheidingsfrequentie is 2,5K dus je kan veilig zeggen dat de tweet een beetje temperen wel helpt dan.
Hier het grafiekje nog eens zoals gemeten op Hengelo 2019;
We kunnen nog een keer nieuwe tweeters erin steken, maar ik hoorde het verschil sowieso al niet dus...
We kunnen nog een keer nieuwe tweeters erin steken, maar ik hoorde het verschil sowieso al niet dus...
- tonvandeacker
- Contacteer:
Ja dat is duidelijk te zien in de grafiek.
In Breda kan ik ze nog een keer horen. Ben benieuwd....ik vond ze al mooi klinken.
Is er in Breda ook een mogelijkheid om de set na te meten ?
In Breda kan ik ze nog een keer horen. Ben benieuwd....ik vond ze al mooi klinken.
Is er in Breda ook een mogelijkheid om de set na te meten ?
- tonvandeacker
- Contacteer:
Zou ik erg op prijs stellen .....voor mijn setje danpappaleo schreef:Ik kan eventueel wel wat regelen.
Alvast bedankt
Zo volgende week in theater Slangenbeek te Hengelo;
Eens de cd koffer aan het vullen en doornemen.
Eens de cd koffer aan het vullen en doornemen.
- tonvandeacker
- Contacteer:
Goed bezig
Ik ben de afspeellijst van Itunes aan het aanvullen.....ik zit op 53 nummer...5 uur en 16 min totaal.
Van Bocelli tot Artbat
Ik zie je volgende week.
Groetjes
Ik ben de afspeellijst van Itunes aan het aanvullen.....ik zit op 53 nummer...5 uur en 16 min totaal.
Van Bocelli tot Artbat
Ik zie je volgende week.
Groetjes
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Wat lastig zeg, ik leg 1 schijf klaar, en 6 uur onder de pannen
Beethoven , Leonard Bernstein - 9 Symphonies
https://www.discogs.com/Beethoven-Leona ... e/13927378
"The Blu-Ray Audio disc contains all tne symphonies remastered from the original tapes at 24 bit / 192 kHz and in 5.0 surround sound."Henkjan schreef:Wat lastig zeg, ik leg 1 schijf klaar, en 6 uur onder de pannen
Doet mij denken aan de nepstereo van de jaren '60.
Maar 6 uur Beethoven aan een........
Je moet het ook een beetje trainen; eerst wat pianosonates, dan een tweetal pianoconcerten, even een culinaire- en sanitaire stop en dan pas de symfonieën.Pjotr schreef:"The Blu-Ray Audio disc contains all tne symphonies remastered from the original tapes at 24 bit / 192 kHz and in 5.0 surround sound."Henkjan schreef:Wat lastig zeg, ik leg 1 schijf klaar, en 6 uur onder de pannen
Doet mij denken aan de nepstereo van de jaren '60.
Maar 6 uur Beethoven aan een........Volgens mij hoef je dan je leven lang niet meer
groet,
Aat
Ik heb de 14cd box van de top 2000 ook bij hoor om wat tegenwicht te bieden 
- pappaleo
- Contacteer:
Valt toch wel mee? Top 2000 valt in de categorie "lichte muziek"Shadow schreef:Ik heb de 14cd box van de top 2000 ook bij hoor om wat tegenwicht te bieden
Daar moet je ook niet "te zwaar aan tillen".pappaleo schreef:Valt toch wel mee? Top 2000 valt in de categorie "lichte muziek"Shadow schreef:Ik heb de 14cd box van de top 2000 ook bij hoor om wat tegenwicht te bieden
Mijn neefje schaarde Pink Floyd en Alan Parsons onlangs ook al onder klassiek.pappaleo schreef:Valt toch wel mee? Top 2000 valt in de categorie "lichte muziek"
Klassiek is ook wel een ander woord voor ouwe l*llenmuziekrichard schreef:Mijn neefje schaarde Pink Floyd en Alan Parsons onlangs ook al onder klassiek.pappaleo schreef:Valt toch wel mee? Top 2000 valt in de categorie "lichte muziek"