Reparateur gezocht Rigol 1054 [opgelost]

Alle tools voor werken aan elektro en elektronica

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Reparateur gezocht Rigol 1054 [opgelost]

Bericht door OpaBert »

er is een knop afgebroken en het Rotary encoder asje Wannneer en hoe ik dat heb gedaan , geen flauw idee
Mogelijk met Mn loupe lamp met ronde TL buis
Maar ik durf dat niet zelf aan begin te beven en te schudden met zoiets
Weet iemand een betrouwbare reperateur ?
Mag ook een forum lid zijn
Ik snap dat dit niet voor niks kan
En heb er best 100€ voor over
Knopje 4 is het
Bijlagen
0212D964-5C44-4D3B-A7DE-FD6B859051F7.png
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Reparateur gezocht Rigol 1054

Bericht door ray5150 »

De pijl naar 5 wijst naar een groep van 6 druk-knoppen.
Mogelijk bedoel je 4 ?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Reparateur gezocht Rigol 1054

Bericht door OpaBert »

Ja inderdaad Ray heb het al gewijzigd
Bedankt voor je oplettendheid
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Reparateur gezocht Rigol 1054

Bericht door Pjotr »

Niemand die SMD kan solderen bij jou in de buurt? Knop zelf is toch nog wel heel? Het zijn allemaal standaard ALPS encodertjes van 2 kwartjes. Dat je er zelf niet aan begint kan ik mij voorstellen. Zo'n beetje de hele scoop hangt aan het front, op de voeding na dan. Is wel even een klusje om allemaal te demonteren om er bij te kunnen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Reparateur gezocht Rigol 1054

Bericht door ds23man »

Leuk klusje voor Barry met zijn nieuwe hot air station.....
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Reparateur gezocht Rigol 1054

Bericht door OpaBert »

Zit Barry in de reparatie buisness dan ?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Reparateur gezocht Rigol 1054

Bericht door ds23man »

Je kan hem altijd vragen met zijn nieuwe speeltje....
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Reparateur gezocht Rigol 1054

Bericht door OpaBert »

Pjotr schreef:
Niemand die SMD kan solderen bij jou in de buurt? Knop zelf is toch nog wel heel? Het zijn allemaal standaard ALPS encodertjes van 2 kwartjes. Dat je er zelf niet aan begint kan ik mij voorstellen. Zo'n beetje de hele scoop hangt aan het front, op de voeding na dan. Is wel even een klusje om allemaal te demonteren om er bij te kunnen.
Ja Peter
Die had ik van de week gevonden maar wist niet waarvan 8-[
En het ziet er maar goedkoop uit , nu heb ik veel van die soort knopjes en bijna allemaal incompleet en 1 kleur
Maar deze had ik weggegooid
Maar ik heb de prullenbak omgekieperd en. Bingo na 10 minuten gevonden
en een als nieuw 10 N Ctje en een 20 mm m4 boutje :D
Dus ja ik heb het knopje is met een asje van ongeveer 4 mm met platte kant
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Reparateur gezocht Rigol 1054

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
Je kan hem altijd vragen met zijn nieuwe speeltje....
En daarna ga jij met jouw nieuw speeltje een nieuw encodertje "plaatsen"? Waar zo'n scoop al niet goed voor is :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Reparateur gezocht Rigol 1054

Bericht door OpaBert »

Ik heb al een Super gozert HIER gevonden die hem wilt maken voor me
:dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank:
:yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Reparateur gezocht Rigol 1054

Bericht door ray5150 »

Ik vermoed dat het demonteren en weer samenbouwen van het geheel nog het meeste werk is.
Hopen dat het ding een beetje service vriendelijk is opgezet, en niet met gesealde lasnaden en rare schroefjes is gebouwd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Reparateur gezocht Rigol 1054

Bericht door Pjotr »

Klopt Ray. Ken die dingen een beetje. Het is veel werk met een hoop schroefjes, maar wel goed te doen. Is goed te servicen zonder enig breekwerk.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Reparateur gezocht Rigol 1054

Bericht door Barry2001 »

Bert61 schreef:
Zit Barry in de reparatie buisness dan ?
Neen, zit Barry niet in :D

Maar als ‘ie toch open is Bert, kun je misschien gelijk iets aan de ventilator herrie doen?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Reparateur gezocht Rigol 1054

Bericht door OpaBert »

Is een goed Idee Barry
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Reparateur gezocht Rigol 1054

Bericht door OpaBert »

Mn Scoop \:D/ \:D/ is weer terug en gerepareerd door scope fluisteraar Peter :wink:


:yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah:
6891BC6F-28BA-4FEB-AB7E-8C2EDA87A454.jpeg
Geweldig Ook de fan is stiller
JO E P I E
:yeah: S U P ER

:dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank: :dank:
:goedzo: :goedzo: :goedzo: :goedzo: :goedzo: :goedzo: :goedzo: :goedzo: :goedzo: :goedzo: :goedzo: :goedzo: :proost:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Reparateur gezocht Rigol 1054

Bericht door ds23man »

Ik neem aan dat Pjotr de fluisteraar is?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Sluiten van Mn Topic reperateur gezocht Rigol 1054

Bericht door OpaBert »

Ik kwam per ongeluk dit tegen bij reacties luisterdag in Hengelo
Een discussie over het sluiten van en reactie Marp

CODE: Selecteer alles

Jongens, ga alsjeblieft gezellig over zelfbouw praten i.p.v. hier Barry en Henkjan lopen afzeiken over... een gearchiveerde advertentie. Een dolgelukkige Bert61 liet daarin nog even weten dat zijn vraagstuk was opgelost, wat op zich een happy end was. Bij nader inzien was de vraag naar een reparateur al een week eerder opgelost, dus met deze aanvulling erbij was dat een mooi moment om de advertentie te archiveren, zoals het altijd gaat.
Zoals Marp schrijft , ik was :yeah: blij en nog steeds O:)
Dat mijn Topic zo snel werd opgeruimd na mijn melding dattieutweerdeed O:)
Dat viel mij ook op :shock:
( Wist ook niet dat je het zelf kon archiveren) :oops:
Vooral de de hoge graad van hulp hier was hart verwarmend
En Ja :?: hoe lang moet je dan wachten voor het in het archief kan
Ergernis daarover heb ik niet echt Het viel me wel op
En de belangstelling en hulp was erg fijn
Ik denk dat zoiets wel mensen bind.
Nogmaals dank Ook Moderatoren :dank: en Alle warme reacties :dank: :dank:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Sluiten van Mn Topic reperateur gezocht Rigol 1054

Bericht door Pjotr »

Niet alleen de hoge graad van hulp hier. Zeker de hulp van de vertegenwoordiger AR Benelux was hartverwarmend. Ondanks dat de scoop allang uit de garantie was, hebben zij hun best gedaan, belangeloos ons geholpen en gratis en per omgaande een nieuw encodertje aan ons toegestuurd. Dat bleek bij nader inzien een special te zijn wat niet standaard te koop is. Niet veel bedrijven zijn daar vandaag de de dag nog toe bereid en/of vinden het waardevol, dan wel vanzelfsprekend, anderen belangeloos te helpen als het niet al te veel moeite is.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Sluiten van Mn Topic reperateur gezocht Rigol 1054

Bericht door ds23man »

Kijk, er zijn nog bedrijven die service hoog in het vaandel hebben staan! Mooi dat dit op een kosteloze manier is opgelost ( op het flesje wijn na dan).
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Sluiten van Mn Topic reperateur gezocht Rigol 1054

Bericht door OpaBert »

Ja inderdaad Gerhard
Super Zelfbouw Audio Forum :P
Plaats reactie

Terug naar “Elektronicagereedschap”