Graag had ik via deze weg vernomen of dat er hier forumleden zijn die deze amp ooit gebouwd hebben of gewoon zelf in gebruik hebben ....
Heb deze ook maar ben opzoek naar een degelijk bouwschema ....Zit met een vervelende brom aan de uitgang maar de voedingstransfoo danst netjes mee Je hoort hem zelfs brommen en je voelt het ook .
Wil hem stil krijgen vandaar mijn oproep naar een schema dan bouw ik hem opnieuw op en hoop dan dat het euvel verholpen is .
Is een 300b uitvoering
Heart Stoet "Rhythm" 300b tubeamp
Moderator: Beheerdersteam
Re: Heart Stoet "Rhythm" 300b tubeamp
Dat brommen van die trafo kan op het chassis de buizen laten trillen
Dat hoor je dan ook nog eens uit de luidspreker
Ik doe sinds ik het gezien heb bij Triode Dick altijd de trafo op rubbers zetten
Je neemt van die rubber doorvoeren daar zet je de trafo op
Al na gelang het gewicht meer rubber Wat ook gedaan werd vroeger , is de voor versterker buis als die microfonisch is op rubberdoorvoertjes plaatsen tussen de m3 boutjes onder de voet
Zelde als bij de trafo
Dat hoor je dan ook nog eens uit de luidspreker
Ik doe sinds ik het gezien heb bij Triode Dick altijd de trafo op rubbers zetten
Je neemt van die rubber doorvoeren daar zet je de trafo op
Al na gelang het gewicht meer rubber Wat ook gedaan werd vroeger , is de voor versterker buis als die microfonisch is op rubberdoorvoertjes plaatsen tussen de m3 boutjes onder de voet
Zelde als bij de trafo
Van wanneer je de amp met aangesloten luidsprekers maar verder niks aan het net hangt en je zet hem aan begint hij al te brommen Heel vervelend De brom word niet mee versterkt want aan de ingang van de amp hangt een potmetertje Dit om gewoon een cd speler of iets aan te hangen die geen regelbare uitgang heeft .
Heb er een dc blokker tussen gezet maar dat brengt geen verbetering
Heb er een dc blokker tussen gezet maar dat brengt geen verbetering
- PimDriessen
Hoi Edje,
Probeer Rik Stoet Den Haag misschien is hij bereid je een schema te geven.
http://www.rikstoet.nl/index/home.html
Groet,
Pim
Probeer Rik Stoet Den Haag misschien is hij bereid je een schema te geven.
http://www.rikstoet.nl/index/home.html
Groet,
Pim
+1
Lijkt me best mogelijk dat er nieuwe voedings elco's in moeten.
Heeft hij altijd zo gebromd, of is het iets van de laatste tijd ?
Lijkt me best mogelijk dat er nieuwe voedings elco's in moeten.
Heeft hij altijd zo gebromd, of is het iets van de laatste tijd ?
Heb inmiddels de voedingstranfo los gemaakt en deze is rechtreeks op de kast gemonteerd De draadbouten verweiderd en op wat zacht materiaal gezet .Buizen gemonteerd en even aangesloten Brom is nog iets hoorbaar maar dan moet je al echt met je oor tegen de luidspreker gaan luisteren Ugt zijn beide ook rechtreeks gemonteerd .In loop van de week alle transfoos voorzien van doorvoerrubbers .Kan niet verkeerd gaan Als er dan nog brom aanwezig is dan pikt hij het op ergens in de schakeling
Edje
Als de brom uit de versterker nog hoorbaar blijft
Misschien handig om vast te stellen of het 50 hz brom of 100 hz is
Als het 50 hz is hoef je geen elco,s te vernieuwen daar die allemaal dubbelfasig ( 100 hz ) gelijkrichten
Als de brom uit de versterker nog hoorbaar blijft
Misschien handig om vast te stellen of het 50 hz brom of 100 hz is
Als het 50 hz is hoef je geen elco,s te vernieuwen daar die allemaal dubbelfasig ( 100 hz ) gelijkrichten