Lamellenfrees
Moderator: Beheerdersteam
Re: Lamellenfrees
Stukje hout niet vergeten om te testen; Barry vind het niet leuk als je de tafels in Slangenbeek gaat gebruiken denk ik 
Re: Lamellenfrees
Dus ook een Workmate mee...Shadow schreef:Stukje hout niet vergeten om te testen; Barry vind het niet leuk als je de tafels in Slangenbeek gaat gebruiken denk ik
Re: Lamellenfrees
Neem wel wat mee kunnen we buiten stof maken 
Dat ding binnen aanzetten is denk ik ook niet wat
Dat ding binnen aanzetten is denk ik ook niet wat
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Lamellenfrees
Weten we dat als er een vreemd piekje in een luidspreker-meet-plotje zit waar dit vandaan komt 
Re: Lamellenfrees
Nu ja daarover begint: Veel House en ook pop, is bij de productie al gepimpt met een piekje van een paar dB op 10kHz - 12kHz...

Re: Lamellenfrees
Zo erg zal het toch wel niet zijn met dat stukje gereedschap, iets op het lichtnet hebben we geen last van 
Re: Lamellenfrees
beijert schreef:Dit filmpje heeft mij doen besluiten niet voor een Makita te gaan.
https://youtu.be/niQjGdutucQ
Die PorterCable lijkt wel wat op andere budget machines.
Sorry hoor, maar die gast is echt een lul. Hij snapt er helemaal niets van.
Re: Lamellenfrees
Eigenlijk heeft ie overal iets negatiefs over te zeggen, omdat hij niet weet hoe je met zo'n ding moet werken.
En eigenlijk had hij ook een echte Lamellofrees moeten reviewen
En eigenlijk had hij ook een echte Lamellofrees moeten reviewen
Re: Lamellenfrees
Absoluut, dat is toch de referentie.
Het ging mij om het scheef kunnen zetten van de geleider. Dan ga ik niet zomaar één laten bestellen zonder hem in de hand te hebben gehad.
Het ging mij om het scheef kunnen zetten van de geleider. Dan ga ik niet zomaar één laten bestellen zonder hem in de hand te hebben gehad.
Re: Lamellenfrees
Maar bij de lamello classic kun je de geleider ook scheef zetten... als je lomp bent
Als je hem aan de juiste kant aanduwt en dan vastzet, zit ie keurig recht.
Re: Lamellenfrees
Gisteren even de Makita van Rjmulder in de hand gehad.
Waarvoor dank
Het blijft inderdaad mogelijk om hem wat scheef te zetten maar een persoon die dat doet kan het beter uitbesteden.
Viel mij niets tegen en het is een onderdeel die ik uiteindelijk (in de toekomst) niet meer zo vaak zal gebruiken.
Ik hou de aanbiedinkjes maar even in de gaten. Zo'n DeWalt hou ik toch ook ook maar in het achterhoofd.
Waarvoor dank
Het blijft inderdaad mogelijk om hem wat scheef te zetten maar een persoon die dat doet kan het beter uitbesteden.
Viel mij niets tegen en het is een onderdeel die ik uiteindelijk (in de toekomst) niet meer zo vaak zal gebruiken.
Ik hou de aanbiedinkjes maar even in de gaten. Zo'n DeWalt hou ik toch ook ook maar in het achterhoofd.
Re: Lamellenfrees
Graag gedaan, ook leuk je even gesproken te hebben. Toch altijd leuk dat soort dagen.
Succes met de zoektocht.
Succes met de zoektocht.
Re: Lamellenfrees
Aangezien ik nu vast loop met een poject heb ik zo één als deze aangeschaft voor zéér weinig.
Nu kan ik rustig sparen voor een heuse, mijn budget is even wat geslonken na leisteen uit Noorwegen voor het hele huis gekocht te hebben.
(Wat is die rommel duur geworden
)
Nu kan ik rustig sparen voor een heuse, mijn budget is even wat geslonken na leisteen uit Noorwegen voor het hele huis gekocht te hebben.
(Wat is die rommel duur geworden
Re: Lamellenfrees
Ik heb besloten om ook een nieuwe aan te gaan schaffen.........
Als je het goed vind zal ik mijn plannen hier ook posten.
Als je het goed vind zal ik mijn plannen hier ook posten.
Re: Lamellenfrees
Yes, please. Ik verwacht nog niet te veel van deze. Er zitten nog wat rammeltjes in. Even afstellen hoop ik.
Ik heb er twee dus kan wat proberen.
Ik heb er twee dus kan wat proberen.
Re: Lamellenfrees
Het wel is fijn dat er een handvat op de voorzijde zit.
Je kan hem dus goed op positie houden tijdens het werken. De onder plaat is van kunststof.
Je kan hem dus goed op positie houden tijdens het werken. De onder plaat is van kunststof.
Re: Lamellenfrees
Dit is de €35-120 klasse. En dat zijn veelal de zelfde met verschillende kleuren en labels. Dus ik ben voor de goedkoopste gegaan.
Wel te merken..
Wel te merken..
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Lamellenfrees
Wat je WIL is wel duidelijk, of dat ook KAN is een andere vraagdre schreef:Ik ga eerst maar eens kijken in welke prijsklasse ik wil gaan zitten......![]()
Re: Lamellenfrees
Domino is leuk voor de meubelmakerij, ik werk vooral met plaatwerk waar ik het (voor nu) handiger vind met een lamellenfrees.
Pen gat verbindingen doe ik toch met de hand.
Op de goedkoopste modellen zit overigens nogal wat afstel werk, dan kan ie functioneren zoals een middenklasser. Hoe lang is dan nog een vraag.
Pen gat verbindingen doe ik toch met de hand.
Op de goedkoopste modellen zit overigens nogal wat afstel werk, dan kan ie functioneren zoals een middenklasser. Hoe lang is dan nog een vraag.
Re: Lamellenfrees
http://www.lamello.nl/produkt/lamello-s ... classic-x/
Wel flink aan de prijs zeg!
Ik zag een test met de Dewalt:die stond 0.24mm scheef......
Wel flink aan de prijs zeg!
Ik zag een test met de Dewalt:die stond 0.24mm scheef......
Re: Lamellenfrees
Morgen eens een offerte opvragen voor de Classic X.
Het is een hoop geld,maar ik heb een prima gevoel bij deze machine.
Het is een hoop geld,maar ik heb een prima gevoel bij deze machine.
