Ik ben bezig met een lm3886 Gainclone versterker. Voor de voeding heb ik gekozen voor twee geschakelde voedingen van 24 Volt. Toen die dingen arriveerden uit China ontdekte ik dat ze alleen een uitgangsspanning hebben van 0-24 Volt en geen -12V en +12V aansluitingen.
Dat probleem heb ik opgelost door op de voeding een condensator-bank te zetten van in serie geschakelde elco's. Zie het schema-tje in de bijlage.
https://drive.google.com/open?id=1G9_Mv ... EVqM8cNZCP
Het probleem is nu dat de spanning tussen Vcc-GND en VDD-GND verschuift na verloop van een aantal minuten. Als ik de versterker aanzet is de spanning netjes gelijk verdeeld: Vcc-GND = 12 Volt en Vdd-GND = -12 Volt. Maar direct daarna verschuift de spanning, met als gevolg dat de versterker na een minuut of 10 uitvalt. De spanning tussen Vcc en GND is dan ongeveer 18 Volt, tussen Vdd en GND ongeveer 6 Volt.
Ik heb diodes in sper-richting geplaatst tussen Vcc-GND, Vdd-GND en de 0-24V terminals van de voeding. Dat lost het probleem niet op.
Dit probleem speelt alleen als er één voeding per versterker aangesloten is.
Als ik de twee voedingen in serie zet krijg ik een keurig constante +/- 24Volt spanning en werkt de versterker uitstekend.
Heeft één van jullie een idee hoe ik dit op kan lossen? Ik hoor graag