Hallo allemaal,
al enige tijd gebruik ik een zelfgebouwde LM3886 versterker waarin twee chips parallel staan voor meer vermogen. Als ik overschakel vanaf mijn andere versterkers is het geluid iets zachter bij de chipamp. Ik zou dus de versterking cq. de ingangsgevoeligheid wat willen verhogen.
Naar ik heb begrepen kan dat door Rf (zie bijgevoegd schema) te vergroten tot b.v. 27K. Er zit nu 22K in. Uiteraard bij beide chips wijzigen en liefst 0,1% weerstanden gebruiken. Het blijft natuurlijk een beetje uitproberen welke nieuwe waarde het beste past.
Dirk
Versterking LM3886 chipamp vergroten
Moderator: Beheerdersteam
-
dirklammers
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Re: Versterking LM3886 chipamp vergroten
Deel je een gevonden oplossing, of hoop je op antwoorden op een niet-gestelde vraag? 
Klopt, maar misschien is het handig om eerst eens te meten hoe groot het verschil in versterking is. Anders heb je de weerstanden straks verhoogd tot 27 kohm en blijkt dat het bijvoorbeeld 33 kohm had moeten wezen.dirklammers schreef:Hallo allemaal,
al enige tijd gebruik ik een zelfgebouwde LM3886 versterker waarin twee chips parallel staan voor meer vermogen. Als ik overschakel vanaf mijn andere versterkers is het geluid iets zachter bij de chipamp. Ik zou dus de versterking cq. de ingangsgevoeligheid wat willen verhogen.
Naar ik heb begrepen kan dat door Rf (zie bijgevoegd schema) te vergroten tot b.v. 27K. Er zit nu 22K in. Uiteraard bij beide chips wijzigen en liefst 0,1% weerstanden gebruiken. Het blijft natuurlijk een beetje uitproberen welke nieuwe waarde het beste past.
Dirk
-
dirklammers
@Marcel: dank voor je reactie. Ja eerst meten is wel een goede tip in plaats van gokken dat 27K wel in de richting zal komen.
@Marp: taalkundig heb je gelijk, maar gelukkig las Marcel wél de tussen de regels door gestelde vraag.
Ik zal voortaan gesloten vragen formuleren
groet,
Dirk
@Marp: taalkundig heb je gelijk, maar gelukkig las Marcel wél de tussen de regels door gestelde vraag.
Ik zal voortaan gesloten vragen formuleren
groet,
Dirk
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Dat moet je zelf weten Dirk. Taalkundige hints verstrek ik niet, maar niet zelden reageren lezers zonder herkenbare vraag pas na een teleurgesteld "niemand?".