Oude UcD reviven

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

ray5150

Re: Oude UcD reviven

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
Verder moet je dan de zaak wel dubbel geisoleerd opbouwen.
Ik betwijfel of dat in de huidige configuratie zinvol is.
Neem nou de aansluitdraden van de rechtopstaande weerstanden op de inschakelvertraging, daar staat dus direct de netspanning op. :idea:
Danger.png
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Goeie dag, moet de kast helemaal van kunstof of hout gaan maken dan ? Is er geen andere oplossing? Hoe doen anderen dat bij een metalen kast?

Ik kan dan misschien beter de gebalanceerde ingang maken en dan een aangepaste RCA kabel maken niet? ( Schaam me kapot voor mijn amateur werk)
Shadow

Bericht door Shadow »

Daar komt mijn opmerking over de bedrading weer om de hoek; vertrouw niet alleen op isolatie, maar ook op afstand.
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

En dan is er ook nog de eis dat als er een draad loskomt dat deze niet de behuizing mag raken.
Laatst gewijzigd door ds23man op vr 21 dec 2018, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Shadow

Bericht door Shadow »

Jup, bedrading voor 230v tyrap ik vast op van die plastic 'eilandjes' , die zijn zelfklevend maar help ik altijd met een drup secondelijm.
ray5150

Bericht door ray5150 »

Wowly schreef:
Goeie dag, moet de kast helemaal van kunstof of hout gaan maken dan ? Is er geen andere oplossing? Hoe doen anderen dat bij een metalen kast?
Nee, dat ook weer niet, een goed voorbeeld is het exemplaar van Sander Sassen waarvan ik foto's op pagina 1 plaatste.
Shadow schreef:
Jup, bedrading voor 230v tyrap ik vast op van die plastic 'eilandjes' , die zijn zelfklevend maar help ik altijd met een drup secondelijm.
Klopt, die lijmlaag is in veel gevallen niet al te best.
Alhoewel ik ze ook wel eens gehad hebt die echt muurvast zaten.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ok, wat moet ik doen om hem dubbel geisoleerd te maken? Ik lees plastic houdertjes om 230 draden te fixeren zodat ze, als ze los komen dat ze dan niet per ongeluk tegen de kast kunnen komen?

Mijn truuk om de kast gebalanceerd te maken maar met de kabel te modificeren is een goede optie? (buiten de kast dubbel geisoleerd te maken?)
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

viewtopic.php?f=2&t=14009
Deze heb je gelezen?
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Uitgeprint en eens lekker doorlezen. Vandaag bij EPH in Hamont geweest voor de afstandshoudertjes en dergelijke, maar hij had niet veel liggen van wat ik nodig had. Had zelfs wat monacor kasten liggen, echter alleen 1u hoog. Hij kon ze niet meer bestellen bij monacor. tegenwoordig is het blijkbaar allemaal zelf online bestellen. Jammer.

Maar ik ga eens die electuurmanual doorlezen onder het genot van een muziekje en een andere bodemplaat maken. Ben van plan maar een ingang te gaan maken met de stepped attenuator met dale weerstanden als volume controle en de oude kast verbeteren.

EDIT:
Gelezen, komt nog het een en ander bij kijken. Mijn versterker was een klasse 1 opgebouwd apparaat waarbij er gebruik werd gemaakt van de aarde
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Jah, dat stuk gaat dan wel over veiligheid maar niet over brom! Wat betreft dat laatste is de algemene aanpak: Je aardt de kast direct bij de netentree en verder nergens. Dus ook geen cinch chassis delen direct op de kast maar geïsoleerd monteren. SMPS'en moeten in het algemeen wel primair aan de aarde maar secundair, dus aan de kant van de versterker, niet! De versterker zelf aard je middels een 100 ohm weerstand bij de cinch pluggen bij de signaalingang.
ray5150

Bericht door ray5150 »

Ik denk dat dit artikel ook wel behulpzaam kan zijn :
Elex brom Oplossen.pdf
(1001.02 KiB) 12 keer gedownload
Wat die voetjes betreft : die haal je een stuk goedkoper op ebay,een assortimentje van 100 stuks voor een knaak ofzo.
ook bestel ik daar zaken als tyraps en krimpkous.
Kan er even geen link van geven, want ik ben ze momenteel zelf ook aan het zoeken....staan niet meer in mijn lijsje daar.
ray5150

Bericht door ray5150 »

Pjotr

Bericht door Pjotr »

Alleen loop je met die Chinese tyrappers het risico dat ze na een jaar als vanzelf verpulveren. Zelfde met die zut van de Gammel. Hoeft niet altijd het geval te zijn maar wel vaak. Doe mij dan toch maar echt nylon tiewraps van HellermannTyton, zitten na tig jaar nog vast :D
Shadow

Bericht door Shadow »

Jan kan ik je met deze nog helpen?
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Shadow schreef:
Koop dan gelijk 2 beschuitjes NCORE of die kit van Hypex, 2x 650 euro en doe mag je zelf ik elkaar zetten, btw aftrekken en klaar :mrgreen:
Dat is geen reviven meer dan hè. Dat gewoon een Ncore in elkaar klikken :|
Shadow

Bericht door Shadow »

Jawel maar ik denk maar mee met de tijd en inspiratie hoeveelheden :mrgreen:
Plaats reactie