Beste Forum leden,
Ben bezig met een Kaneda versterker nieuw leven in te blazen, en zit met het volgende dilemma.
Gebruik een softstart voor de trafo Amplimo 68015 2 × 22 volt 5.11 A, voor de voortrap wordt een trafo gebruikt 2 × 33 volt 450 mA, nu komt de vraag, is het verstandig om de kleine trafo ook via de softstart op te laten starten ?.
Groet,
Pim
softstart
Moderator: Beheerdersteam
Re: softstart
Het is eeen delayed start - de langzame opbouw schakelt het relais later in.
De Kaneda eindtrap inschakelen zou ik gelijk doen met de voeding van de voortrap. Anders is de hele ingang trap verkeerd ingesteld - immers deze neemt een kleine imbalans in de uitgangstrap mee.
Heb ik het goed begrepen ???
. [heb ik zo gehad; ik heb een commerciele kaneda trap gehad].
De Kaneda eindtrap inschakelen zou ik gelijk doen met de voeding van de voortrap. Anders is de hele ingang trap verkeerd ingesteld - immers deze neemt een kleine imbalans in de uitgangstrap mee.
Niet dat 't veel uitmaakt, ik zou de voortrap niet vertragen.
Dat die voortrap dan verkeerd ingesteld zou staan, misschien een beetje, er is nog steeds een (zijn het verzwakte) tegenkoppellus aktief.
Bij inschakelen is de instelling hoe dan ook nog niet op punt, kan alleen verbeteren als je even wacht.
Anne
Dat die voortrap dan verkeerd ingesteld zou staan, misschien een beetje, er is nog steeds een (zijn het verzwakte) tegenkoppellus aktief.
Bij inschakelen is de instelling hoe dan ook nog niet op punt, kan alleen verbeteren als je even wacht.
Anne
- PimDriessen
Hoi Shadow, Albertk,
Er hangt 2 × 25000 uF achter de trafo, maar het ging mij inderdaad zoals Albert opmerkten om de instelling van de voortrap die iets achter loopt op de eindtrap voeding 1 a 2 seconden hooguit.
Hier het schema waar ook de 2 NTC weerstanden staan getekend, was niet een volledig schema
.
Groet,
Pim
Er hangt 2 × 25000 uF achter de trafo, maar het ging mij inderdaad zoals Albert opmerkten om de instelling van de voortrap die iets achter loopt op de eindtrap voeding 1 a 2 seconden hooguit.
Hier het schema waar ook de 2 NTC weerstanden staan getekend, was niet een volledig schema
Groet,
Pim
- PimDriessen
Hoi Albertk,albertk schreef:Het is eeen delayed start - de langzame opbouw schakelt het relais later in.
Ik wist niet dat er ook een Kaneda in de handel is geweest, heb je daar nog informatie over, dit is het schema wat je meestal ziet.
Groet,
Pim
- PimDriessen
Hoi Anne,Ah!buis schreef:Niet dat 't veel uitmaakt, ik zou de voortrap niet vertragen.
Anne
Er moet een beslissing worden genomen, in dit geval wordt het: niet vertragen van de ingangstrap.
Groet,
Pim