De laatste keer dat ik deze HTR9900 hoorde dacht ik dat het best okee klonk, maar ik heb ze geen dag gemist nu andere speakers spelen. Ik vrees dat de mids en tweeter niet echt goed te krijgen zijn, ondanks de mooie datasheets. Wat jij toetertje?
Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
Moderator: Beheerdersteam
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
De laatste keer dat ik deze HTR9900 hoorde dacht ik dat het best okee klonk, maar ik heb ze geen dag gemist nu andere speakers spelen. Ik vrees dat de mids en tweeter niet echt goed te krijgen zijn, ondanks de mooie datasheets. Wat jij toetertje?
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
Het probleem met de versterker of voeding uit een SW9900 subwoofer is ondergebracht in de sectie "versterkers":
viewtopic.php?f=7&t=26259
viewtopic.php?f=7&t=26259
Re: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
Maar, je kunt niet zeggen dat ik het niet geprobeerd heb.wouter schreef:2 op reserve
![]()
De laatste keer dat ik deze HTR9900 hoorde dacht ik dat het best okee klonk, maar ik heb ze geen dag gemist nu andere speakers spelen. Ik vrees dat de mids en tweeter niet echt goed te krijgen zijn, ondanks de mooie datasheets. Wat jij toetertje?
Hoewel, slecht is het ook niet, zeker niet met het laatste filter.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
nee, zeker niet. Ik zou het ook best tot een goed einde willen brengen, maar dan moet er even e.e.a. beter voor elkaar zijn:
betere kamer om te beoordelen
betere keten van bron tot dsp, zonder mankementen en gedoe
beter softwaregebruik of meer kennis het maximale uit deze units te halen (evt dode kamer)
minder afleidende klussen en bezigheden (prio te laag)
geen "distortionpedaaltje" meer in mijn oren dat er al sinds Filterlessfits topic in zin, ik wordt er moe van en het klinkt niet
zin om het proces van luisteren en verbeteren te doorlopen
Ja zeker Toetertje, jij en anderen en ik hebben het echt wel serieus een kans gegeven. Jij met intensieve luistertesten, maar lang bleef de liefde steeds niet. Zo'n project die wellicht bij de kast al mist gaat, of bij de driverselectie (al leek dat best okee).
betere kamer om te beoordelen
betere keten van bron tot dsp, zonder mankementen en gedoe
beter softwaregebruik of meer kennis het maximale uit deze units te halen (evt dode kamer)
minder afleidende klussen en bezigheden (prio te laag)
geen "distortionpedaaltje" meer in mijn oren dat er al sinds Filterlessfits topic in zin, ik wordt er moe van en het klinkt niet
zin om het proces van luisteren en verbeteren te doorlopen
Ja zeker Toetertje, jij en anderen en ik hebben het echt wel serieus een kans gegeven. Jij met intensieve luistertesten, maar lang bleef de liefde steeds niet. Zo'n project die wellicht bij de kast al mist gaat, of bij de driverselectie (al leek dat best okee).
Re: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
Heb mijn filters al een tijdje in gebruik. Op zich klonken ze goed maar onderin leek er toch wat te ontbreken, ondanks het gebruik van verschillende equalizerinstellingen bij de receiver. Pas nadat ik de subwoofer in tegenfase had geschakeld (180 graden draaiing), klonk het geheel veel warmer. Het midden/hoog kwam al goed uit de veren.
Re: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
Ondertussen nog weer wat kritischer naar de kasten gekeken. De lange staanders zijn geen Bass Reflex maar Mass Loaded Transmission Line. Hierbij wat ingelezen in de theorie. Hier blijkt dat het oorspronkelijke dempingsmateriaal niet goed in de kasten geplaatst: Deze moest bovenin zitten en niet halverwege. Dit blijkt nogal wat effect te hebben op de laagweergave. Ik ben tevreden met de verbetering. Voor mensen die ook geïnteresseerd zijn in de theorie:
https://www.neurochrome.com/designing-an-mltl/
http://www.t-linespeakers.org/design/MJ ... index.html
static.elitesecurity.org/uploads/1/3/1333037/TL_Sections.pdf
http://www.t-linespeakers.org/
http://www.t-linespeakers.org/design/fo ... index.html
https://www.neurochrome.com/designing-an-mltl/
http://www.t-linespeakers.org/design/MJ ... index.html
static.elitesecurity.org/uploads/1/3/1333037/TL_Sections.pdf
http://www.t-linespeakers.org/
http://www.t-linespeakers.org/design/fo ... index.html
Re: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
Ik heb afgelopen vrijdag ook een set(je) aangeschaft en heb me daarom aangemeld als lid op dit mooie forum.
Ik heb de laatste jaren niet meer zo veel met audio gedaan, behalve luisteren. Er staan nu twee massieve Speakerland Vector II luidsprekers te spelen, die ik zo'n 30 jaar geleden samen met m'n vader heb gebouwd en nog steeds een indrukwekkend geluid geven. Maar een nieuw huis, nieuwe inzichten en de wens om wat te "downsizen" heeft mij er toe gebracht om eens wat anders te proberen. Zelfbouw had de voorkeur, maar daar heb ik voorlopig geen tijd voor, dus begon de zoektocht op marktplaats met termen als Vifa, Peerless enzovoort. Zo kwam ik op de HTR9900 en dit forum...
De luidsprekers moeten, al dan niet tijdelijk, bij ons in de woonkamer komen te spelen. De kleintjes worden als front gebruikt en de zuiltje als rear ondersteund door een XLS10 met PR als subwoofer. Ik ga ze aansluiten op een redelijk dikke Marantz SR-7008 receiver.
Nu wil ik natuurlijk het meest optimale geluid proberen te krijgen en zal de filters aan gaan passen conform een van de voorstellen. Vanwege het kostenplaatje staat het filter van RoD mij het meeste aan. Maar sta open voor andere voorstellen, wil het graag in een keer goed doen.
Nu de vraag, wat moet er nog meer aangepast worden?
Demping in de zuiltjes verplaatsen naar boven, of uitbreiden naar boven?
Worden de filters in de kleine speakers en de center speaker hetzelfde?
De center is een gesloten kast, moet je daar nog wat mee doen?
Ik ben benieuwd naar de reacties...
Gerwin...
Ik heb de laatste jaren niet meer zo veel met audio gedaan, behalve luisteren. Er staan nu twee massieve Speakerland Vector II luidsprekers te spelen, die ik zo'n 30 jaar geleden samen met m'n vader heb gebouwd en nog steeds een indrukwekkend geluid geven. Maar een nieuw huis, nieuwe inzichten en de wens om wat te "downsizen" heeft mij er toe gebracht om eens wat anders te proberen. Zelfbouw had de voorkeur, maar daar heb ik voorlopig geen tijd voor, dus begon de zoektocht op marktplaats met termen als Vifa, Peerless enzovoort. Zo kwam ik op de HTR9900 en dit forum...
De luidsprekers moeten, al dan niet tijdelijk, bij ons in de woonkamer komen te spelen. De kleintjes worden als front gebruikt en de zuiltje als rear ondersteund door een XLS10 met PR als subwoofer. Ik ga ze aansluiten op een redelijk dikke Marantz SR-7008 receiver.
Nu wil ik natuurlijk het meest optimale geluid proberen te krijgen en zal de filters aan gaan passen conform een van de voorstellen. Vanwege het kostenplaatje staat het filter van RoD mij het meeste aan. Maar sta open voor andere voorstellen, wil het graag in een keer goed doen.
Nu de vraag, wat moet er nog meer aangepast worden?
Demping in de zuiltjes verplaatsen naar boven, of uitbreiden naar boven?
Worden de filters in de kleine speakers en de center speaker hetzelfde?
De center is een gesloten kast, moet je daar nog wat mee doen?
Ik ben benieuwd naar de reacties...
Gerwin...
Re: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
Hoi Gerwin, welkom op het forum.
1 van de stappen die nogal een verbetering geven, is het afschuinen van binnenzijde van de woofer gaten.
Er zwerven wel foto's in dit topic, over hoe dit aan te pakken.
1 van de stappen die nogal een verbetering geven, is het afschuinen van binnenzijde van de woofer gaten.
Er zwerven wel foto's in dit topic, over hoe dit aan te pakken.
Re: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
Het "uitbenen" heb ik inderdaad gezien en snap de gedachte daarachter nu beter sinds ik de units met eigen ogen heb gezien. Ik zal dat zeker meenemen in de modificaties die ik wil gaan uitvoeren.
Re: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
Zojuist even een kleine testopstelling gemaakt en hoewel ze niet slecht klinken op hoger niveau mis je wel het laag op laag volume.
Ik heb er ook de sub bij, maar die klinkt echt belabberd. Een Polk Audio subje wat ik klaar had staan, met een eenvoudig klasse-D versterkertje (originele versterker was defect), klinkt al 10x beter.
Eens kijken of ik de originele sub kan aanpakken, door een andere versterker en een woofer (JL Audio 10W6) die ik nog heb liggen. Het kastje zelf ziet er goed uit en voelt stevig aan. Aangezien die woofer graag in een kleine ruimte speelt wil ik dat wel eens testen
Dus nu even snel op zoek naar wat spoelen en condensatoren...
Ik heb er ook de sub bij, maar die klinkt echt belabberd. Een Polk Audio subje wat ik klaar had staan, met een eenvoudig klasse-D versterkertje (originele versterker was defect), klinkt al 10x beter.
Eens kijken of ik de originele sub kan aanpakken, door een andere versterker en een woofer (JL Audio 10W6) die ik nog heb liggen. Het kastje zelf ziet er goed uit en voelt stevig aan. Aangezien die woofer graag in een kleine ruimte speelt wil ik dat wel eens testen
Dus nu even snel op zoek naar wat spoelen en condensatoren...
Re: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
Dat is wel grappig, de originele sub die erbij zit, vond ik zo slecht nog niet.
Heb wel gelezen dat er wel eens problemen mee zijn. Is die van jou nog wel goed?
Heb wel gelezen dat er wel eens problemen mee zijn. Is die van jou nog wel goed?
Re: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
Hij doet het, maar erg onder de indruk ben ik niet.
Misschien ligt het aan de opstelling, zal daar nog eens wat aandacht aan besteden. Ik heb de set overigens niet gekocht voor de sub, die kreeg ik er bij, net zoals een Onkyo receiver
Misschien ligt het aan de opstelling, zal daar nog eens wat aandacht aan besteden. Ik heb de set overigens niet gekocht voor de sub, die kreeg ik er bij, net zoals een Onkyo receiver
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
Die subwoofer is echt indrukwekkend voor zo'n set, alleen meer voor films denk ik. Geeft een bijna car audio achtige hoeveelheid lucht, voor zover ik in een mij vreemde woonkamer kon beoordelen.
Daar een andere versterker aanhangen is een slecht idee, de box krijgt een afgestemd signaal voor die woofer - in die specifieke kast met z'n gekozen afstemming. Het zou mij niets verbazen als er in de afstemming van de poort en het signaal van de versterker nog wat trucjes zitten.
Dus, dat even vervangen lijkt me een directe achteruitgang, die versterker is namelijk gewoon behoorlijk krachtig. Het is alleen geen muzikale subwoofer denk ik, integratie lijkt me al een beste uitdaging met dat ding. Het is een downfiring concept, en die frontzuilen gaan te laag en te zacht rond 80Hz voor een mooie overgang. De kleine halfhoge zuiltjes zijn daarin beter, maar klinken verder weer minder begreep ik.
Ik heb het set niet goed gekregen in een 2-weg filter, het is niet mijn sound met die MTM van Peerless. Die Vifa is ook al niet mijn ding, dus ik ben gestaakt. Toetertje heeft echt ontzettend veel geluisterd.
Daar een andere versterker aanhangen is een slecht idee, de box krijgt een afgestemd signaal voor die woofer - in die specifieke kast met z'n gekozen afstemming. Het zou mij niets verbazen als er in de afstemming van de poort en het signaal van de versterker nog wat trucjes zitten.
Dus, dat even vervangen lijkt me een directe achteruitgang, die versterker is namelijk gewoon behoorlijk krachtig. Het is alleen geen muzikale subwoofer denk ik, integratie lijkt me al een beste uitdaging met dat ding. Het is een downfiring concept, en die frontzuilen gaan te laag en te zacht rond 80Hz voor een mooie overgang. De kleine halfhoge zuiltjes zijn daarin beter, maar klinken verder weer minder begreep ik.
Ik heb het set niet goed gekregen in een 2-weg filter, het is niet mijn sound met die MTM van Peerless. Die Vifa is ook al niet mijn ding, dus ik ben gestaakt. Toetertje heeft echt ontzettend veel geluisterd.
Re: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
De sub staat nu op vloerbedekking misschien dat het daarom niet lekker klinkt? Ook de versterker waar hij nu aanhangt kan verkeerd ingesteld staan, ik heb die zo overgenomen en alles even op gevoel goed gezet.
Ik kan de sub eens proberen in de woonkamer en vergelijken met mijn andere sub (XLS10 met PR). De zuiltjes en fronts zullen toch gefilterd worden door de versterker, zeker nadat ik de versterker heb laten meten met Audyssey. Daarna ga ik toch eens met de filters aan de slag. Ofwel het laatste 2-weg filter wat je voor toetertje hebt ontworpen, of dat van RoD. Die is wat eenvoudiger van opzet.
Ook de laatste opmerking van RoD zal ik eens proberen, de demping in de bovenste kamer aanbrengen. Als laatste ga ik de kasten bij de woofertejs nog “uitbenen”.
Ik heb het hele topic grondig doorgenomen en ik weet dat er beperkingen zijn met deze luidsprekertjes, maar ik wil het toch proberen. Staat het me niet aan kan ik ze altijd weer verkopen en toch weer zelf iets bouwen...
Ik kan de sub eens proberen in de woonkamer en vergelijken met mijn andere sub (XLS10 met PR). De zuiltjes en fronts zullen toch gefilterd worden door de versterker, zeker nadat ik de versterker heb laten meten met Audyssey. Daarna ga ik toch eens met de filters aan de slag. Ofwel het laatste 2-weg filter wat je voor toetertje hebt ontworpen, of dat van RoD. Die is wat eenvoudiger van opzet.
Ook de laatste opmerking van RoD zal ik eens proberen, de demping in de bovenste kamer aanbrengen. Als laatste ga ik de kasten bij de woofertejs nog “uitbenen”.
Ik heb het hele topic grondig doorgenomen en ik weet dat er beperkingen zijn met deze luidsprekertjes, maar ik wil het toch proberen. Staat het me niet aan kan ik ze altijd weer verkopen en toch weer zelf iets bouwen...
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
Ze maken zeker een flinke upgrade door, dat mag duidelijk zijn. De zuiltjes zijn afgestemd rond 40 Hz, en hoe je ook affiltert, dat werkt niet echt goed. Ze zijn extended shelf ontworpen, dus het laag daalt vanaf 100Hz naar 50 hz, daaronder slingert het nog een keertje op voor het helemaal weg is. Het volume is mijns inziens gewoon te groot, die van de halve zuiltjes is net te klein misschien, maar al beter. Alleen heeft die de afstemming weer net wat aan de hoge kant.
Ik weet niet wat Philips heeft zitten doen bij de ontwikkeling van deze luidsprekers maar technisch is het zwaar achtergebleven op het esthetische.
Ik weet niet wat Philips heeft zitten doen bij de ontwikkeling van deze luidsprekers maar technisch is het zwaar achtergebleven op het esthetische.
Re: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
Hallo Gerwin,
Ik zou wanneer ik opnieuw zou beginnen inderdaad de volgende stappen zeker uitvoeren:
- Uitbenen: De woofertjes kunnen maar zeer moeilijk adem halen. En misschien dat je het niet gelijk kunt meten met een FR, het kan wel degelijk invloed hebben.
- Demping naar boven verplaatsen: Als je de theorie van de Mass Loaded Transmission Line (MLTL) gelezen hebt, kom je waarschijnlijk tot dezelfde conclusie als ik. Ook zal de bovenste woofer dan niet snel een staande golf krijgen met de achterwand. En mocht het resultaat je niet aanstaan, je kunt eenvoudig terug. Het filter zit eigenlijk ook nog een beetje in de weg, zo midden in de kast.
- Doek geeft een nare dip: Ik heb dit deels ondervangen door het doek aan de bovenkant niet geheel strak op de kast te drukken. Beter is zonder doek.
- Filter: Ik ben voor een goedkope wijziging gegaan. Mij bevalt het zeker goed. Het hoog en midden is zeer gedetailleerd en ruimtelijk.
- Subwoofer: Ik heb het gevoel (niet gemeten) dat deze totaal niet aansluit op de staanders. Het klinkt in mijn geval beter als ik deze in de tegenfase schakel.
Ik zou wanneer ik opnieuw zou beginnen inderdaad de volgende stappen zeker uitvoeren:
- Uitbenen: De woofertjes kunnen maar zeer moeilijk adem halen. En misschien dat je het niet gelijk kunt meten met een FR, het kan wel degelijk invloed hebben.
- Demping naar boven verplaatsen: Als je de theorie van de Mass Loaded Transmission Line (MLTL) gelezen hebt, kom je waarschijnlijk tot dezelfde conclusie als ik. Ook zal de bovenste woofer dan niet snel een staande golf krijgen met de achterwand. En mocht het resultaat je niet aanstaan, je kunt eenvoudig terug. Het filter zit eigenlijk ook nog een beetje in de weg, zo midden in de kast.
- Doek geeft een nare dip: Ik heb dit deels ondervangen door het doek aan de bovenkant niet geheel strak op de kast te drukken. Beter is zonder doek.
- Filter: Ik ben voor een goedkope wijziging gegaan. Mij bevalt het zeker goed. Het hoog en midden is zeer gedetailleerd en ruimtelijk.
- Subwoofer: Ik heb het gevoel (niet gemeten) dat deze totaal niet aansluit op de staanders. Het klinkt in mijn geval beter als ik deze in de tegenfase schakel.
Laatst gewijzigd door RoD op ma 17 dec 2018, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
Dan ga ik die weg volgen... sub komt wel, heb er een en die doet het goed, de Philips ga ik zeker proberen.
Gebruik je nog steeds het laatste filter met aangepaste resonantiekring voor het hoog?
Gebruik je nog steeds het laatste filter met aangepaste resonantiekring voor het hoog?
Re: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
Ja, bevalt prima.gdw1963 schreef:Gebruik je nog steeds het laatste filter met aangepaste resonantiekring voor het hoog?
Re: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
Misschien een domme vraag, maar waar en vooral welke filteronderdelen moet ik bestellen. Ik zie zo veel verschillende spoelen en condensatoren dat ik de draad een beetje kwijt raak.
Re: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
Voor filter materiaal kun je bij Rumoh.eu terecht. Maar, maak het niet te gek.
Ik heb ca. 8 verschillende filters gebouwd voor deze speakers. Ondanks dat je
ze veel beter kunt laten klinken, dan ze origineel doen, blijven het goedkope luidsprekers.
mijn laatste filters gaan over de 100 euro, maar kippenvel ga ik gewoon niet bereiken met
deze speakers. Ik heb eventueel ook nog een set ander tweeters liggen die wel
beter presteren. Ondanks al het werk en plezier, ligt nu alles werkloos op zolder.
Kortom samengevat, als je de speakers mooi vindt om te zien, en wil je ze net iets proberen
te verbeteren, dan zeg ik doen. Wil je echt naar een hoger nivo, kijk dan voor wat anders.
Ik heb ca. 8 verschillende filters gebouwd voor deze speakers. Ondanks dat je
ze veel beter kunt laten klinken, dan ze origineel doen, blijven het goedkope luidsprekers.
mijn laatste filters gaan over de 100 euro, maar kippenvel ga ik gewoon niet bereiken met
deze speakers. Ik heb eventueel ook nog een set ander tweeters liggen die wel
beter presteren. Ondanks al het werk en plezier, ligt nu alles werkloos op zolder.
Kortom samengevat, als je de speakers mooi vindt om te zien, en wil je ze net iets proberen
te verbeteren, dan zeg ik doen. Wil je echt naar een hoger nivo, kijk dan voor wat anders.
Re: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
Voor mij is het (ook) een experiment...
Omdat ik voor grote vloerstaande luidsprekers weinig ruimte heb ga ik de kleine monitor speakers gebruiken. Ik filter deze sowieso op de receiver ergens tussen de 60 en 80Hz. Mijn sub neemt het van daaruit over en misschien niet ideaal, maar het klinkt nu al heel aardig. Licht misschien ook aan de huiskamer waarin het speelt, deze is vrij hard (tegelvloer, stucwerk wanden en een betonnen plafond). Als achter kanaal (film) gebruik ik dan wel de vloerstaande luidsprekers, ook gefilterd op die 60-80Hz.
Ik merk nu wel dat het soms "schreeuwerig" is en dat hoop ik er uit te kunnen halen met het filter zoals dat door RoD is gemaakt.
Zijn luchtspoelen met een draaddiameter van 0.7 voldoende? Maakt het nog uit welke condensatoren ik gebruik, of kan ik daarin redelijk vrij kiezen? Ik wil beginnen met de twee front speakers en als dat bevalt bouw ik de andere ook om, anders retourtje marktplaats.
Omdat ik voor grote vloerstaande luidsprekers weinig ruimte heb ga ik de kleine monitor speakers gebruiken. Ik filter deze sowieso op de receiver ergens tussen de 60 en 80Hz. Mijn sub neemt het van daaruit over en misschien niet ideaal, maar het klinkt nu al heel aardig. Licht misschien ook aan de huiskamer waarin het speelt, deze is vrij hard (tegelvloer, stucwerk wanden en een betonnen plafond). Als achter kanaal (film) gebruik ik dan wel de vloerstaande luidsprekers, ook gefilterd op die 60-80Hz.
Ik merk nu wel dat het soms "schreeuwerig" is en dat hoop ik er uit te kunnen halen met het filter zoals dat door RoD is gemaakt.
Zijn luchtspoelen met een draaddiameter van 0.7 voldoende? Maakt het nog uit welke condensatoren ik gebruik, of kan ik daarin redelijk vrij kiezen? Ik wil beginnen met de twee front speakers en als dat bevalt bouw ik de andere ook om, anders retourtje marktplaats.
Re: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
Dat "schreeuweriger" ondervindt ik totaal niet met mijn huidige filter. Ik vindt het hoog en midden zelfs zeer goed klinken. Over het laag ben ik wat minder te spreken. Kan ook komen door de akoestiek van de huiskamer. Ik moet iig de subwoofer in tegenfase schakelen voor een redelijk laag.Ik merk nu wel dat het soms "schreeuwerig" is en dat hoop ik er uit te kunnen halen met het filter zoals dat door RoD is gemaakt.
De spoelen kun je afwikkelen en meten op de juiste waardes of nieuwe kopen (o.a. Rumoh, Speakerland,Zijn luchtspoelen met een draaddiameter van 0.7 voldoende? Maakt het nog uit welke condensatoren ik gebruik, of kan ik daarin redelijk vrij kiezen? Ik wil beginnen met de twee front speakers en als dat bevalt bouw ik de andere ook om, anders retourtje marktplaats.
Laatst gewijzigd door RoD op wo 05 dec 2018, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
Loudspeakerfreaks hoort wat mij betreft niet meer thuis in het lijstje met aanbevolen webshops...
https://m.facebook.com/Loudspeakerfreaks/
https://m.facebook.com/Loudspeakerfreaks/
Re: Modificatie-suggesties voor Philips HTR9900 luidsprekers
Inderdaad, nooit bestellen daar!
