B&O Beogram 3300 probleempje

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

B&O Beogram 3300 probleempje

Bericht door CoenvanDongen »

Hallo,

Mijn platenspeler gedraagt zich raar. Ik zet hem aan en ga muziek luisteren, na een tijdje gaat de plaat ineens een paar toeren sneller draaien.
Nu weet ik niet of ik daarvoor naar te langzame toeren heb geluisterd of na de versnelling naar een te snel toerental....
Affijn het is behoorlijk irritant en luister daarom bijna geen platen meer.

Ik had al eens eerder een probleem en heb hem toen open geschroefd. Ik schrok van de hoeveelheid mechanica en draadjes en heb hem snel weer dichtgedraaid en naar een reparateur gebracht. Het wisselende toerental was een van de problemen. Andere probleem was dat hij soms gewoon afsloeg.
Het afslaan is toen verholpen, maar toerental niet.

Mijn vraag is dus:
Of iemand weet waar ik de platenspeler naar toe kan brengen en weet dat hij goed gerepareerd kan worden.
Vraag 2:
Is repareren eigenlijk wel de moeite waard. Of kan ik hem vanwege de leeftijd beter vergeten en kijken naar een nieuwe platenspeler zoals de REGA planar2, ik heb geen emotionele "bonding" met de beogram. Ik wil gewoon lekker plaatjes luisteren...
beogram.jpg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: B&O Beogram 3300 probleempje

Bericht door Barry2001 »

Veel voorkomend probleem. Als je het niet zelf wilt doen (zit vaak in de hoek van nieuwe olie, vet vervangen wat hard is geworden) zou je hier eens kunnen informeren: http://www.dpaudio.net/content/113-bang ... -repareren
Zitten vlakbij hier, staan goed bekend.
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: B&O Beogram 3300 probleempje

Bericht door CoenvanDongen »

Hmm is wel een eind weg voor mij, maar kan hem allicht een keer meegeven aan familie in Borne. Ik heb iig even prijs opgave gevraagd.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: B&O Beogram 3300 probleempje

Bericht door Barry2001 »

Als ik wat voor je kan betekenen, laat maar horen (werk momenteel in Enschede, grote klus dus langere tijd).
Plaats reactie