Verhuizing

Verouderde mededelingen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Verhuizing

Bericht door Sander »

Update,

Het forum van zelfbouwaudio draait nu op de nieuwe bak. Zoals je kan zien in de adresbalk draagt de site nog niet zijn eigen domein, dit komt omdat bij de registrar de DNS gegevens nog niet zijn omgezet. Als het goed is is Henkjan hier achteraan (Henkjan?).

De frontpage werkt nog niet, hebben klein probleempje met het importeren van die database. Gaan we morgen verder naar kijken.

Iedereen zal opnieuw moeten inloggen (gebruikersnaam en ww) omdat ook het cookie domein veranderd is. Na de DNS omzetting van de domeinnaam zal dit wederom gebeuren, dan gaan de cookies terug naar zelfbouwaudio.nl. Dat zal dan ook de (voorlopig) laatste keer zijn dat je je handmatig moet inloggen (tenzij je dat natuurlijk altijd doet ;))

Het forum is nu weer beduidend sneller, maar zal bij het openen van de site nog een kleine vertraging kunnen hebben omdat de re-direct nog op de oude bak draait (die poepie traag is nog steeds vanwege de DDos attack).
De Audiforum.nl server heeft ook af en toe z'n trage momenten, ook hier zijn we mee bezig, morgenvroeg (rond 06:00 AM) zal de Apache 2 ge-downgrated worden naar 1.

Zo, voor zover de nieuwtjes, veel plezier weer op het forum :)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Sander, bedankt! (en zie je meel voor t antwoord van de registar)
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

is idd alweer een stuk sneller!
wat is een registar :lol:
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

Bij een registrar kun je een domeinnaam registreren, zelfbouwaudio.nl bijv. Deze zorgt er dan ook voor dat de mensentaal naam zelfbouwaudio.nl wordt omgezet in internettaal zelfbouwaudio.nl (het ip-adres waar het domein aan gekoppeld is, in dit gevan dus de AF server.

ps, ik heb geen mail ontvangen henkjan, probeer het anders even op sweenen_at_home.nl ... (zijn ook nog paar probleempjes met de mail)
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

Apache inmiddels ge-downgrated. Werkt subliem weer :P
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Hey, ik moet nu steeds weer opnieuw inloggen als ik mijn browser tab sluit. Lijkt me dus dat er het e.a nog niet 100% in orde is.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Sander schreef:
ps, ik heb geen mail ontvangen henkjan, probeer het anders even op sweenen_at_home.nl ... (zijn ook nog paar probleempjes met de mail)
komt vanavond dus....
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

deepspace schreef:
Hey, ik moet nu steeds weer opnieuw inloggen als ik mijn browser tab sluit. Lijkt me dus dat er het e.a nog niet 100% in orde is.
sander schreef:
Iedereen zal opnieuw moeten inloggen (gebruikersnaam en ww) omdat ook het cookie domein veranderd is
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

denk dat deepspace bedoelt echt elke keer, dus niet alleen de 1e keer na de move.
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

komt goed, als het domein over is, dan zijn alle probleempjes weg. Even de snelheid (of traagheid) van de registrar afwachten.
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Wauw!Hhet gaat nu inderdaad wel een stukje vlotter!

Maarreh, dat inloggen blijft bij mij toch wel een probleem. Zelfs wanneer ik een pagina alleen maar refresh, klap ik eruit en kan ik eerst weer inloggen..

Maar: komt goed! Geen vooruitgang zonder kinderziektes toch?
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

Bedankt, gaat -ook hier- een stuk vlotter! :lol:
Op schoonheidsfoutje van inloggen na.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Verhuizing

Bericht door Pjotr »

Sander schreef:
Iedereen zal opnieuw moeten inloggen (gebruikersnaam en ww) omdat ook het cookie domein veranderd is. Na de DNS omzetting van de domeinnaam zal dit wederom gebeuren, dan gaan de cookies terug naar zelfbouwaudio.nl. Dat zal dan ook de (voorlopig) laatste keer zijn dat je je handmatig moet inloggen (tenzij je dat natuurlijk altijd doet ;))
Mooi werk Sander ;) Hopelijk werken dan de links in postings naar postings op het forum zelf ook weer want die kloppen nu even niet meer.
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Bericht door audioot »

gaat perfekt
prima werk sander
mvg
audioot
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

\:D/
We zijn weer online, en het is ook supersnel.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Zijn opeens de kleurtjes van de plaatjes voor nieuwe berichten aangepast? eerst waren deze duidelijk als geel te herkennen, nu animeren ze alleen...
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

koekjes zijn aangepast terug naar zba domein, opnieuw inloggen dus ;)

voor de rest alles up and running
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Sander schreef:
koekjes zijn aangepast terug naar zba domein, opnieuw inloggen dus ;)
Eu.. ik hoef niet opnieuw in te loggen.. vaag ;)

In ieder geval zijn de kleurtjes nu wel weer OK. En alles is weer lekker snel! Top job!
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Hij is nu lekker vlot, dat wel. Maar ik kreeg haast ontwenningsverschijnselen van het gemis de afgelopen week.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Sander schreef:
koekjes zijn aangepast terug naar zba domein, opnieuw inloggen dus ;)

voor de rest alles up and running
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Dank :!: (en ook bedankt voor de tijdelijke "audi"link :wink: )
sphere
Berichten: 242
Lid geworden op: za 19 feb 2005, 14:54
Locatie: Leiden

Bericht door sphere »

De link op de frontpage is broken, http://forum.zelfbouwaudio.nl/
Die komt uit bij de pagina waar hij op staat.

De andere link http://forum.zelfbouwaudio.nl/forum werkt wel.
Misschien een goed idee om http://forum.zelfbouwaudio.nl/ automatisch te laten wijzen naar /forum ipv http://www.zelfbouwaudio.nl ?
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

das vrij makkelijk aan te passen, komt goed :)
Gesloten