Het effect van verschillende netsnoeren (bij Hypex Fusion Plate amps)

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Pjotr

Re: Het effect van verschillende netsnoeren (bij Hypex Fusion Plate amps)

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
Leuk idee wel, misschien ook eens leuk om te doen bij de AVMN.

Het kan een ondubbelzinnig effect geven, maar uiteraard wel veilig.!!
Alsjeblieft zeg :mrgreen: De laatste keer had Onno nog een mooi snoer over voor aan de CA. We hebben het er nog even over gehad om een vergelijkende test te doen na de pauze. We hebben het maar gelaten. Als zelfs Onno.... :D We waren het er toch wel over eens dat fatsoenlijke spullen zich door een deugdelijk netsnoer niet van de wijs laat brengen.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Daarom juist, we hebben de de man van de Masters ( Rick Paap ) ook wel eens gehad, en die vertelde/maakte dat er een wezenlijk verschil zat in de volgorde waarmee je de verschillende onderdelen, VV EV, CD, e.d. van de set aansloot op je stekkerdoos. :mrgreen: bezigheidstherapie :goeie: :sure:
Leobus

Bericht door Leobus »

Als voedingskabels geen effect hebben, kan een voedingstrafo dan wel verschil maken? Zit ook nog vóór de electronica.
Ik heb in ieder geval de ervaring dat nadat ik een andere voedingstrafo in mijn VV kreeg, (de oude had kortsluiting) ik een totaal ander en beter geluid heb dan met de oude trafo (vóór de kortsluiting :D )
Overigens heb ik wel positieve ervaringen met wisselen van voedingskabels. Onlangs nog met een Sonore kabel van muur naar stekkerblok.

Groet,
Leobus
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Een voedingstrafo is ook wel een heel ander ding. Die moet goed gedimensioneerd zijn voor de toepassing anders kan het goed mis gaan. Of gewoon helemaal niet werken. En voor audio en andere kritische toepassingen zoals meetapparatuur, verwacht je van zo'n trafo dat hij ook nog redelijk goed netstoring isoleert --> lage koppelcapaciteit.

Een netsnoer hoeft alleen maar zo goed mogelijk de gevraagde stroom door te laten en de 230V buiten handbereik te houden, kortom van deugdelijke kwaliteit te zijn.
hank73

Re: The effect of different power cords (at Hypex Fusion Plate amps)

Bericht door hank73 »

hallo stroomkabel vrienden! :bakkie:
ik zal mijn twee cent optellen. Ik heb net een Supra Lorad-voedingskabel gebouwd. 1,6 m. Als ik het gebruik met mijn Marantz 8012 AVR -> is de ruisvloer in alle luidsprekers lager! door veel! en de "ruimte" is groter voor elke audio - stereo of atmos ... Ik heb ook gecontroleerd dat de kabel met mijn Line Magnetic LM-211IA ook de ruisvloer lager is - wat een voller geluid geeft. Maar de luidsprekers die ik gebruik zijn niet optimaal met de buizenversterker, die binnenkort wordt vervangen door liionidas OB. Ik gebruik een bekend merk waarmee ik heb vergeleken.
Paarse of groene stroomkabels. ;-) dit is vertaald met google.
Jamesblond

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door Jamesblond »

beijert schreef:
Merk je een verschil met je netsnoer dan wordt het tijd voor betere apparatuur.

Ongeacht de prijs. Merk je nog steeds wat op je veel te dure versterker dan heb je gewoon dikke pech, er zit namelijk iets niet goed in (het ontwerp van) je versterker.

Een netsnoer mag niets uitmaken.
Meettechnisch kan ik één en ander niet onderbouwen, maar ik sluit me hier wel bij aan.
Ik kan me voorstellen dat een goed geconstrueerd netsnoer wel iets kan doen in het kader van het afvangen en afvoeren van RF-interferentie in de voedingslijn. Maar een goed ontworpen en goed gebouwde voeding heeft al een HF-supressie ingebouwd, als het goed is (snubbers). Verder moet een netsnoer natuurlijk voldoende stroomcapaciteit hebben om niet zelf een noemenswaardige spanningsval te veroorzaken. Maar veel meer dan dat..? Ik heb er mijn twijfels bij.

Wat mij meer zin lijkt te hebben, is een (actieve) spanning stabilisatie. Laagfrequente spanningsfluctuaties op het lichtnet kan een kabel niet ondervangen. En die zijn aanzienlijk groter van invloed dan HF-prut op de voedingslijn (wat een goede voeding dus zelf behoort weg te filteren).
jamesblond schreef:
Meettechnisch kan ik één en ander niet onderbouwen [...]
Het grappige is dat beweringen over de "enorme" verbeteringen die dergelijke kabels introduceren, ook nooit meettechnisch onderbouwd worden. :hide:
Laatst gewijzigd door Jamesblond op wo 21 apr 2021, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
hardy

Re: Hypex Fusion Plate amps

Bericht door hardy »

Jamesblond schreef:
beijert schreef:
Merk je een verschil met je netsnoer dan wordt het tijd voor betere apparatuur.
Het grappige is dat beweringen over de "enorme" verbeteringen die dergelijke kabels introduceren, ook nooit meettechnisch onderbouwd worden. :hide:
Daarom gebruiken we ook speciaal meet instrument en wel onze oren :D , die kunnen ons van alles laten horen, ook iets wat in werkelijkheid niet aanwezig is/kan zijn. :goeie:
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Gatver, gaan we nu weer een netsnoerdiscussie starten? Kom op zeg, gebruik je gezonde verstand.
hardy

Bericht door hardy »

SSassen schreef:
Gatver, gaan we nu weer een netsnoerdiscussie starten? Kom op zeg, gebruik je gezonde verstand.
Sorry! Discussie van mijn kant hierbij weer gesloten :hide:
Jamesblond

Bericht door Jamesblond »

Voor mij helemaal geen discussie. Ik blijf het gewoon amusant vinden.
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

Ik zeg grasmaaierkabel. Staat garant voor groene stroom. :mrgreen:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

pappaleo schreef:
Ik zeg grasmaaierkabel. Staat garant voor groene stroom. :mrgreen:
Dat was toch alleen maar goed voor in je speakers? Voor een groen geluid? :mrgreen:

P.s. Sander, het is voorjaar en dan ontluiken de netsnoeren weer. Of je nou wilt of niet :lol:
OpaBert

Bericht door OpaBert »

Getwiste aders zuurstofarm koper en afgeschermd Dan moet het goed zijn , of is verzilverd ( cash bij de ouw ijzer boer ) nog beter :D
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Getwiste aders zuurstofarm koper en afgeschermd Dan moet het goed zijn
Yep, and clap your hands:

Wieger61

Bericht door Wieger61 »

Ik heb zelf in een blinde a/b-vergelijk een subtiele maar hoorbare verbetering gehoord dankzij een gefilterd netstekkerblok, zelfbouw. Hoe kan dat? Ik vermoed rf-effecten, maar ben geen expert daarin. Ik heb wel begrepen dat de lucht stijf van de zenderstraling staat en electronica in de kast daar last van kan hebben, bijvoorbeeld in terugkoppellussen. Misschien een test hiervoor: leg je mobieltje in je Cd-speler, deksel er op en luisteren.
OpaBert

Bericht door OpaBert »

Tja Dat is een straffe test zeker als je een beetje slechte dekking heeft , die telefoons gaan dan zelf meer vermogen uitzenden om de verbinding in stand te houden
Maar dan test je niet alleen je netsnoer
Hier knerpt alles als ik de telefoon er dichtbij houd
Als er spanning op staat Natuurlijk
hank73

Bericht door hank73 »

ik zie dat er gelovigen zijn. : proost:

Ik dacht er ook niet veel over na ... totdat ik deze supra lorad-kabel maakte. schakel over naar mijn isotek evo3 premier = een ruisvloer. overschakelen naar de nieuwe supra lorad = merkbare minder ruisvloer. geen andere verandering. plug een in, plug de andere in ...

is goed. Gelukkige vrijdag. : bakkie:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Tja: Interlink langs netsnoer: Ruis. Interlink eind van je netsnoer vandaan: Minder tot geen ruis. Twisten van het netsnoer helpt daarbij soms ook.
Shadow

Bericht door Shadow »

Je bent me net voor Peter, ik zou ook zeggen dat de invloed buiten het apparaat op de omliggende snoeren groter is dan op de werking van het apparaat zelf...ik gebruik daar alleen ‘normale’ afgeschermde Belden kabel voor...geen boutiqe spul.
hank73

Bericht door hank73 »

Shadow schreef:
Je bent me net voor Peter, ik zou ook zeggen dat de invloed buiten het apparaat op de omliggende snoeren groter is dan op de werking van het apparaat zelf...ik gebruik daar alleen ‘normale’ afgeschermde Belden kabel voor...geen boutiqe spul.
Ik probeerde belden kabel te kopen, maar in Zwitserland is het moeilijk te bestellen. ](*,) dus ik bestelde minder prijs de supra lorad ... wat interessant is, legt Supra uit om de afvoerdraad te combineren met de grond bij de muur ... ik ben benieuwd om te denken dat dit een argument is voor de stillere ruisvloer ... hoe dan ook, ik was stomverbaasd en gelukkig. prijs was 1/3 van de andere powe-kabel. :bakkie:
http://www.jenving.com/products/view/lo ... 3004000026
http://www.elecaudio.com/en/us-switzerl ... o17mm.html
VintageHarry

Bericht door VintageHarry »

Hier is geen randaarde in de huiskamer, is zo’n afgeschermde netkabel dan wel zinvol?
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

VintageHarry schreef:
Hier is geen randaarde in de huiskamer, is zo’n afgeschermde netkabel dan wel zinvol?
Jazeker wel, dan kun je altijd nog een Groundbox van Entreq inzetten.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Niet echt, maakt hier niks uit. Randaarde is er alleen voor de veiligheid. Sterker; het kan juist zorgen voor storingsinstraling van naastliggende apparaten of de schakelherrie van de eigen gelijkrichter. Beetje apparaatafhankelijk Veel effectiever is om signaalleidingen (interlinks) uit de buurt te houden van storende powerlines. Dat is het meest effectieve. Heb er lang geleden wel eens aan gemeten en een 10cm maakt al heel veel verschil! Hier is al een mobielte genoemd maar nog veel gemener zijn die ethernet over powerline doosjes. Die naken pas echt herrie.

[edit]
Moet je zelf in die kist gaan zitten Leo of moet je hele set daar in? :goeie: :goeie:
Laatst gewijzigd door Pjotr op do 22 apr 2021, 11:19, 2 keer totaal gewijzigd.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

:goeie: :goeie: :think: :think: :think: ??
molekuul

Bericht door molekuul »

Pjotr schreef:
[edit]
Moet je zelf in die kist gaan zitten Leo of moet je hele set daar in? :goeie: :goeie:
je kunt wel verschillende soorten Ground kopen, die klinken allemaal anders ( beter? ) :rofl:
Plaats reactie