GU-50 Monoblokken
Moderator: Beheerdersteam
Re: GU-50 Monoblokken
De LM317 spanningsregelaar in de gloeivoeding vervangen door een LT1085CT regelaar.
En alle onderdelen op het subframe er op geschroefd.
En alle onderdelen op het subframe er op geschroefd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15174
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU-50 Monoblokken
Gaat dat goed Demo? Tabje vd LT zit op het frame geschroefd, is geen gnd!
Re: GU-50 Monoblokken
Er zit een kunststof ringetje tussen,geen sluiting met de kast dus.
Maar goeie opmerking
Maar goeie opmerking
Re: GU-50 Monoblokken
Democles,nu maak je alles zelf,ik kwam er niet uit met het plaatje voor de speaker aansluitingen
Wilde geen alu plaatje omdat ik dan de aansluitingen met isolatie ringen zou moeten bevestigen en dat terwijl de houten kast al een goede isolator is.
Een kunststof plaatje zou de uitkomst kunnen zijn,maar ja dan moet de belettering er nog op
Oke, heb een tekening gemaakt met de tekst en gaten en naar Frees Kees (audiomanics) gemaild.
Het resultaat ligt nu voor me en ik ben er erg blij mee
Kees nogmaals bedankt
Wilde geen alu plaatje omdat ik dan de aansluitingen met isolatie ringen zou moeten bevestigen en dat terwijl de houten kast al een goede isolator is.
Een kunststof plaatje zou de uitkomst kunnen zijn,maar ja dan moet de belettering er nog op
Oke, heb een tekening gemaakt met de tekst en gaten en naar Frees Kees (audiomanics) gemaild.
Het resultaat ligt nu voor me en ik ben er erg blij mee
Kees nogmaals bedankt
Re: GU-50 Monoblokken
Is het in zwart kunststof gefreesd Demo
Weer een stapje verder tot voltooing
Weer een stapje verder tot voltooing
Re: GU-50 Monoblokken
Gelaserd geloof ik.
Ja weer een stapje verder,de spuitbus komt in zicht
Ik schat dat ik nu kwa bouw op 80% zit
Ja weer een stapje verder,de spuitbus komt in zicht
Ik schat dat ik nu kwa bouw op 80% zit
Versterker bouwen:
30% bedenken
60% mechanisch werk
5% solderen
5% afwerken
Re: GU-50 Monoblokken
Helaas Zondag niet luisteren.
Ondertussen 1 kast in de bijenwas gezet en het aansluitplaatje in het hout verzonken.
Ondertussen 1 kast in de bijenwas gezet en het aansluitplaatje in het hout verzonken.
Re: GU-50 Monoblokken
Gisteren de bovenplaat gespoten en de trafo kappen.
Vandaag begonnen met monteren,eerst maar de trafo er op en met de gloeibedrading bezig.
Was al een heel eind vandaag,tot ik er achter kwam dat voor de bevestiging van de trafo kap er nog 4 gaten geboort moesten worden door het subframe,even niet aan gedacht
Dus wat ik gemonteerd had er weer af ,incl soldeerwerk,de gaten geboord en het spuitwerk beschadigd
Kap gemonteerd en spuitwerk bijgewerkt,leek weer goed,tot ik er achter kwam dat de trafo kap een kwart slag verkeerd zat
Kap er af en er weer op ,alles bijgespoten,IK STOP ER MEE VOOR VANDAAG,niet mijn dag
Vandaag begonnen met monteren,eerst maar de trafo er op en met de gloeibedrading bezig.
Was al een heel eind vandaag,tot ik er achter kwam dat voor de bevestiging van de trafo kap er nog 4 gaten geboort moesten worden door het subframe,even niet aan gedacht
Dus wat ik gemonteerd had er weer af ,incl soldeerwerk,de gaten geboord en het spuitwerk beschadigd
Kap gemonteerd en spuitwerk bijgewerkt,leek weer goed,tot ik er achter kwam dat de trafo kap een kwart slag verkeerd zat
Kap er af en er weer op ,alles bijgespoten,IK STOP ER MEE VOOR VANDAAG,niet mijn dag
Re: GU-50 Monoblokken
Met dat warme weer gaat er nogal wat naarbinnen
Niet bevorderlijk voor de aandacht bij 't werk
En de komende dagen al niet beter
of juist wel
Anne
Niet bevorderlijk voor de aandacht bij 't werk
En de komende dagen al niet beter
Anne
Re: GU-50 Monoblokken
Nee had nog geen biertje gehad,eerst werken en dan genieten in de tuin biertje er bij die ik gelijk om schopte 
De spuitnevel nog even van de kast gepoetst,nu doen we niks meer,morgen weer een dag....................
De spuitnevel nog even van de kast gepoetst,nu doen we niks meer,morgen weer een dag....................
Re: GU-50 Monoblokken
Positief blijvendemocles schreef:Nee had nog geen biertje gehad,eerst werken en dan genieten in de tuin biertje er bij die ik gelijk om schopte
Anne
Re: GU-50 Monoblokken
Heb ik dit allemaal gemist Demo
Wist je dat er losse spuitkopjes voor spuitbussen verkrijgbaar zijn !
Zonde van dat bier ook , Dat is drank misbruik .
Shit man
Dat zit ff tegen Beter nu als op het allerlaatst zoals bij splinter
Die een versterker herbouwd en er achter komt dat zijn voedings trafo ( uit 60er jaren ) door gebrand is .
EOO heeft wel een vervangende Maar daar kunnen we nog niet bestellen
Dat is ook dubbele pech .
Gewoon opnieuw beginnen Demo
De aanhouder wint.
Wist je dat er losse spuitkopjes voor spuitbussen verkrijgbaar zijn !
Zonde van dat bier ook , Dat is drank misbruik .
Shit man
Dat zit ff tegen Beter nu als op het allerlaatst zoals bij splinter
Die een versterker herbouwd en er achter komt dat zijn voedings trafo ( uit 60er jaren ) door gebrand is .
EOO heeft wel een vervangende Maar daar kunnen we nog niet bestellen
Dat is ook dubbele pech .
Gewoon opnieuw beginnen Demo
De aanhouder wint.
Re: GU-50 Monoblokken
Ja,we zien het maar als een leermomentje.Gewoon opnieuw beginnen Demo
De aanhouder wint.
Eerst de trafo kappen er op en dan de rest er in bakken
Re: GU-50 Monoblokken
Nieuwe dag nieuwe kansen,nog een paar weerstanden en touwtjes en dan kan de stekker er in, genoeg voor vandaag. 
Re: GU-50 Monoblokken
Schiet ondanks mooi weer lekker op bij je
Ik kan ff niks , op TV kijke na dan
en nieuwe berichten aan klikken bij elke reclame om te zien hoe jij de vaart er in houdt
Morrgen weer een dag
Ik kan ff niks , op TV kijke na dan
en nieuwe berichten aan klikken bij elke reclame om te zien hoe jij de vaart er in houdt
Morrgen weer een dag
Re: GU-50 Monoblokken
Stekker er in wordt hem nog niet, te veel tijd nodig voor de bedrading met deze modulaire opzet.
Kwa, ontwerp was ik er erg blij mee twee jaar geleden,maar ondertussen wat bijgeleerd.
De aansluitingen voor de signiaalweg vanaf de print naar de eindbuizen toe ,had ik nu anders ontworpen (dichter bij de eindbuizen),als toen.
Dan maar wat afscherming,in de vorm van diode kabel (afgeschermde kabel) er in met de buitenmantel eenzijdig aan massa.
Kwa, ontwerp was ik er erg blij mee twee jaar geleden,maar ondertussen wat bijgeleerd.
De aansluitingen voor de signiaalweg vanaf de print naar de eindbuizen toe ,had ik nu anders ontworpen (dichter bij de eindbuizen),als toen.
Dan maar wat afscherming,in de vorm van diode kabel (afgeschermde kabel) er in met de buitenmantel eenzijdig aan massa.
Re: GU-50 Monoblokken
Demo afscherming 1 zijde aan aarde , kun je dat uitleggen waarom ?
Moet dat altijd of aleen maar als
Moet dat altijd of aleen maar als
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15174
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: GU-50 Monoblokken
Om een aardlus te voorkomen. Hangt overigens ook weer van de rest van je opzet af.
Re: GU-50 Monoblokken
Bedankt Barry , het is dus een beetje try and error of gewoon uit zekerheid altijd aan 1 kant aan aarde ?Barry2001 schreef:Om een aardlus te voorkomen. Hangt overigens ook weer van de rest van je opzet af.
