Indrukwekkende monster versterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: Indrukwekkende monster versterker
Ja die hebben wat vaker fik als wij door kortsluiting e.d.
Re: Indrukwekkende monster versterker
Ik denk het niet, laten we wel zijn, dit is gewoon een keiharde Hypex NCore killer, speelt vast 3 ligas hoger.
Gr. Walter
Gr. Walter
Re: Indrukwekkende monster versterker
Heb jij hem al gehoord dan, Walter?
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 20 mei 2018, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Indrukwekkende monster versterker
Maar, om in Waltertaal te blijven, je hebt een kraan waarmee je 16 ton kan hijsen, en je wilt een gewicht van 40 ton optillen.
Wat gebeurd er met de kraan ?
Wat gebeurd er met de kraan ?
Re: Indrukwekkende monster versterker
Een Beinsdorf blokkeert dat wel, en er gaat direct een seintje naar de fabriek, alles is in het logboek geregistreerd.
Re: Indrukwekkende monster versterker
Het gaat bij zo’n versterker vooral om de geluidskwaliteit, dat ding is zo overgedimensioneerd, die doet op zijn sloffen 100W continue, ik denk dat hij dan fantastisch zal klinken. Die enorme piekvermogens heb je hoogstens kortstondig, een paar milliseconde.
Ik heb in het verleden meerdere keren met een Funktion One set op een 16 ampere groepje gestaan. Twee keer een QSC pl4.0 en een PL6.0 op de subs, ging eigenlijk prima. Je verstookt echt geen 6000W continu met zo’n pl6.0 daarmee toast je elke woofer. Die RMS vermogens van speakers gaan ook uit van een signaal met een zekere crest factor.
Gr. Walter
Ik heb in het verleden meerdere keren met een Funktion One set op een 16 ampere groepje gestaan. Twee keer een QSC pl4.0 en een PL6.0 op de subs, ging eigenlijk prima. Je verstookt echt geen 6000W continu met zo’n pl6.0 daarmee toast je elke woofer. Die RMS vermogens van speakers gaan ook uit van een signaal met een zekere crest factor.
Gr. Walter
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: Indrukwekkende monster versterker
Amerikanen en elektra. Inderdaad, jaren 50 zijn daar nog niet voorbij. Langste decennium ooit...
Re: Indrukwekkende monster versterker
Dit stroom filter/regenerator past er mooi bij:
https://stromtank.com/s5000hp/
Gewicht 125kg!
Ook zo’n mooie meter aan de voorkant. Ding is bijna een kubus met zijden 60cm.. that is huge!
Gr. Walter
https://stromtank.com/s5000hp/
Gewicht 125kg!
Ook zo’n mooie meter aan de voorkant. Ding is bijna een kubus met zijden 60cm.. that is huge!
Gr. Walter
Re: Indrukwekkende monster versterker
Sterker nog ze willen er naar terugaaronboumans schreef:Amerikanen en elektra. Inderdaad, jaren 50 zijn daar nog niet voorbij. Langste decennium ooit...
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: Indrukwekkende monster versterker
Shadow schreef:Sterker nog ze willen er naar terugaaronboumans schreef:Amerikanen en elektra. Inderdaad, jaren 50 zijn daar nog niet voorbij. Langste decennium ooit...
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: Indrukwekkende monster versterker
ja kennen ze zeker wel hoor. Hebben ze ook echt heeeeel erg nodig met die geweldige bedrading. Overigens hebben ook wel 240V(of dat effectief klopt weet ik niet maar men spreekt wel over 240V) lijnen het huis in lopen. Dan nemen ze de twee binnenkomende fasen(meer dan twee fasen komen vaak ook niet binnen) samen in 1dubbelpolige groep.
Of het helemaal klopt voor de hele States weet ik niet, ik heb maar heel beperkt wat gezien daar.
Of het helemaal klopt voor de hele States weet ik niet, ik heb maar heel beperkt wat gezien daar.
Re: Indrukwekkende monster versterker
FF van wiki afgehaald.Gespleten eenfasenet
Bij een gespleten eenfasenet (split phase in het Engels) wordt gebruikgemaakt van een eenfasetransformator (vaak aan de elektriciteitspaal bevestigd). Deze transformator kent bij de secundaire wikkeling (laagspanningszijde) een middenaftakking die geaard is, waardoor de fase in feite in tweeën wordt gesplitst. De spanning tussen het ene uiteinde van de secundaire wikkeling en de geaarde middenaftakking bedraagt 120 volt. De spanning tussen het andere uiteinde en de middenaftakking bedraagt eveneens 120 volt, maar dan in tegenfase (180 graden in fase verschoven). De spanning tussen beide fasedraden bedraagt daarmee dus 240 volt. Gewone apparatuur (120 volt) wordt aangesloten tussen een van de twee fasedraden en de nul (middenaftakking) en zwaardere apparatuur (240 volt) zoals airconditioners tussen de twee fasen. Het systeem is voortgekomen uit het gelijkstroomsysteem van Thomas Alva Edison. Dat systeem bestond uit een +100 volt, een −100 volt en een nuldraad.
Het gespleten eenfasenet komt algemeen voor in Noord-Amerika, maar in Europa is men met deze vorm van distributie nauwelijks bekend. Op het Britse platteland wordt dit distributiesysteem soms wel gebruikt, maar dan met een spanning van 230 volt tussen fase en nul (middenaftakking). De spanning van 460 volt tussen de fasen wordt niet benut, omdat er geen elektrische apparatuur voor deze spanning beschikbaar is.
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: Indrukwekkende monster versterker
Ah juist ja! Ouwe zooi dus, werkt wel maar is dus een restant/erfenis uit begin vorige eeuw ofzo...
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Indrukwekkende monster versterker
Dit had ik ook in mijn huis in (vlakbij) Boston. Hierdoor kon ik de electrische dingen die ik mee had genomen uit NL gewoon in de muur prikken.aaronboumans schreef:ja kennen ze zeker wel hoor. Hebben ze ook echt heeeeel erg nodig met die geweldige bedrading. Overigens hebben ook wel 240V(of dat effectief klopt weet ik niet maar men spreekt wel over 240V) lijnen het huis in lopen. Dan nemen ze de twee binnenkomende fasen(meer dan twee fasen komen vaak ook niet binnen) samen in 1dubbelpolige groep.
Of het helemaal klopt voor de hele States weet ik niet, ik heb maar heel beperkt wat gezien daar.
Electriciteit in de USA is niet het stabielste, veiligste of modernste ter wereld. Maar dat geldt voor veel dingen daar...
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: Indrukwekkende monster versterker
De Amerikaanse overheid bedoel je?anonamemouse schreef:Maar dat geldt voor veel dingen daar...
Re: Indrukwekkende monster versterker
Hmm, in sommige streken heb je gewoon 220 - 240V in de States, maar het is niet veel. Het is i.d.d. een ratjetoe daar.
110V split fase met de midden aftakking aan aarde, is/was min of meer standaard in de VS. Dit was uit veiligheidsoverwegingen. Op die manier heb je niet meer dan 55V tussen aarde en een van de fasen. Dat werd als nog redelijk veilig geacht bij aanraking.
110V split fase met de midden aftakking aan aarde, is/was min of meer standaard in de VS. Dit was uit veiligheidsoverwegingen. Op die manier heb je niet meer dan 55V tussen aarde en een van de fasen. Dat werd als nog redelijk veilig geacht bij aanraking.
Re: Indrukwekkende monster versterker
Deze is ook wel indrukwekkend: https://forum.speakerplans.com/crest-10 ... 16619.html
Re: Indrukwekkende monster versterker
Rare jongens die Amerikanen: Wedden steeds op 1 paard tegelijk. Bij grote PA systemen is het juist gebruikelijk heel veel 2kW Crown'tjes o.i.d. in een 19" rack te proppen. Er piept er altijd wel eens eentje tussenuit. In een array configuratie hoor je soms even een knalletje maar verder is het niet zo erg.
- aaronboumans
- Berichten: 647
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
- Locatie: Oosten
Re: Indrukwekkende monster versterker
Al weer een oudje maar vond die van mij ook best wel indrukwekkend....
Re: Indrukwekkende monster versterker
De AM znder vanPjotr schreef:Rare jongens die Amerikanen: Wedden steeds op 1 paard tegelijk. Bij grote PA systemen is het juist gebruikelijk heel veel 2kW Crown'tjes o.i.d. in een 19" rack te proppen. Er piept er altijd wel eens eentje tussenuit. In een array configuratie hoor je soms even een knalletje maar verder is het niet zo erg.
Was een container vol met eindtrappen met Combiners gekoppeld als er een uitviel kwam er een ander in actie
En de kapotte werd gewoon weg geschakeld
Alleen het maximum zou een beetje minder zijn , Maar die zender werd toch niet op vol vermogen ingezet
Ook mjn transistor eindtrap voor korte golf werkte zo met 4 combiners werden de 250 watt modules gekoppeld .
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Indrukwekkende monster versterker
Een luidspreker array Bert, niet een versterker array....
