Indrukwekkende monster versterker

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Shadow »

Ja die hebben wat vaker fik als wij door kortsluiting e.d.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door ds23man »

Die 40A zal wel PMPO zijn.......
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Walt »

Ik denk het niet, laten we wel zijn, dit is gewoon een keiharde Hypex NCore killer, speelt vast 3 ligas hoger.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gr. Walter
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door ray5150 »

meer-over-tussendoortjeshomepage-banner.jpg
:lucht: :lucht: :lucht:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door hannesie »

Heb jij hem al gehoord dan, Walter?
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 20 mei 2018, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door ray5150 »

Maar, om in Waltertaal te blijven, je hebt een kraan waarmee je 16 ton kan hijsen, en je wilt een gewicht van 40 ton optillen.
Wat gebeurd er met de kraan ?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door hannesie »

Een Beinsdorf blokkeert dat wel, en er gaat direct een seintje naar de fabriek, alles is in het logboek geregistreerd.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Walt »

Het gaat bij zo’n versterker vooral om de geluidskwaliteit, dat ding is zo overgedimensioneerd, die doet op zijn sloffen 100W continue, ik denk dat hij dan fantastisch zal klinken. Die enorme piekvermogens heb je hoogstens kortstondig, een paar milliseconde.

Ik heb in het verleden meerdere keren met een Funktion One set op een 16 ampere groepje gestaan. Twee keer een QSC pl4.0 en een PL6.0 op de subs, ging eigenlijk prima. Je verstookt echt geen 6000W continu met zo’n pl6.0 daarmee toast je elke woofer. Die RMS vermogens van speakers gaan ook uit van een signaal met een zekere crest factor.

Gr. Walter
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door aaronboumans »

Amerikanen en elektra. Inderdaad, jaren 50 zijn daar nog niet voorbij. Langste decennium ooit...
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Walt »

Dit stroom filter/regenerator past er mooi bij:

https://stromtank.com/s5000hp/

Gewicht 125kg!

Ook zo’n mooie meter aan de voorkant. Ding is bijna een kubus met zijden 60cm.. that is huge! :rock:

Gr. Walter
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Shadow »

aaronboumans schreef:
Amerikanen en elektra. Inderdaad, jaren 50 zijn daar nog niet voorbij. Langste decennium ooit...
Sterker nog ze willen er naar terug :rofl:
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door aaronboumans »

Shadow schreef:
aaronboumans schreef:
Amerikanen en elektra. Inderdaad, jaren 50 zijn daar nog niet voorbij. Langste decennium ooit...
Sterker nog ze willen er naar terug :rofl:
Bijlagen
dit schijnt een upgrade te zijn
dit schijnt een upgrade te zijn
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door ray5150 »

Kennen ze daar ook aardlekschakelaars, Aaron ?
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door aaronboumans »

ja kennen ze zeker wel hoor. Hebben ze ook echt heeeeel erg nodig met die geweldige bedrading. Overigens hebben ook wel 240V(of dat effectief klopt weet ik niet maar men spreekt wel over 240V) lijnen het huis in lopen. Dan nemen ze de twee binnenkomende fasen(meer dan twee fasen komen vaak ook niet binnen) samen in 1dubbelpolige groep.

Of het helemaal klopt voor de hele States weet ik niet, ik heb maar heel beperkt wat gezien daar.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Shadow »

Gespleten eenfasenet

Bij een gespleten eenfasenet (split phase in het Engels) wordt gebruikgemaakt van een eenfasetransformator (vaak aan de elektriciteitspaal bevestigd). Deze transformator kent bij de secundaire wikkeling (laagspanningszijde) een middenaftakking die geaard is, waardoor de fase in feite in tweeën wordt gesplitst. De spanning tussen het ene uiteinde van de secundaire wikkeling en de geaarde middenaftakking bedraagt 120 volt. De spanning tussen het andere uiteinde en de middenaftakking bedraagt eveneens 120 volt, maar dan in tegenfase (180 graden in fase verschoven). De spanning tussen beide fasedraden bedraagt daarmee dus 240 volt. Gewone apparatuur (120 volt) wordt aangesloten tussen een van de twee fasedraden en de nul (middenaftakking) en zwaardere apparatuur (240 volt) zoals airconditioners tussen de twee fasen. Het systeem is voortgekomen uit het gelijkstroomsysteem van Thomas Alva Edison. Dat systeem bestond uit een +100 volt, een −100 volt en een nuldraad.

Het gespleten eenfasenet komt algemeen voor in Noord-Amerika, maar in Europa is men met deze vorm van distributie nauwelijks bekend. Op het Britse platteland wordt dit distributiesysteem soms wel gebruikt, maar dan met een spanning van 230 volt tussen fase en nul (middenaftakking). De spanning van 460 volt tussen de fasen wordt niet benut, omdat er geen elektrische apparatuur voor deze spanning beschikbaar is.
FF van wiki afgehaald.
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door aaronboumans »

Ah juist ja! Ouwe zooi dus, werkt wel maar is dus een restant/erfenis uit begin vorige eeuw ofzo...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Shadow »

psies.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door anonamemouse »

aaronboumans schreef:
ja kennen ze zeker wel hoor. Hebben ze ook echt heeeeel erg nodig met die geweldige bedrading. Overigens hebben ook wel 240V(of dat effectief klopt weet ik niet maar men spreekt wel over 240V) lijnen het huis in lopen. Dan nemen ze de twee binnenkomende fasen(meer dan twee fasen komen vaak ook niet binnen) samen in 1dubbelpolige groep.

Of het helemaal klopt voor de hele States weet ik niet, ik heb maar heel beperkt wat gezien daar.
Dit had ik ook in mijn huis in (vlakbij) Boston. Hierdoor kon ik de electrische dingen die ik mee had genomen uit NL gewoon in de muur prikken.
Electriciteit in de USA is niet het stabielste, veiligste of modernste ter wereld. Maar dat geldt voor veel dingen daar...
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door aaronboumans »

anonamemouse schreef:
Maar dat geldt voor veel dingen daar...
De Amerikaanse overheid bedoel je? :dank:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Pjotr »

Hmm, in sommige streken heb je gewoon 220 - 240V in de States, maar het is niet veel. Het is i.d.d. een ratjetoe daar.

110V split fase met de midden aftakking aan aarde, is/was min of meer standaard in de VS. Dit was uit veiligheidsoverwegingen. Op die manier heb je niet meer dan 55V tussen aarde en een van de fasen. Dat werd als nog redelijk veilig geacht bij aanraking.
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door sevenup »

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door Pjotr »

Rare jongens die Amerikanen: Wedden steeds op 1 paard tegelijk. Bij grote PA systemen is het juist gebruikelijk heel veel 2kW Crown'tjes o.i.d. in een 19" rack te proppen. Er piept er altijd wel eens eentje tussenuit. In een array configuratie hoor je soms even een knalletje maar verder is het niet zo erg.
Gebruikersavatar
aaronboumans
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:36
Locatie: Oosten

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door aaronboumans »

Al weer een oudje maar vond die van mij ook best wel indrukwekkend.... :-"
Bijlagen
giga.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door OpaBert »

Pjotr schreef:
Rare jongens die Amerikanen: Wedden steeds op 1 paard tegelijk. Bij grote PA systemen is het juist gebruikelijk heel veel 2kW Crown'tjes o.i.d. in een 19" rack te proppen. Er piept er altijd wel eens eentje tussenuit. In een array configuratie hoor je soms even een knalletje maar verder is het niet zo erg.
De AM znder van :think: snotver de naam Arrow Classic Rock :?: weet het niet meer
Was een container vol met eindtrappen met Combiners gekoppeld als er een uitviel kwam er een ander in actie
En de kapotte werd gewoon weg geschakeld
Alleen het maximum zou een beetje minder zijn , Maar die zender werd toch niet op vol vermogen ingezet
Ook mjn transistor eindtrap voor korte golf werkte zo met 4 combiners werden de 250 watt modules gekoppeld .
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Indrukwekkende monster versterker

Bericht door ds23man »

Een luidspreker array Bert, niet een versterker array....
Plaats reactie