M-Audio PreMobile vragen.

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

M-Audio PreMobile vragen.

Bericht door TubeHead »

Al een hele tijd een M-Audio USB Premobile Mk2 liggen en een Dayton Audio EMM-6 microfoon. En vond toch maar eens tijd om het beginnen met meten door te zetten. Dit weekend er mee lopen worstelen en loopt toch even vast.

Dit is de PreMobile die ik heb:
Bestandsbron: https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Freverb-res.cloudinary.com%2Fimage%2Fupload%2Fa_exif%2Cc_limit%2Cf_auto%2Cfl_progressive%2Ch_620%2Cq_75%2Cw_620%2Fv1426043652%2Fvocn9wxb2mnmljpw6tuk.jpg&f=1
Bestandsbron: https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Freverb-res.cloudinary.com%2Fimage%2Fupload%2Fa_exif%2Cc_limit%2Cf_auto%2Cfl_progressive%2Ch_620%2Cq_75%2Cw_620%2Fv1426043652%2Fvocn9wxb2mnmljpw6tuk.jpg&f=1
Nu volg ik netjes de handleiding van ARTA en kom nu op het stukje soundcard and microphone calibration.

Klopt het dat elke Line in en Line out mono is?
Dus dat Lineout 1 bv Links is en Lineout 2 rechts is ?

Heb even het de Premobile uit elkaar gehaald om de print te bekijken en zie toch dat er gebruik gemaakt word van stereo connectors en toch een eigen Links rechts? kanaal heeft. Of heb ik hier te maken met een gebalanceerde in en uitgangen ?
Laatst gewijzigd door Marp op zo 18 mar 2018, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Afbeeldingen bij het bericht gevoegd. Gelieve dit met alle afbeeldingen te doen, zodat ook in de toekomst het topic kompleet blijft.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: M-Audio PreMobile vragen.

Bericht door TubeHead »

Heb nu een gitaar pedaal patch tussen de Line en Line out gedaan en een spectrum looptest gedaan met als goed is een 1kHz sinus signaal. En ik krijg het niet goed. Ook al draai ik met alle knoppen op de PreMobile het blijft een zooitje. :?:
Bijlagen
Looptest.png
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: M-Audio PreMobile vragen.

Bericht door hannesie »

Je hebt de kanalen, en hoe je die noemt zal een worst zijn, maar naar ik meen is, ingang 1 naar uitgang 1 enz.
Die telefoonuitgang stekkers zijn dan voor de TRS gebalanceerd uit.
My 2cents

https://www.google.nl/search?client=fir ... -JgfXehrOQ

Voor het meten gebruik je dus 1 kanaal voor de versterker te koppelen en de ander voor de microfoon in, en ik gebruik de de standaard gebalanceerde ingang voor de mic.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: M-Audio PreMobile vragen.

Bericht door TubeHead »

Ik gebruik dit soort patch kabel om de Uitgang naar de Ingang te koppelen. Wil toch bij het begin beginnen en zeker weten of de meting van de geluidskaart goed is.
Bestandsbron: https://proxy.duckduckgo.com/iur/?f=1&image_host=http%3A%2F%2Fwww.pitbullaudio.com%2Fmedia%2Fcatalog%2Fproduct%2Fc%2Ff%2Fcfs106.jpg&u=https://www.pitbullaudio.com/media/catalog/product/c/f/cfs106.jpg
Bestandsbron: https://proxy.duckduckgo.com/iur/?f=1&image_host=http%3A%2F%2Fwww.pitbullaudio.com%2Fmedia%2Fcatalog%2Fproduct%2Fc%2Ff%2Fcfs106.jpg&u=https://www.pitbullaudio.com/media/catalog/product/c/f/cfs106.jpg
Knoppen naar rear input select zijn ingedrukt.
Laatst gewijzigd door Marp op zo 18 mar 2018, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Afbeeldingen bij het bericht gevoegd. Gelieve dit met alle afbeeldingen te doen, zodat ook in de toekomst het topic kompleet blijft.
Plaats reactie