Momenteel is de ontwikkeling van de Bulderbast Hype-r en Hype-x in volle gang. De Hype-r is zo goed als klaar:
De Hype-x is een ander verhaal. De unit komt uit een laagkast van een basversterker. Ik ben me er volkomen van bewust dat dit geen basforum is. Nergens anders zit echter zoveel kennis over Hypex, voor zover ik weet tenminste. Het is waarschijnlijk een UCD400. (Een krijgertje) (Eng.: Warrior, vert.)
De uitdaging is om Dit:
In een kast te plaatsen die bovenop de Hyp-r past, in dezelfde stijl, of misschien wel exact dezelfde stjil.
Een aantal vragen:
1. In hoeverre moet ik de houten kast aanpassen om geeen storing/brom te krijgen?
2. Alle aansluiting komen aan de achterzijde op de powerswitch na. Ik heb een plaat aluminium die ik als baffle kan gebruiken. Maar de schakelaar is een lulliebullie knopje met een schamel lampje. Kwa aangezicht ziet er dat natuurlijk niet uit! Eventueel heb ik nog prachrig getekend Wengé liggen en zit niet vast aan het alu.
Is het mogelijk om bijvoorbeeld een ouderwetsche VU-meter te plaatsen? Of van die ouderwetsche grote leds's? Ipv het kleine lampje lijkt me een oud Volkswagenkeverknipperlicht wel stoer en een aan/uit schakelaar zoals de fire-switch uit een Spifire vliegtuig.
Affijn, ik ga het ding bouwen. Ik stel het zeer op prijs als er meegedacht wordt, zeker met het heraansluiten van de Hypexmodule. Deze laat nu een brom (snerp) horen. Deels ligt dat aan de buizenpreamp maar onbelast ratelt ie ook een beetje.
Het opleuken van de voorkant is ook een must. Ik kan nog voor geen meter bassen dus ik moet het echt hebben van het uiterlijk van dat ding
Wellicht is het een optie om een bestaande stalen kast te gebruiken met daaromheen een houten frame?
Dankie..!