hoy
Voor mijn opnames heb ik soms een signaalsplitser nodig, waarmee ik eenzelfde signaal tegelijkertijd kan versturen naar meerdere modules.
Heb momenteel een project lopend (via emittervolger)met transistoren en in aanbouw met opamps.
Nu zou ik hier nog een gebalanceerde uitgang willen in voorzien, heeft iemand daar een leidraad(schema) van of enkele nuttige tips.
Gebalanceerde ingangen (uitgangen) zijn toch een alledaags gebruik, alleen is hierover weinig te vinden op het net.
Wie helpt er even meedenken.
Alvast bedankt
riske
balanced output
Moderator: Beheerdersteam
Re: balanced output
Dit schijnt ook een heel goed IC daarvoor te zijn :
https://www.eoo-bv.nl/audio-ic/10273-ssm2142.html
https://www.eoo-bv.nl/audio-ic/10273-ssm2142.html
Re: balanced output
Ik heb meerdere PCB's gemaakt met deze schakeling, kun je maken met een dubbele opamp welke unity gain stabiel is (Ik gebruik een standaard NE5532)
Als het echt fancy moet zou je ook kunnen kijken naar de THAT1646 balanced output driver.


Re: balanced output
hello
alvast bedankt voor de reacties, en de info welke ik zeker zal overwegen.
PS ik vond ook nog een in elektor van mei 2015 zei het dan als actieve DI box met symmetrische uitgang
Werk voor het weekend
thanks en grtjs
riske
alvast bedankt voor de reacties, en de info welke ik zeker zal overwegen.
PS ik vond ook nog een in elektor van mei 2015 zei het dan als actieve DI box met symmetrische uitgang
Werk voor het weekend
thanks en grtjs
riske
Re: balanced output
tegenwoordig vervangen door de DRV134 van Texas Instrumentsray5150 schreef:Dit schijnt ook een heel goed IC daarvoor te zijn :
https://www.eoo-bv.nl/audio-ic/10273-ssm2142.html
