Je hebt gelijk. Ik had net iets voor jou weer gereageerd. (zie mijn reactie boven) Ik was van het pad geraakt door het label: "Biasregeling".
Maar dan toch nog een blonde vraag: heb je het werkingsvoltage tussen anode/kathode gemeten of tussen anode en nul/massa?
Overigens: mooi gebouwd! mijn complimenten.
CTA 5.1 Mijn final touch van de CTA buizenversterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: CTA 5.1 Mijn final touch van de CTA buizenversterker
Om het maximale vermogen (14W3) uit de PCL86's te halen moet je de kathode-stroom instellen op Ia+Ig2=31+5=36mA bij 300Va, Vk wordt dan 72mAx132Ω=9V5.
Er zit dan VakxIa=(300-9V5)x36m=9Wrust in de anode en 1W5rust in g2 en dat mag nog(net).
Als je twee PP's parallel zet met een 30W 4k5Ω UGT hou je na wat ohmse verliezen ca. 25Wuit over en dat met 4 goedkope buizen!
Er zit dan VakxIa=(300-9V5)x36m=9Wrust in de anode en 1W5rust in g2 en dat mag nog(net).
Als je twee PP's parallel zet met een 30W 4k5Ω UGT hou je na wat ohmse verliezen ca. 25Wuit over en dat met 4 goedkope buizen!
Laatst gewijzigd door mtb op wo 28 feb 2018, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: CTA 5.1 Mijn final touch van de CTA buizenversterker
Neen, enkel de BIAS is gemeten en ingesteld door de eerder vermelde methode. Als er verder spanningen zijn gemeten dan is dat steeds t.o.v. nul/massa.211audio schreef:Je hebt gelijk. Ik had net iets voor jou weer gereageerd. (zie mijn reactie boven) Ik was van het pad geraakt door het label: "Biasregeling".
Maar dan toch nog een blonde vraag: heb je het werkingsvoltage tussen anode/kathode gemeten of tussen anode en nul/massa?
Overigens: mooi gebouwd! mijn complimenten.
De dialoog tussen mtb en mij hoort eigenlijk niet in dit topic thuis maar in "Compacte buizenversterker CTA 4.0"
Michiel, je kan daar verder gaan.