Hoi allemaal, ik heb 2 x een power dynamics pdd1200, class-d amps 1200 watt in brug.
1tje ervan komt niet meer uit de protectie mode vanwege een speaker kabel welke kortsluiting heeft gemaakt door een breuk. De amps zouden beveiligd moeten zijn tegen shortcut maar helaas, hij komt niet meer uit de protectie mode.
Ik heb inmiddels achterhaald dat er in elk geval 1 tor kapot is en heb er 10 dezelfde besteld en ook binnen (10 stuks is goedkoop vanuit ali)
Helaas zit alle electronica op 1 print en is zoeken zo wel erg lastig. Ik heb helaas geen schema's.
Kan ik er hier vanuit gaan dat net als bij een conventionele amp ook bij een class-d amp het een en ander mee sneuvelt?
vr groet Chris!
class-d amp komt niet meer uit protectie
Moderator: Beheerdersteam
-
Christi-Jan
Re: class-d amp komt niet meer uit protectie
Als het mosfet eindtorren zijn is er geen stroomverbinding met de driver, sneuvelt dan niet mee.
De andere vermogen-transistors zou ik ook niet meer vertrouwen, hebben vermoedelijk ook een flinke tik gehad.
Anne
De andere vermogen-transistors zou ik ook niet meer vertrouwen, hebben vermoedelijk ook een flinke tik gehad.
Anne
- SSassen
- Contacteer:
Als je eindtorren op Ali besteld heb je waarschijnlijk niet de originele te pakken maar namaak, ik zou toch even kijken bij legitieme leveranciers (Farnell, Mouser, Digikey, etc.).
+1SSassen schreef:Als je eindtorren op Ali besteld heb je waarschijnlijk niet de originele te pakken maar namaak, ik zou toch even kijken bij legitieme leveranciers (Farnell, Mouser, Digikey, etc.).
Of EOO : https://www.eoo-bv.nl/
-
Christi-Jan
Moet er wel bij zeggen op moment van de breuk draaide hij niet in brug, ander kanaal zou oké moeten zijn.
Ik ga vandaag even verder kijken.
Onderdelen bestellen ik normaal gesproken ook bij eoo maar die had ze niet. Het type kon ik soiezo lastig vinden.
Bedankt allemaal!
Ik ga vandaag even verder kijken.
Onderdelen bestellen ik normaal gesproken ook bij eoo maar die had ze niet. Het type kon ik soiezo lastig vinden.
Bedankt allemaal!