TRAFO
1. Wegens lagere verzendkosten EN hogere bouwkwaliteit wil ik de toroidal trafo in Nederland kopen. Bij wie kan ik terecht voor goede trafo's?
2. Voor mooie diepe bas (18" lage tonen speakers) en grote "ruimtelijkheid" in geluid, welke minimale-Wattage/VA houd ik aan voor de trafo?
3. Welke maximale-Wattage/VA houd ik aan? Wordt het daarna gevaarlijk of is daarboven gewoon zinloos?
4. Waarom kiezen sommige dure merken voor slechts één trafo in een stereo versterker? Is het enkel om te bezuinigen of zijn er ook voordelen voor het kiezen van slechts één trafo versus twee trafo's?
5. Zou jij liever kiezen voor één wat grotere trafo of twee wat kleinere trafo's (stel beide situaties kosten hetzelfde hoeveelheid geld). Hoe maak je deze beslissing of je 1 of 2 trafo's in je twee kanaals versterker plaatst?
VOEDING
Variant1: 25A gelijkrichter, 8 X 7.400UF 35V ELNA RJD condensatoren, blauw
Variant2: 35A gelijkrichter, 6 x 10.000UF 50V Nippon Chemicon concensatoren, bruin
Variant3: 50A gelijkrichter, 4 x 10.000uf 63v ELNA for audio concensatoren, zwart
6. Welke van de drie voedingen oogt het beste voor mijn project?
7. Klopt het dat je van deze voedingen idealiter ook twee stuks nodig heb, een voor links een voor rechts, en dat je beide voedingen dan gewoon op één-en-dezelfde trafo kunt aansluiten?
Variant1:

Variant2:

Variant3: