Kleine geintegreerde versterker
Moderator: Beheerdersteam
Kleine geintegreerde versterker
Nu nog op een plankje, maar binnenkort ingebouwd in een kastje.
Preamp board met MM phono ingang en 3 line in (relais geschakeld)
LM1875 versterker board Onderdelen in bestelling:
Behuizing Knoppen Speaker Terminals Tulp stekkers Speaker protection
Preamp board met MM phono ingang en 3 line in (relais geschakeld)
LM1875 versterker board Onderdelen in bestelling:
Behuizing Knoppen Speaker Terminals Tulp stekkers Speaker protection
- VintageHarry
Re: Kleine geintegreerde versterker
Maak je ook nog iets zodat je kan zien welke bron is geselecteerd?
Precies. Bedoeling is om deze leds te monteren in het frontje. Eerst met 3mm doorboren, dan met 5mm vanaf de binnenkant gedeeltelijk boren zodat de led kan worden gemonteerd. Als laatste met een verzinkboor een klein schuin kantje aan het 3mm gat aan de voorkant.ray5150 schreef:Een LEDje paralel aan de relais ?
Heb ik al eens eerder gedaan, staat erg netjes.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Goede tip, even onthouden
Gaat wel alleen goed bij dikkere fronts, zoals bij de Modushop kasten.
Idd, wel stuk mooier dan ledhouders oid.Barry2001 schreef:Goede tip, even onthoudenGaat wel alleen goed bij dikkere fronts, zoals bij de Modushop kasten.
Ik boor altijd een klein gaatje en prop dan het ledje met wat smeltlijm aan de achterzijde vast
- SSassen
- Contacteer:
Barbaar!FR_Aad schreef:Ik boor altijd een klein gaatje en prop dan het ledje met wat smeltlijm aan de achterzijde vast
2mm flat-top ledjes staan ook erg mooi in een frontplaat.sevenup schreef:Precies. Bedoeling is om deze leds te monteren in het frontje. Eerst met 3mm doorboren, dan met 5mm vanaf de binnenkant gedeeltelijk boren zodat de led kan worden gemonteerd. Als laatste met een verzinkboor een klein schuin kantje aan het 3mm gat aan de voorkant.ray5150 schreef:Een LEDje paralel aan de relais ?
Heb ik al eens eerder gedaan, staat erg netjes.
https://www.eoo-bv.nl/led-18-mm-stip/66 ... -rood.html
Vanuit de binnenzijde opboren naar een millimeter of 5.
Geen probleem.
Geen probleem.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
ray5150 schreef:Vanuit de binnenzijde opboren naar een millimeter of 5.
Geen probleem.
Ok, en dan 2mm doorboren, moet goed gaan idd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
En als je er van de zijkant tegenaan kijkt, zie je dan nog wel wat? Maar mee eens, de eerste fraaie ledhouder moet ik nog zien..sevenup schreef:Zo heb ik het eerder gedaan.
Ja, is wel te zien. Je zou de led ook nog verder kunnen verzinken.Barry2001 schreef:En als je er van de zijkant tegenaan kijkt, zie je dan nog wel wat? Maar mee eens, de eerste fraaie ledhouder moet ik nog zien..sevenup schreef:Zo heb ik het eerder gedaan.
- RobertD
- Contacteer:
Ik heb het weleens gedaan met een keuze schakelaar met twee deks.ray5150 schreef:Een LEDje paralel aan de relais ?
Het tweede dek voedt je dan met een gelijkspanning via een weerstand. De ledjes -verbonden met de gekozen contacten- kun je dan weer samen aan de massa leggen.
Parallel aan het relais heb je meer weerstanden en lastiger bedrading nodig.
https://www.eoo-bv.nl/draai-schakelaar/ ... orlin.html
Zoiets wil ik gebruiken, en dan de leds aan het tweede moedercontact. Inderdaad dan maar 1 weerstandje nodig.
Zoiets wil ik gebruiken, en dan de leds aan het tweede moedercontact. Inderdaad dan maar 1 weerstandje nodig.
Blijven ook makkelijker zitten met wat lijmray5150 schreef:2mm flat-top ledjes staan ook erg mooi in een frontplaat.
https://www.eoo-bv.nl/led-18-mm-stip/66 ... p-rood.jpg
Anne
Als de relaisspanning niet te hoog is (ivm sperspanning LED) kan het wel met één weerstand.RobertD schreef:Ik heb het weleens gedaan met een keuze schakelaar met twee deks.ray5150 schreef:Een LEDje paralel aan de relais ?
Het tweede dek voedt je dan met een gelijkspanning via een weerstand. De ledjes -verbonden met de gekozen contacten- kun je dan weer samen aan de massa leggen.
Parallel aan het relais heb je meer weerstanden en lastiger bedrading nodig.
(Diodes over relais gemakshalve niet getekend
Anne
Zoiets lijkt me wel wat. Misschien nog een power ledje, maar is niet echt nodig. Er brandt natuurlijk altijd 1 ingangsledje.
Misschien wat mosterd na de maaltijd, maar heb ooit de bolling van een 3 mm. led voorzichtig vlak geschuurd (er bleef nog voldoende materiaal over) en vervolgens d.m.v. een 3 mm. gaatje flush met de voorzijde van de versterker gemonteerd (geklemd in dit geval).
Zag er strak uit!
groet,
Aat
Zag er strak uit!
groet,
Aat