Klikleonidas schreef:En is er bij de zelfbouw al gebruik gemaakt van "dierlijk magnetiseren" van de koolstof , om te aktiveren ?
Coillon rings o.i.d
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Coillon rings o.i.d
Re: Coillon rings o.i.d
Hadden we geen rubriek voor psycho-akoestiek, myfi of audiofollies?
In elk geval is vragen naar ervaringen vragen naar de bekende weg. Een lekker potje bekvechten tussen gelovigen en ketters. Geloof nou maar gewoon dat homo sapiens goed in staat is om zijn waarnemingsvermogen te beïnvloeden door vooringenomenheid. Klaar.
In elk geval is vragen naar ervaringen vragen naar de bekende weg. Een lekker potje bekvechten tussen gelovigen en ketters. Geloof nou maar gewoon dat homo sapiens goed in staat is om zijn waarnemingsvermogen te beïnvloeden door vooringenomenheid. Klaar.
Re: Coillon rings o.i.d
Ik heb deze ringen niet gebruikt, maar lijkt me wel intressant, maar aangezien de behandel methode van de koolstof geheim is, kan je zelf nooit echt een effectieve versie maken lijkt me...
Re: Coillon rings o.i.d
Alle ingrediënten voor een audiofiele sekte; een techniek alleen uit te voeren door een selecte groep van hogepriesters die door messias Van der Heide persoonlijk zijn geïnstrueerd.Walt schreef:...maar aangezien de behandel methode van de koolstof geheim is, kan je zelf nooit echt een effectieve versie maken lijkt me...
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Coillon rings o.i.d
Niet laten weten hoe is gemaakt wordt is vrij normaal.
Niet weten of iets werkt is iets anders.
Richard was wel zo eerlijk om te vermelden dat de set van Theo fraai klonk, maar ook heel duidelijk over voodoo . Grappig
Niet weten of iets werkt is iets anders.
Richard was wel zo eerlijk om te vermelden dat de set van Theo fraai klonk, maar ook heel duidelijk over voodoo . Grappig
Re: Coillon rings o.i.d
Meermalen meegemaakt dat iemand die een erg goed klinkende audioset bij elkaar gesprokkeld had en bij toeval vaak ook gezegend was met een erg goede kamerakoestiek, bovenmatige belangstelling had voor de meta-wetenschap. Stuk voor stuk dankten die hun fraaie resultaten, volgens eigen zeggen, aan die meta-wetenschap. En soms leek het wel of ze die resultaten als excuus gebruikten voor hun bovenmatige interesse in de de meta-wetenschap.wouter schreef:Richard was wel zo eerlijk om te vermelden dat de set van Theo fraai klonk, maar ook heel duidelijk over voodoo . Grappig
Re: Coillon rings o.i.d
Extreme DIY loudspeaker building pagina.ray5150 schreef:Pardon ?
Om leuke en "extreme" luidspreker projecten te delen met andere liefhebbers. Dat extreme valt in de praktijk nog al mee maar er worden meestal wel aardige projecten en ideeen gedeeld.
- Lohengrimas
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo 03 aug 2016, 17:06
- Locatie: 070
Re: Coillon rings o.i.d
Sinds ik naalden in de aardlijnen van mijn luidsprekerbehuizingen heb gestoken is de noodzaak voor Koilons compleet verdwenen! Volgende week leg ik er nog een brok bergamethist bij om de klankkleur nog wat meer met mijn aura te harmoniseren.
Re: Coillon rings o.i.d
Dat doen ze toch alleen met koffiebonen?leonidas schreef:En is er bij de zelfbouw al gebruik gemaakt van "dierlijk magnetiseren" van de koolstof , om te aktiveren ?
Re: Coillon rings o.i.d
nou, hup, op de eerst volgende Breda bijeenkomst dan maar eens een dubbel-blind proef organiseren om te kijken of er statistisch significante verschillen gehoord worden voor een of meerdere van die tweaks.
Re: Coillon rings o.i.d
Walt heeft inmiddels zo'n grote collectie, daar is geen beginnen aan meer. Maar goed we dwalen af. De vraag wat die Koilon ringen nu eigenlijk doen is niet eens beantwoord.hsmeets schreef:nou, hup, op de eerst volgende Breda bijeenkomst dan maar eens een dubbel-blind proef organiseren om te kijken of er statistisch significante verschillen gehoord worden voor een of meerdere van die tweaks.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Coillon rings o.i.d
Pjotr schreef:Walt heeft inmiddels zo'n grote collectie, daar is geen beginnen aan meer. Maar goed we dwalen af. De vraag wat die Koilon ringen nu eigenlijk doen is niet eens beantwoord.hsmeets schreef:nou, hup, op de eerst volgende Breda bijeenkomst dan maar eens een dubbel-blind proef organiseren om te kijken of er statistisch significante verschillen gehoord worden voor een of meerdere van die tweaks.
Hierbij het antwoord : niets
Absoluut nul komma nul, niet buiten de schedels van de gelovigen althans.
Re: Coillon rings o.i.d
Wel waar.Pjotr schreef:De vraag wat die Koilon ringen nu eigenlijk doen is niet eens beantwoord.
Als iedereen die nieuwsgierig is hiernaar nou eens de moeite neemt om zich wat te verdiepen in de perceptieleer dan zijn we al een stuk verder.Hoe het werkt? Het houdt je brein voor het lapje.
Re: Coillon rings o.i.d
Probeer ik mij te gaan verdiepen, kan ik gaan rijmen.markbakk schreef:Wel waar.Pjotr schreef:De vraag wat die Koilon ringen nu eigenlijk doen is niet eens beantwoord.Als iedereen die nieuwsgierig is hiernaar nou eens de moeite neemt om zich wat te verdiepen in de perceptieleer dan zijn we al een stuk verder.Hoe het werkt? Het houdt je brein voor het lapje.
Re: Coillon rings o.i.d
Ja hallo zeg, dan moet je er ook een hele studie psychologie, of meer nog, sociologie bij gaan doen. Dat is echt een mijl te ver hoor voor een paar ringenmarkbakk schreef:Als iedereen die nieuwsgierig is hiernaar nou eens de moeite neemt om zich wat te verdiepen in de perceptieleer dan zijn we al een stuk verder.
Ben wel benieuwd wat Leon nu eigenlijk wil met die ringen. Als leuke knutsels en ontdekkingsreis voor zijn pupillen? De enige hier op ZBA volgens mij die ze daadwerkelijk gemaakt heeft is George. Zie ook het eerdere linkje naar High-End Forums wat ik gaf. Alleen jammer dat de foto's daar niet meer werken.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Coillon rings o.i.d
ja, we hebben het gebruikelijke rondje "DIT DOET NIETS" weer gehad, nu graag door met de vraag.
Re: Coillon rings o.i.d
Maar dit hoort in de zandbak of zo, als je dit als wetenschap presenteert en jij zelf niet eens weet te verklaren hoe werkt dan kan je toch ook niet serieus genomen worden.
Heeft behalve de markt namelijk niets met audio te maken.
Heeft behalve de markt namelijk niets met audio te maken.
Re: Coillon rings o.i.d
Ja en? Vragen over gesloten kisten versus BR kisten draaien ook steeds het gebruikelijke rondje met steeds herhalende persoonlijke meningen. Meta-audio is nou eenmaal iets wat ook leeft. Er zijn alleen weinig gebruikers die er heil bij hebben.Henkjan schreef:ja, we hebben het gebruikelijke rondje "DIT DOET NIETS" weer gehad, nu graag door met de vraag.
Re: Coillon rings o.i.d
Ik wil iedereen bedanken voor alle hulp.
Was zelf hier een jaar geleden eigenlijk mee begonnen maar mijn spelling was verkeerd!!
Ook bedankt voor sommige links : waren echt belangrijk.
Ik geloof inderdaad dat ik bij Walt hier iets over gelezen had.
Het enige waar ik tot nu toe mee gewerkt heb is koolstof.
Ik wil nu verder met koolstof + koper.
Dan kijk ik wel weer verder.
Even wat ik al gedaan heb.
Als je naar de fotoos kijkt dan zie je een stel onderzetters.
Het zijn er 2x6.
Elk bestaande uit 3 laagjes : mdf , bitumen , kurk.
Er is een verschil : in een set van 6 zitten potloodstiften (=koolstof) verwerkt.
Ik kan dit nu onder luidsprekers , cd spelers e.d zetten en kijken of ik verschil hoor.
Heb dit regelmatig getest (nee niet dubbel blind) maar voor mij voldoende om mijn eigen waarneming te bevestigen.
Ik geloofde er niets van eerst maar kon er niet omheen !!
Met name kinderen die zelf een instrument bespelen zeggen dat hun instrument "" echter "" klinkt , natuurlijker.
Het is net alsof er een soort ruis wordt weggehaald en het werkt meer bij midden en hoog dan voor de bas.
Later nog een stel mdf blokjes gemaakt van dezelfde hoogte.
Wat bleek : als je een setje aan de voorkant alleen plaatste veranderde ook de tilt en door nu ook aan de achter kant blokjes te plaatsen staat alles weer horizontaal.
Drie blokjes bleek vaak "teveel" , het geluid wordt saai
Voor mij was alles leuk genoeg om hiermee verder te willen experimenteren , vandaar dat ik terug moest naar de oorsprong.
BTW : eXtreme diy loudspeaker building is MIJN Facebook pagina , ik ben dit gestart en hoop daar wat meer mensen te vinden die wat meer openminded zijn. Het was eigenlijk alleen bedoeld voor de kinderen die ik begeleidt maar we hebben nu over de 7000 leden.
Het kost mij , en mijn admins , best wel moeite om de zaak netjes en beschaafd te houden.
Ik begrijp , aan de hand van alle reacties , dat er hier in ieder geval geen prijs wordt gesteld op mijn experimenten.
Nogmaals bedankt voor die mensen die behulpzaam waren.
mvgr. Leon
Was zelf hier een jaar geleden eigenlijk mee begonnen maar mijn spelling was verkeerd!!
Ook bedankt voor sommige links : waren echt belangrijk.
Ik geloof inderdaad dat ik bij Walt hier iets over gelezen had.
Het enige waar ik tot nu toe mee gewerkt heb is koolstof.
Ik wil nu verder met koolstof + koper.
Dan kijk ik wel weer verder.
Even wat ik al gedaan heb.
Als je naar de fotoos kijkt dan zie je een stel onderzetters.
Het zijn er 2x6.
Elk bestaande uit 3 laagjes : mdf , bitumen , kurk.
Er is een verschil : in een set van 6 zitten potloodstiften (=koolstof) verwerkt.
Ik kan dit nu onder luidsprekers , cd spelers e.d zetten en kijken of ik verschil hoor.
Heb dit regelmatig getest (nee niet dubbel blind) maar voor mij voldoende om mijn eigen waarneming te bevestigen.
Ik geloofde er niets van eerst maar kon er niet omheen !!
Met name kinderen die zelf een instrument bespelen zeggen dat hun instrument "" echter "" klinkt , natuurlijker.
Het is net alsof er een soort ruis wordt weggehaald en het werkt meer bij midden en hoog dan voor de bas.
Later nog een stel mdf blokjes gemaakt van dezelfde hoogte.
Wat bleek : als je een setje aan de voorkant alleen plaatste veranderde ook de tilt en door nu ook aan de achter kant blokjes te plaatsen staat alles weer horizontaal.
Drie blokjes bleek vaak "teveel" , het geluid wordt saai
Voor mij was alles leuk genoeg om hiermee verder te willen experimenteren , vandaar dat ik terug moest naar de oorsprong.
BTW : eXtreme diy loudspeaker building is MIJN Facebook pagina , ik ben dit gestart en hoop daar wat meer mensen te vinden die wat meer openminded zijn. Het was eigenlijk alleen bedoeld voor de kinderen die ik begeleidt maar we hebben nu over de 7000 leden.
Het kost mij , en mijn admins , best wel moeite om de zaak netjes en beschaafd te houden.
Ik begrijp , aan de hand van alle reacties , dat er hier in ieder geval geen prijs wordt gesteld op mijn experimenten.
Nogmaals bedankt voor die mensen die behulpzaam waren.
mvgr. Leon
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Coillon rings o.i.d
Conclusie niet geheel terecht, ik vind het wel interessant.
En het mag ook een plek hebben op het forum. Ook als nog niet bekend is waardoor waarnemingen en belevingen verschillen.
En het mag ook een plek hebben op het forum. Ook als nog niet bekend is waardoor waarnemingen en belevingen verschillen.
