Coillon rings o.i.d

Complete sets, maar ook bijvoorbeeld hifi-meubels

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door pappaleo »

leonidas schreef:
En is er bij de zelfbouw al gebruik gemaakt van "dierlijk magnetiseren" van de koolstof , om te aktiveren ?
Klik
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door markbakk »

Hadden we geen rubriek voor psycho-akoestiek, myfi of audiofollies?
In elk geval is vragen naar ervaringen vragen naar de bekende weg. Een lekker potje bekvechten tussen gelovigen en ketters. Geloof nou maar gewoon dat homo sapiens goed in staat is om zijn waarnemingsvermogen te beïnvloeden door vooringenomenheid. Klaar.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Walt »

Ik heb deze ringen niet gebruikt, maar lijkt me wel intressant, maar aangezien de behandel methode van de koolstof geheim is, kan je zelf nooit echt een effectieve versie maken lijkt me...
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door richard »

Walt schreef:
...maar aangezien de behandel methode van de koolstof geheim is, kan je zelf nooit echt een effectieve versie maken lijkt me...
Alle ingrediënten voor een audiofiele sekte; een techniek alleen uit te voeren door een selecte groep van hogepriesters die door messias Van der Heide persoonlijk zijn geïnstrueerd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door ray5150 »

Je slaat de spijker op z'n kop.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door wouter »

Niet laten weten hoe is gemaakt wordt is vrij normaal.
Niet weten of iets werkt is iets anders.

Richard was wel zo eerlijk om te vermelden dat de set van Theo fraai klonk, maar ook heel duidelijk over voodoo . Grappig
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door beijert »

Nou zit die rommel ook al op Facebook, beetje jammer.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door ray5150 »

Pardon ?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Pjotr »

wouter schreef:
Richard was wel zo eerlijk om te vermelden dat de set van Theo fraai klonk, maar ook heel duidelijk over voodoo . Grappig
Meermalen meegemaakt dat iemand die een erg goed klinkende audioset bij elkaar gesprokkeld had en bij toeval vaak ook gezegend was met een erg goede kamerakoestiek, bovenmatige belangstelling had voor de meta-wetenschap. Stuk voor stuk dankten die hun fraaie resultaten, volgens eigen zeggen, aan die meta-wetenschap. En soms leek het wel of ze die resultaten als excuus gebruikten voor hun bovenmatige interesse in de de meta-wetenschap.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door beijert »

ray5150 schreef:
Pardon ?
Extreme DIY loudspeaker building pagina.

Om leuke en "extreme" luidspreker projecten te delen met andere liefhebbers. Dat extreme valt in de praktijk nog al mee maar er worden meestal wel aardige projecten en ideeen gedeeld.
Gebruikersavatar
Lohengrimas
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 03 aug 2016, 17:06
Locatie: 070

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Lohengrimas »

Sinds ik naalden in de aardlijnen van mijn luidsprekerbehuizingen heb gestoken is de noodzaak voor Koilons compleet verdwenen! Volgende week leg ik er nog een brok bergamethist bij om de klankkleur nog wat meer met mijn aura te harmoniseren.
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Ivo »

leonidas schreef:
En is er bij de zelfbouw al gebruik gemaakt van "dierlijk magnetiseren" van de koolstof , om te aktiveren ?
Dat doen ze toch alleen met koffiebonen?
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door hsmeets »

nou, hup, op de eerst volgende Breda bijeenkomst dan maar eens een dubbel-blind proef organiseren om te kijken of er statistisch significante verschillen gehoord worden voor een of meerdere van die tweaks.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Pjotr »

hsmeets schreef:
nou, hup, op de eerst volgende Breda bijeenkomst dan maar eens een dubbel-blind proef organiseren om te kijken of er statistisch significante verschillen gehoord worden voor een of meerdere van die tweaks.
Walt heeft inmiddels zo'n grote collectie, daar is geen beginnen aan meer. Maar goed we dwalen af. De vraag wat die Koilon ringen nu eigenlijk doen is niet eens beantwoord.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Olaf Analogue »

Pjotr schreef:
hsmeets schreef:
nou, hup, op de eerst volgende Breda bijeenkomst dan maar eens een dubbel-blind proef organiseren om te kijken of er statistisch significante verschillen gehoord worden voor een of meerdere van die tweaks.
Walt heeft inmiddels zo'n grote collectie, daar is geen beginnen aan meer. Maar goed we dwalen af. De vraag wat die Koilon ringen nu eigenlijk doen is niet eens beantwoord.

Hierbij het antwoord : niets

Absoluut nul komma nul, niet buiten de schedels van de gelovigen althans.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door ds23man »

Mooi, kunnen we er een punt achter zetten.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door markbakk »

Pjotr schreef:
De vraag wat die Koilon ringen nu eigenlijk doen is niet eens beantwoord.
Wel waar.
Hoe het werkt? Het houdt je brein voor het lapje.
Als iedereen die nieuwsgierig is hiernaar nou eens de moeite neemt om zich wat te verdiepen in de perceptieleer dan zijn we al een stuk verder.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door OpaBert »

dit Forum wordt steeds leuker O:)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door hannesie »

markbakk schreef:
Pjotr schreef:
De vraag wat die Koilon ringen nu eigenlijk doen is niet eens beantwoord.
Wel waar.
Hoe het werkt? Het houdt je brein voor het lapje.
Als iedereen die nieuwsgierig is hiernaar nou eens de moeite neemt om zich wat te verdiepen in de perceptieleer dan zijn we al een stuk verder.
Probeer ik mij te gaan verdiepen, kan ik gaan rijmen.
per.JPG
:shock: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Pjotr »

markbakk schreef:
Als iedereen die nieuwsgierig is hiernaar nou eens de moeite neemt om zich wat te verdiepen in de perceptieleer dan zijn we al een stuk verder.
Ja hallo zeg, dan moet je er ook een hele studie psychologie, of meer nog, sociologie bij gaan doen. Dat is echt een mijl te ver hoor voor een paar ringen :mrgreen:

Ben wel benieuwd wat Leon nu eigenlijk wil met die ringen. Als leuke knutsels en ontdekkingsreis voor zijn pupillen? De enige hier op ZBA volgens mij die ze daadwerkelijk gemaakt heeft is George. Zie ook het eerdere linkje naar High-End Forums wat ik gaf. Alleen jammer dat de foto's daar niet meer werken.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Henkjan »

ja, we hebben het gebruikelijke rondje "DIT DOET NIETS" weer gehad, nu graag door met de vraag.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door beijert »

Maar dit hoort in de zandbak of zo, als je dit als wetenschap presenteert en jij zelf niet eens weet te verklaren hoe werkt dan kan je toch ook niet serieus genomen worden.

Heeft behalve de markt namelijk niets met audio te maken.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef:
ja, we hebben het gebruikelijke rondje "DIT DOET NIETS" weer gehad, nu graag door met de vraag.
Ja en? Vragen over gesloten kisten versus BR kisten draaien ook steeds het gebruikelijke rondje met steeds herhalende persoonlijke meningen. Meta-audio is nou eenmaal iets wat ook leeft. Er zijn alleen weinig gebruikers die er heil bij hebben.
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door leonidas »

Ik wil iedereen bedanken voor alle hulp.
Was zelf hier een jaar geleden eigenlijk mee begonnen maar mijn spelling was verkeerd!!
Ook bedankt voor sommige links : waren echt belangrijk.

Ik geloof inderdaad dat ik bij Walt hier iets over gelezen had.
Het enige waar ik tot nu toe mee gewerkt heb is koolstof.

Ik wil nu verder met koolstof + koper.
Dan kijk ik wel weer verder.

Even wat ik al gedaan heb.

Als je naar de fotoos kijkt dan zie je een stel onderzetters.

Het zijn er 2x6.
Elk bestaande uit 3 laagjes : mdf , bitumen , kurk.
Er is een verschil : in een set van 6 zitten potloodstiften (=koolstof) verwerkt.

Ik kan dit nu onder luidsprekers , cd spelers e.d zetten en kijken of ik verschil hoor.
Heb dit regelmatig getest (nee niet dubbel blind) maar voor mij voldoende om mijn eigen waarneming te bevestigen.
Ik geloofde er niets van eerst maar kon er niet omheen !!

Met name kinderen die zelf een instrument bespelen zeggen dat hun instrument "" echter "" klinkt , natuurlijker.
Het is net alsof er een soort ruis wordt weggehaald en het werkt meer bij midden en hoog dan voor de bas.

Later nog een stel mdf blokjes gemaakt van dezelfde hoogte.
Wat bleek : als je een setje aan de voorkant alleen plaatste veranderde ook de tilt en door nu ook aan de achter kant blokjes te plaatsen staat alles weer horizontaal.

Drie blokjes bleek vaak "teveel" , het geluid wordt saai :)

Voor mij was alles leuk genoeg om hiermee verder te willen experimenteren , vandaar dat ik terug moest naar de oorsprong.

BTW : eXtreme diy loudspeaker building is MIJN Facebook pagina , ik ben dit gestart en hoop daar wat meer mensen te vinden die wat meer openminded zijn. Het was eigenlijk alleen bedoeld voor de kinderen die ik begeleidt maar we hebben nu over de 7000 leden.
Het kost mij , en mijn admins , best wel moeite om de zaak netjes en beschaafd te houden.

Ik begrijp , aan de hand van alle reacties , dat er hier in ieder geval geen prijs wordt gesteld op mijn experimenten.
Nogmaals bedankt voor die mensen die behulpzaam waren.

mvgr. Leon
Bijlagen
P1040781.jpg
P1040782.jpg
P1040784.jpg
P1040786.jpg
P1040787.jpg
P1040788.jpg
P1040789.jpg
P1040790.jpg
P1040791.jpg
P1040792.jpg
P1040793.jpg
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Coillon rings o.i.d

Bericht door wouter »

Conclusie niet geheel terecht, ik vind het wel interessant.
En het mag ook een plek hebben op het forum. Ook als nog niet bekend is waardoor waarnemingen en belevingen verschillen.
Plaats reactie