luidsprekerfront

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Synthese
Berichten: 31
Lid geworden op: za 28 jan 2006, 13:49
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

luidsprekerfront

Bericht door Synthese »

Unknown.jpeg
Unknown.jpeg (5.49 KiB) 4560 keer bekeken
Ik ben al lang op zoek naar een soortgelijke metalen grill zoals op foto, voor mijn zelfgemaakte luidsprekerboxen, maar zonder succes.
Kan iemand mij verder helpen op mijn zoektocht?
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: luidsprekerfront

Bericht door toetertje »

Je hebt diverse soorten "racegaas" in autoshops en webshops.
Zit daar niets tussen?
Synthese
Berichten: 31
Lid geworden op: za 28 jan 2006, 13:49
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: luidsprekerfront

Bericht door Synthese »

Neen, dat ken ik, maar is niet mooi afgewerkt en toch niet wat ik zoek.
Synthese
Berichten: 31
Lid geworden op: za 28 jan 2006, 13:49
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: luidsprekerfront

Bericht door Synthese »

IMG_1896.JPG
Meer zoiets. Dit is van een itc-kast, maar zo'n paneel kost 500€
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: luidsprekerfront

Bericht door ds23man »

Dit soort frontjes zijn gemaakt van standaard geperforeerde plaat. Nadat ze op maat gemaakt zijn worden ze in kunststof coating gezet. Dit materiaal ga je niet geprecoat vinden.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: luidsprekerfront

Bericht door Zweitse »

Bij de Praxis hebben ze dit soort plaat ook, alleen zelf even spuiten.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: luidsprekerfront

Bericht door ray5150 »

Zweitse schreef:
Bij de Praxis hebben ze dit soort plaat ook, alleen zelf even spuiten.
+1

En bij de Gamma, Hornbach, Karwei en dergelijke.
Zit zo'n zaak niet in de buurt : https://www.aluminiumopmaat.nl/aluminiu ... plaat.html
Spuitbusje matzwart erover, klaar.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: luidsprekerfront

Bericht door Barry2001 »

Voordeel bij de webshop is dat je het direkt op maat gesneden hebt. Heb daar al een paar keer perfo plaat gekocht als versterker bodemplaat.
Aaad
Berichten: 861
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 21:54

Re: luidsprekerfront

Bericht door Aaad »

Bij de AC-tion heb je prullenbakken van een soort gaas, kosten maar een paar euro.
Even voorzichtig uitrollen en naar wens spuiten.


Aad
Synthese
Berichten: 31
Lid geworden op: za 28 jan 2006, 13:49
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: luidsprekerfront

Bericht door Synthese »

Alvast bedankt :goedzo: . Ik ga deze tips even natrekken.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3258
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: luidsprekerfront

Bericht door MechanicalAnimal »

Jij bent op zoek naar race-gaas :)

https://www.google.nl/search?q=racegaas ... 7VXr3YnvgJ


ow laat maar..was al genoemd zie ik
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: luidsprekerfront

Bericht door Shadow »

Aaad schreef:
Bij de AC-tion heb je prullenbakken van een soort gaas, kosten maar een paar euro.
Even voorzichtig uitrollen en naar wens spuiten.


Aad
Geniaal!
Plaats reactie