Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!

Over mods aan je luisteromgeving

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!

Bericht door hsmeets »

Even een ervaring delen....

In mijn niet al te grote hobby/werk/luister kamer stond een wat grotere TV tussen de speakers. Die is recent naar de slaapkamer verhuisd en ik heb nu sterk de indruk dat de muziekweergave er op voorruit is gegaan, met name het stereobeeld dat beter is geworden. Neem als voorbeeld de zachtjes blaffende hond in de eerste paar seconden van de openings track van "Amused to Death" die hoor ik nu dus van opzij/achter mij waar dat eerst meer uiterst rechts voor mij was. Ook andere muziek zoals bv de live/MTV opname van de Eagles waar de instrumenten en stemmen nog duidelijker hun plaats in het stereobeeld hebben.

Het gevolg van reflecties die nu later komen? ipv via het scherm dat in een lijn met de speakers stond versus nu de muur waar de speakers een cm of 60 voor staan?

In ieder geval het effect is alles behalve subtiel.

Huib
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!

Bericht door ds23man »

Bekend fenomeen, een audiomeubel tussen je speakers verneukt je geluid al......
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!

Bericht door Ah!buis »

Als je vergeet eerst 't raam open te doen wordt het alleen erger :( , ook kouder :lol:
Anne
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!

Bericht door RNacoustics »

Zorg dat tussen je luidsprekers zo min mogelijk obstakels aanwezig zijn :!:
Plaats reactie