Nee niet in plaats van Pjotr Goed beoordeeldPjotr schreef:Hoi Bert,Bert61 schreef:
Ik heb 1 oude pc met Windows 7 pentium 4 draait Mn Cnc op in Mn schuurtje
Daar zou ik die Arta software op willen zetten
Er zit een platschermpje bij 14 a 15 inch 600x800 256 kleuren
in ieder geval niet iets om een you tube filmpje op te bekijken.
Als dat Scherm een probleem is scharrel ik wel een ander schermpje op.
Ik wil die mooi plaatjes weer zien die ik vroeger op Mn Takeda Riken spectrum analyzer zag
Ruim 50Kg met een Jig oscilator
Zo lezende wil je gewoon een heel goede audio analyser. Maar dan wel naast je scoop en generator en niet in plaats van denk ik. Zit er in die PC een PCI bus? in dat geval zou ik ook eens kijken naar een M_Audio Audiophile 192 PCI geluidskaart. Die wordt niet meer gemaakt maar kun je zo af en toe voor nog geen 100 euries op Marktplaats en Ebay vinden. Die heb ik ook in mijn PC zitten voor algemeen audio meetwerk. Kijk eens even in dit draadje wat dat vermag: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 20&t=16127 Wil je echt verder gaan dan kom je richting een Audio Precicion 2. En trek dan maar 10k uit je zak voor een 2e hands. Die Audiophile 24/192 heeft alleen line ingangen, wel gebalanceerd en dat is wel zo handig. Dus wil je er een microfoon aanhangen heb je daarvoor een aparte VV voor nodig.
Stel je niet te veel voor van de FFT van instap digitale scopes zoals van die GWInstek. Dat is echt speelgoed vergeleken met een echte spectrum analyser. Kan ook niet anders met 8 bits AD converters en een ARM7 processortje.
[Edit}
https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=A ... 2&_sacat=0
Of er pci slots inzitten weet ik niet , wat is het voordeel daar van t.o.v. Een externe
Ik had het idee gekregen dat vanwege de digitale troep in een pc extern beter was.
Moet het eerst versturen voor ik de link aan klikken kan
Weer terug
Zo specificaties gevonden is zelfs bruikbaar in een Mac en ook unbalanced in en output
Ziet er super uit ook Midi
Dat is op die steinberg ook aanwezig voor 139 euro bij Bax.shop
Daar zou ik een vriend die af en toe muziek opneemt mee kunnen helpen,
Steinberg is wordt kennelijk daar meer gebruikt
Microfoon electred zou met separate voeding moeten gaan Of is het papier geduldig en is unbalanced input er niet ?
Nog nooit iets gedaan met fantoomvoeding dat is het echte pro werk
Het dynamisch bereik van die audiophile kaart is 109dB bij 48khz
Dat laatste heeft A heeft is iets met het audiogebied tussen 300hz en 2600 hz of zo iets
Wel geleerd op de avondschool maar ook helaas vergeten , ik wordt steeds stommer
Heb de klok horen luiden maar .........
Nu moet ik stoppen mijn rug
Morgen verder Die kaart van jou is Aanzienlijk beter
Die Steiberg is beter dan ik ooit met een buizenversterker kan bereiken ,
Moet er toch even over nadenken Pjotr
