Relaixed2 en NCore

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
salautom
Berichten: 382
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
Locatie: Ergens in het zonnige Spanje

Relaixed2 en NCore

Bericht door salautom »

Hallo,

ik wil met de relaixed2 graag de ncore in/uit standby halen (of eigenlijk de smps-en aansturen)
maar hoe doe ik dat?
je moet een spanning op de smps (3.3 - 12V) zetten om ze in standby te zetten
(andersom lijkt me handiger (spanning er op om uit standby te gaan), maar er is vast over nagedacht)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Relaixed2 en NCore

Bericht door Henkjan »

relais-tje op de juiste manier lijkt me t toch wel doen?
ds23man heeft een printje ontworpen voor de ncore, mss kan je op basis daarvan wat maken?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Relaixed2 en NCore

Bericht door hannesie »

De RelaiXed heeft toch een relais om dat uit te sturen?

Mijn broer laat dan de RelaiXed bij het inschakelen en relais een schakeling die er de 230 V uit geeft, maar dat moet volgens mij ook met een 12 volt kunnen?

Inderdaad dat printje (ds23man) heb ik hier ook nog liggen. :hide:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Relaixed2 en NCore

Bericht door Ah!buis »

salautom schreef:
Hallo,

ik wil met de relaixed2 graag de ncore in/uit standby halen (of eigenlijk de smps-en aansturen)
maar hoe doe ik dat?
je moet een spanning op de smps (3.3 - 12V) zetten om ze in standby te zetten
(andersom lijkt me handiger (spanning er op om uit standby te gaan), maar er is vast over nagedacht)
Vond ik ook niet handig, moet er altijd iets aanstaan, kan nooit helemaal uit.
Ooit hier voorgesteld om één spoor door te krassen en één verbinding erbij op de SMPS-print te maken.Dat werkt de standby omgekeerd.Maar werd bezwaar gemaakt omdat de waarborg dan weg was.
Anne
Gebruikersavatar
Edwin68
Berichten: 222
Lid geworden op: za 01 apr 2017, 7:19
Locatie: Dirksland

Re: Relaixed2 en NCore

Bericht door Edwin68 »

@salautom,
Heb je ooit een mail naar Jos gestuurd betreffende de Relaixed, en daar ook antwoord op gekregen?
Ik heb ook interesse in de relaixed, maar op mijn vier mails richting hem geen response gekregen.
Edwin.
Gebruikersavatar
salautom
Berichten: 382
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
Locatie: Ergens in het zonnige Spanje

Re: Relaixed2 en NCore

Bericht door salautom »

relais-tje op de juiste manier lijkt me t toch wel doen?
tuurlijk, het relais om de 230V te regelen naar de smps is natuurlijk geen probleem, maar ik hoopte op een wat subtielere oplossing
at moet volgens mij ook met een 12 volt kunnen?
maar dat is dus net andersom.... (SMPS heeft spanning nodig om in standby te gaan)
Heb je ooit een mail naar Jos gestuurd betreffende de Relaixed, en daar ook antwoord op gekregen?
zeker, in 2014 wat email contact met hem gehad over het oled display, en dat ging prima
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Relaixed2 en NCore

Bericht door ray5150 »

Edwin68 schreef:
Heb je ooit een mail naar Jos gestuurd betreffende de Relaixed, en daar ook antwoord op gekregen?
Ik heb ook interesse in de relaixed, maar op mijn vier mails richting hem geen response gekregen.
Welke vraag heb je dan gesteld waarop de beschikbare documentatie geen antwoord geeft ?
Gebruikersavatar
Edwin68
Berichten: 222
Lid geworden op: za 01 apr 2017, 7:19
Locatie: Dirksland

Re: Relaixed2 en NCore

Bericht door Edwin68 »

Simpelweg dat ik bij hem de volledig samengebouwde Relaixed wil bestellen, staat tenslotte inclusief prijs vermeld op zijn website.
Gebruikersavatar
salautom
Berichten: 382
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
Locatie: Ergens in het zonnige Spanje

Re: Relaixed2 en NCore

Bericht door salautom »

staat tenslotte inclusief prijs vermeld op zijn website.
hmm, heb ik nog nergens kunnen vinden, maar heb misschien niet goed genoeg gekeken
Gebruikersavatar
Edwin68
Berichten: 222
Lid geworden op: za 01 apr 2017, 7:19
Locatie: Dirksland

Re: Relaixed2 en NCore

Bericht door Edwin68 »

Gebruikersavatar
salautom
Berichten: 382
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
Locatie: Ergens in het zonnige Spanje

Re: Relaixed2 en NCore

Bericht door salautom »

ah, sorry, ik zat bij de relaixed2 te kijken, en jij bedoeld de passive
Gebruikersavatar
Edwin68
Berichten: 222
Lid geworden op: za 01 apr 2017, 7:19
Locatie: Dirksland

Re: Relaixed2 en NCore

Bericht door Edwin68 »

Je hebt gelijk, vergiste mij in die twee. Blijft voor mij echter hetzelfde, geen reactie tot nu toe. Wilde gewoon even weten wat jullie ervaring was. Ik laat het maar voor wat het is en heb mijn plannen bijgesteld.

Succes met de bouw van de NCore.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Relaixed2 en NCore

Bericht door ray5150 »

Dat is toch min of meer hetzelfde als die van Tentlabs ? : http://www.tentlabsshop.com/DetailServlet?detailID=1580
(die trouwens ook door JVE ontworpen is.)

Hier een topic waarin ik een SMPS1200A400 (nCore voeding) aan bovenstaande heb gekoppeld. is niet echt moeilijk.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=24528
Gebruikersavatar
Edwin68
Berichten: 222
Lid geworden op: za 01 apr 2017, 7:19
Locatie: Dirksland

Re: Relaixed2 en NCore

Bericht door Edwin68 »

ray5150 schreef:
Dat is toch min of meer hetzelfde als die van Tentlabs ? : http://www.tentlabsshop.com/DetailServlet?detailID=1580(die" trouwens ook door JVE ontworpen is.)
Dat klopt, maar als ik mij niet vergis is dat de eerste versie van de passive. Jos heeft daarna een verbeterde versie ontworpen. Het belangrijkste verschil tussen beide is dat versie twee geen tik of schakelgeluiden van de contacten door de speakers geeft bij volumeverandering.
Deze tweede versie biedt hij te koop aan op zijn website.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Relaixed2 en NCore

Bericht door ray5150 »

Waarom zou Tentlabs een product verkopen dat niet goed werkt ?
Toen ik een paar maanden gelden de UCD versterker uit het genoemde topic hier had staan heb ik in ieder geval geen getik door de luidsprekers gehoord. is dat van horen zeggen, of heb je dat zelf ervaren ?
Gebruikersavatar
Edwin68
Berichten: 222
Lid geworden op: za 01 apr 2017, 7:19
Locatie: Dirksland

Re: Relaixed2 en NCore

Bericht door Edwin68 »

Ik denk ook niet dat Tentlabs een ondeugdelijk product verkoopt. Jos heeft het echter zelf over de clicks op de pagina van verbeterde versie. Hij zegt daar letterlijk "The avoidance of clicks in the audio signal is the major improvement with respect to my original attenuator design". Tevens heb ik hier of op een ander forum een topic gelezen waar iemand ervaring had met dit fenomeen en de passive afraadde (1e versie). Volgens dezelfde persoon, heeft de Relaixed 2 daar geen last van omdat deze gebalanceerd is uitgevoerd. Dat kan dus verklaren dat je met de UCD geen clicks hoorde.

Let wel, bovenstaande is niet mijn persoonlijke ervaring.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Relaixed2 en NCore

Bericht door Pjotr »

Had niet zozeer met gebalanceerd of niet te maken dacht ik. Was meen ik meer een software issue van de eerdere Relaxed en had meer te maken met de volgorde van schakelen van de relais. Dat is in latere versies opgelost
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Relaixed2 en NCore

Bericht door richard »

Dat is toch alleen een zaak van belang als je om een of andere reden constant je volume moet bijstellen?
Rudy
Berichten: 1526
Lid geworden op: ma 29 nov 2004, 12:59
Locatie: Belgie

Re: Relaixed2 en NCore

Bericht door Rudy »

Heeft niets met de hardware te maken, gewoon het feit dat je moet rekening houden in de software dat de tijd voor een opkomende relais kleiner is dan afvallend, en dit geeft geen "gekraak", gewoon maximaal volume over een tijd van 1ms bij overgangen, wat als gekraak van 1kHz word waargenomen.

mvg Rudy
Gebruikersavatar
Joost1975
Berichten: 63
Lid geworden op: za 25 apr 2015, 15:44

Re: Relaixed2 en NCore

Bericht door Joost1975 »

Heb eind vorig jaar regelmatig contact gehad met Jos over mijn RelaiXed Passive en geen enkel probleem. Reageerde bij mij redelijk snel op email.
Gebruikersavatar
salautom
Berichten: 382
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
Locatie: Ergens in het zonnige Spanje

Re: Relaixed2 en NCore

Bericht door salautom »

ik heb de ncores en de relaixed in een ander kastje gebouwd
heb een poging gedaan er een 'Marantz' van de maken (past dan mooi bij m'n cd-speler)
Afbeelding
best aardig gelukt moet ik zeggen
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Relaixed2 en NCore

Bericht door hannesie »

Dat ben ik best met je eens, mooi zo een set, met die uitstraling voldoet het ook eerder aan de WAF factor. :kwijl:
Gebruikersavatar
salautom
Berichten: 382
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
Locatie: Ergens in het zonnige Spanje

Re: Relaixed2 en NCore

Bericht door salautom »

WAF factor
vrouwlief was ook erg tevreden met het resultaat :D
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Relaixed2 en NCore

Bericht door toetertje »

Zo, dat ziet er echt goed uit. Moest echt 2 x kijken.
Plaats reactie