Ik heb voor een vriend een oud setje speakers opgeknapt waarbij de woofers vervangen moesten worden. Het luistert allemaal niet zo nauw omdat het om een erg laag budget gaat. Ik heb het zelfde filter gebruikt wat in de originele speaker zat, en alles aangesloten. Het klinkt best prima maar ik heb het gevoel dat ik een beetje laag mis. Zelfs als ik de versterker vrij hard zet krijg ik de woofers moeilijk zichtbaar in beweging, terwijl dat met mijn eigen speakers wel gebeurt.
Nou heb ik niet heel veel verstand van filters en de werking daarvan, maar ik zie dat er in het laag circuit een spoel en een weerstand zit van 10 ohm in serie. Is het nou zo simpel dat stel ik verlaag de weerstand naar 5 ohm oid ik meer vermogen over de woofer krijg dus meer laag?
Nogmaals het luistert dus allemaal niet zo nauw in dit geval, maar bedankt voor de input
