Hallo allemaal,
Ik ben voor een vriend een oud setje speakers aan het opknappen, nieuw kastje e.d maar ik denk dat het ook geen kwaad kan om de condensatoren in het filter te vervangen nu ik toch bezig ben. De speakers zijn toch zeker 30+ jaar oud. De condensatoren die er in zitten zijn Bipolair, met waardes van 47uf 4,7uf en 3.3uf. Ik lees her en der dat het nut heeft om MKP of MKT condensatoren in een filter te gebruiken. Kan ik die zomaar gebruiken of is er een reden dat er in het filter gebruik gemaakt wordt van Bipolair?
Alvast bedankt voor de hulp!
Bipolair vervangen met wat?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Bipolair vervangen met wat?
De 47uF zou ik wel bipolair houden als ie parallel aan het laag zit,voor de 3.3uF en de 4.7uF kun je wel een mkt of een mkp toepassen.
Mkp is nog iets fraaier als mkt.
Mkp is nog iets fraaier als mkt.
