Na het nodige gepuzzel en zagen, boren, schroeven en solderen is mijn stereo versterker met de A2293 triodes gereed. Het is een compacte versterker geworden, met een schakelende voeding in een trafobehuizing. Het vermogen is 2x 10 Watt. Een leuke aanwinst voor de (groeiende) collectie.
En zelfs met de oren dicht voor de boxen, is er geen ruis of brom te horen. Een resultaat, waarmee ik tevreden ben.
De schema's zijn al eerder weergegeven.
Piet
A2293 stereo balansversterker met schakelende voeding
Moderator: Beheerdersteam
Re: A2293 stereo balansversterker met schakelende voeding
Dat ziet er wel heel netjes uitPiet1950 schreef:Na het nodige gepuzzel en zagen, boren, schroeven en solderen is mijn stereo versterker met de A2293 triodes gereed. Het is een compacte versterker geworden, met een schakelende voeding in een trafobehuizing. Het vermogen is 2x 10 Watt. Een leuke aanwinst voor de (groeiende) collectie.
En zelfs met de oren dicht voor de boxen, is er geen ruis of brom te horen. Een resultaat, waarmee ik tevreden ben.
Vanalles in vermomming
Moest ook wel even lachen bij de volgende zinsnede, "En zelfs met de oren dicht voor de boxen,"
Anne
Die schakelende voeding ziet er homebrew uit. Heb je daar wat meer info over?
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat dan klankmatig uitpakt. 
Met een lid dat 46 berichten op zijn naam heeft staan is dat niet zo heel erg veel zoekwerk...daniel schreef:Die schakelende voeding ziet er homebrew uit. Heb je daar wat meer info over?
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 0#p1809270
de opgebouwde versterker ziet er trouwens keurig uit !