Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Als je nou zelf eens een demo geeft Hr Schaduw, kun je het doen zoals je zelf wilt.
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Nou ik laat me graag verrassen, Hans en Aat hebben ook altijd leuk spul en daar steek je mede door de uitleg nog wat van op ookBarry2001 schreef:Als je nou zelf eens een demo geeft Hr Schaduw, kun je het doen zoals je zelf wilt.
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Waar blijven de reviews? Zo te zien was de dag goed bezocht. Ik ben bijv. zeer benieuwd hoe men de speakers van RN heeft ervaren.
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Bij deze mijn foto's van de dag. Teveel rondgelopen en te weinig echt rustig kunnen luisteren om echt goede oordelen te geven. Vond dat alles wat ik hoorde echt niet slecht klonk. Het ene staat je wat meer aan dan het ander qua geluid, maar er was veel waar ik goed mee zou kunnen leven.
De workshop is volgens mij positief ontvangen, we merkten wel dat het daarna rustiger werd op de dag. Met uiteindelijk drie luisterruimtes en ca 30 bezoekers die overwaren na de workshop wel duidelijk rustiger dan vorige jaren waar we 50 bezoekers hadden die puur voor de luisterdag kwamen.
Maar desondanks een prima dag weer denk ik!
(klik op de foto's voor de grotere versie)
De workshop is volgens mij positief ontvangen, we merkten wel dat het daarna rustiger werd op de dag. Met uiteindelijk drie luisterruimtes en ca 30 bezoekers die overwaren na de workshop wel duidelijk rustiger dan vorige jaren waar we 50 bezoekers hadden die puur voor de luisterdag kwamen.
Maar desondanks een prima dag weer denk ik!
(klik op de foto's voor de grotere versie)
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Er waren zowaar drie vrouwen!

Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Na jouw afmelding durfden ze ineens wel? 
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
RobertD probeerde de WAF uit om te zien of hij toch van die grote speakerts in de woonkamer zou kunnen zetten. De grootste zorg was dat de meegebrachte hond er niet tegenaan zou gaan piesen...ds23man schreef:Er waren zowaar drie vrouwen!![]()
![]()
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Vast stond dat de akoestiek in de 90m^2 ruimte problemen oplevert in de lage tonen. Flinke laagresonantie waardoor het nogal wat uitmaakte waar je ging zitten/ staan luisteren.
Ik ben iig blij met de feedback die ik heb gekregen op de Yuichi hoorn. Reacties waren overwegend positief. In het systeem was de beperkende factor echt de 12"woofer die duidelijk problemen gaf in het laag-mid bereik rond 500Hz waardoor er een slechte aansluiting was op de laagste frequenties van de menselijke stem. Wat ik ook best vreemd vond dat de ruimtelijke weergave zo plaatsgebonden was. Dat zullen we hier in Den Helder nog maar eens moeten gaan uitproberen.
Ik maak me ook eerlijk gezegd wel een beetje zorgen over de 18"woofer die toegepast gaat worden. Op papier zou het moeten lukken maar of dat ook echt goed gaat uitpakken? Ben benieuwd. Het zal helaas niet lukken om het uiteindelijke systeem op een luisterdag te krijgen. Het gaat toch om koelkast formaat kasten die helaas niet in mijn corsa passen. Wie weet nog een keer met een paar betere 12"woofers? We gaan het zien.
Het was in ieder geval weer een leuke dag. Minder druk dan anders maar ik heb misschien wel wat mensen weggejaagd. Mijn excuses daarvoor
Ik ben iig blij met de feedback die ik heb gekregen op de Yuichi hoorn. Reacties waren overwegend positief. In het systeem was de beperkende factor echt de 12"woofer die duidelijk problemen gaf in het laag-mid bereik rond 500Hz waardoor er een slechte aansluiting was op de laagste frequenties van de menselijke stem. Wat ik ook best vreemd vond dat de ruimtelijke weergave zo plaatsgebonden was. Dat zullen we hier in Den Helder nog maar eens moeten gaan uitproberen.
Ik maak me ook eerlijk gezegd wel een beetje zorgen over de 18"woofer die toegepast gaat worden. Op papier zou het moeten lukken maar of dat ook echt goed gaat uitpakken? Ben benieuwd. Het zal helaas niet lukken om het uiteindelijke systeem op een luisterdag te krijgen. Het gaat toch om koelkast formaat kasten die helaas niet in mijn corsa passen. Wie weet nog een keer met een paar betere 12"woofers? We gaan het zien.
Het was in ieder geval weer een leuke dag. Minder druk dan anders maar ik heb misschien wel wat mensen weggejaagd. Mijn excuses daarvoor
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Bij mij kon der hond de eindversterker niet uitstaan, en plaste er overheen.
Met Transtec en Nakamichi , toch weer aan de praat gekregen.
En de hond is toch nog 14 jaar geworden.
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Duitse hond?hannesie schreef::
Bij mij kon der hond de eindversterker niet uitstaan, en plaste er overheen.
groet,
Aat
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Denk dat het probleem niet in je woofer zit maar in de kastvorm, vierkant. Ik heb dat probleem ook met mijn JBL's ook.Dan schreef:Vast stond dat de akoestiek in de 90m^2 ruimte problemen oplevert in de lage tonen. Flinke laagresonantie waardoor het nogal wat uitmaakte waar je ging zitten/ staan luisteren.
Ik ben iig blij met de feedback die ik heb gekregen op de Yuichi hoorn. Reacties waren overwegend positief. In het systeem was de beperkende factor echt de 12"woofer die duidelijk problemen gaf in het laag-mid bereik rond 500Hz waardoor er een slechte aansluiting was op de laagste frequenties van de menselijke stem. Wat ik ook best vreemd vond dat de ruimtelijke weergave zo plaatsgebonden was. Dat zullen we hier in Den Helder nog maar eens moeten gaan uitproberen.
Ik maak me ook eerlijk gezegd wel een beetje zorgen over de 18"woofer die toegepast gaat worden. Op papier zou het moeten lukken maar of dat ook echt goed gaat uitpakken? Ben benieuwd. Het zal helaas niet lukken om het uiteindelijke systeem op een luisterdag te krijgen. Het gaat toch om koelkast formaat kasten die helaas niet in mijn corsa passen. Wie weet nog een keer met een paar betere 12"woofers? We gaan het zien.
Het was in ieder geval weer een leuke dag. Minder druk dan anders maar ik heb misschien wel wat mensen weggejaagd. Mijn excuses daarvoor
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Bedlingtonterrier met een dominant gedrag.AatV schreef:Duitse hond?hannesie schreef::
Bij mij kon der hond de eindversterker niet uitstaan, en plaste er overheen.
groet,
Aat
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Langs deze weg wil ik mikekiwi en robertD bedanken voor het organiseren van deze ZBA luisterdag!
Ik heb de dag ervaren als twee aparte programma’s.
In de ochtend was qua luisteren nog weinig te beleven. Vrijwel iedereen zat namelijk bij de workshop. De workshop vond ik heel leerzaam.
Na 13.00 uur kwam eindelijk het luisteren van de verschillende set’s op gang. Onze set vond ik redelijk goed gaan, klonk wel totaal anders als bij mij thuis. Met name het laag kwam wat wolliger over, waardoor het mid gebiedt enigszins gemaskeerd werd. Ik had achteraf de luidsprekers beter moeten ontkoppelen van de vloer.
De witte monitors, ik meen van ouwebok
vond ik erg fraai klinken. De compacte luidsprekers gaven een groots geluidsbeeld.
Ik heb de dag ervaren als twee aparte programma’s.
In de ochtend was qua luisteren nog weinig te beleven. Vrijwel iedereen zat namelijk bij de workshop. De workshop vond ik heel leerzaam.
Na 13.00 uur kwam eindelijk het luisteren van de verschillende set’s op gang. Onze set vond ik redelijk goed gaan, klonk wel totaal anders als bij mij thuis. Met name het laag kwam wat wolliger over, waardoor het mid gebiedt enigszins gemaskeerd werd. Ik had achteraf de luidsprekers beter moeten ontkoppelen van de vloer.
De witte monitors, ik meen van ouwebok
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
De kasten voor de 18"worden overigens niet vierkant maar krijgen een ronde achterkant. Er komt een FaitalPRO 18FH500 woofer inds23man schreef:Denk dat het probleem niet in je woofer zit maar in de kastvorm, vierkant. Ik heb dat probleem ook met mijn JBL's ook.Dan schreef:Vast stond dat de akoestiek in de 90m^2 ruimte problemen oplevert in de lage tonen. Flinke laagresonantie waardoor het nogal wat uitmaakte waar je ging zitten/ staan luisteren.
Ik ben iig blij met de feedback die ik heb gekregen op de Yuichi hoorn. Reacties waren overwegend positief. In het systeem was de beperkende factor echt de 12"woofer die duidelijk problemen gaf in het laag-mid bereik rond 500Hz waardoor er een slechte aansluiting was op de laagste frequenties van de menselijke stem. Wat ik ook best vreemd vond dat de ruimtelijke weergave zo plaatsgebonden was. Dat zullen we hier in Den Helder nog maar eens moeten gaan uitproberen.
Ik maak me ook eerlijk gezegd wel een beetje zorgen over de 18"woofer die toegepast gaat worden. Op papier zou het moeten lukken maar of dat ook echt goed gaat uitpakken? Ben benieuwd. Het zal helaas niet lukken om het uiteindelijke systeem op een luisterdag te krijgen. Het gaat toch om koelkast formaat kasten die helaas niet in mijn corsa passen. Wie weet nog een keer met een paar betere 12"woofers? We gaan het zien.
Het was in ieder geval weer een leuke dag. Minder druk dan anders maar ik heb misschien wel wat mensen weggejaagd. Mijn excuses daarvoor
ZIe onderstand plaatje.
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Hadden we gisteren ook al even over: Blijft moeilijk om 2 verschillende systemen met een verschillend karakter en afstraalgedrag, mooi te koppelen. En dan ook nog in frequentiegebied waar het gehoor een hoog discriminerend vermogen heeft.
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Klopt, helemaal ideaal wordt de situatie ook niet. Alleen al om het feit dat de hoorns voornamelijk naar voren afstralen en de woofers niet. Dat is met dit formaat niet op te lossen. Dan worden de kasten wel heel erg groot en dan moet je een huis om je luidsprekers bouwen. Natuurkundige wetten verander je niet.Pjotr schreef:Hadden we gisteren ook al even over: Blijft moeilijk om 2 verschillende systemen met een verschillend karakter en afstraalgedrag, mooi te koppelen. En dan ook nog in frequentiegebied waar het gehoor een hoog discriminerend vermogen heeft.
Aan de andere kant, wel systeem is helemaal perfect? Ik moet het nog tegenkomen. Ik maak me eerlijk gezegd eerder zorgen om de buurman van de eigenaar. Het zou best wel eens kunnen dat hij precies in een akoestische buik woont en de pannen van zijn dak rammelen
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Vraagje aan Hans: Welk appje gebruik jij op je telefoon om muziek te streamen? Ik gebruik nu Bubbles maar misschien is er een beter alternatief?
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Ook vanaf hier dank aan de organisatie! De wat mindere opkomst had als voordeel dat er minder sets waren die daardoor ook wat langer konden spelen. Het onderscheid tussen kleine zaal met bijbehorende apparatuur en de grote zaal vind ik erg prettig. In de grote zaal indrukwekkende systemen die voor thuisgebruik niet haalbaar zijn maar wel leuk om te horen. Mijn winnaar van de dag: de appolito met oude Philips speakers. Daar kun je dagen naar luisteren!
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Zeker een erg fijn systeem waar je de hele dag zonder vermoeienis naar kunt luisteren. Beetje dat oude vertrouwde buizenradiogevoel (voor sommigen), Maar dan wel beter...FredM schreef:............Mijn winnaar van de dag: de appolito met oude Philips speakers. Daar kun je dagen naar luisteren!
De wat mindere opkomst vond ik ook wel zo zijn voordeel hebben. Het bleef daardoor ook veel rustiger en gemoedelijker zonder gedrang. Daardoor kon je veel meer op je gemak en uitgebreider naar de diverse systemen luisteren.
Bedankt Michel en Robert voor de wederom goede organisatie.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Kijk, dat is dan weer leuk! Iemand die zo'n resultaat neerzet bij zijn eerste project met hulp van dit forum.Pjotr schreef:Zeker een erg fijn systeem waar je de hele dag zonder vermoeienis naar kunt luisteren. Beetje dat oude vertrouwde buizenradiogevoel (voor sommigen), Maar dan wel beter...FredM schreef:............Mijn winnaar van de dag: de appolito met oude Philips speakers. Daar kun je dagen naar luisteren!
Kan een bepaald persoon wel eens een voorbeeld aan nemen.
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Maar het klonk ook echt prima! 
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Helaas zijn de grote stukken bijna op.
Dat hou ik voor eigen gebruik.
Dat hou ik voor eigen gebruik.
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Geen probleem. 
Re: Luisterdag Alphen a/d Rijn 2016 - > Napraten en foto's
Mooi spul toch? 
