Mundorf AMT

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Mundorf AMT

Bericht door dre »

Audiolicious schreef:
dre schreef:
Maar als ik het zo lees het jij gewoon een test setje gekregen........
Tot twee keer aan toe? Dat lijkt mij nogal onwaarschijnlijk.
Dat waren dezelfde. :rofl:

Zonde,want het zijn prachtige units!
De Beyma's lijken me ook fraai trouwens,maar die prijzen.......
Audiolicious

Re: Mundorf AMT

Bericht door Audiolicious »

dre schreef:
Audiolicious schreef:
dre schreef:
Maar als ik het zo lees het jij gewoon een test setje gekregen........
Tot twee keer aan toe? Dat lijkt mij nogal onwaarschijnlijk.
Dat waren dezelfde. :rofl:

Zonde,want het zijn prachtige units!
De Beyma's lijken me ook fraai trouwens,maar die prijzen.......
Nee, het waren niet dezelfde. Bij beide sets kreeg ik sterk de indruk dat deze zonder enige QC in elkaar gefröbeld waren op iemand z'n zolderkamer. Gezien de prijs van de AMT's mag ik toch een onberispelijke afwerking en presentatie verwachten, als fabrikanten zoals Seas e.d. dit zelfs voor elkaar krijgen bij drivers van een paar tientjes, moet het bij Mundorf zeker kunnen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Mundorf AMT

Bericht door dre »

Audiolicious schreef:
dre schreef:
Audiolicious schreef:
Tot twee keer aan toe? Dat lijkt mij nogal onwaarschijnlijk.
Dat waren dezelfde. :rofl:

Zonde,want het zijn prachtige units!
De Beyma's lijken me ook fraai trouwens,maar die prijzen.......
Nee, het waren niet dezelfde. Bij beide sets kreeg ik sterk de indruk dat deze zonder enige QC in elkaar gefröbeld waren op iemand z'n zolderkamer. Gezien de prijs van de AMT's mag ik toch een onberispelijke afwerking en presentatie verwachten, als fabrikanten zoals Seas e.d. dit zelfs voor elkaar krijgen bij drivers van een paar tientjes, moet het bij Mundorf zeker kunnen.
Voor die prijs mag je bijna perfectie verwachten inderdaad.
Ik heb dat in ieder geval wel gekregen,Jeroen heb ik er ook nooit over horen klagen.

Ik zie net dat Beyma ook een TPL 75 heeft ontwikkeld.
https://www.beyma.com/products/diaphara ... rs/1TPL758
Mooi laag in te zetten en een vrij scherpe prijs.

Interesse gewekt. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Mundorf AMT

Bericht door Zweitse »

Die zien er inderdaad mooi uit :mrgreen:
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1714
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Mundorf AMT

Bericht door holco »

Wat is het verschil in klank signatuur van de Beyma's vs de Mundorf AMT's?
En voor zover ik het kan zien is de verticale spreiding van Beyma wel een stuk kleiner.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Mundorf AMT

Bericht door richard »

Audiolicious schreef:
Even knippen en plakken uit een lange email richting Mundorf:
Unfortunately the workmanship and finish is better on a set of $50 Chinese tweeters, than on the AMT tweeters I've just received.

I've spotted the following issues:

1) Dust and particles on the ribbon protective cloth
2) Poorly glued seams and brush hairs in the glue of the faceplates
3) Poorly glued silicone glue (black) rubbed off with fingers/tissue
4) Screw marks on the aluminum side of the tweeters
5) Fingerprints (many) on aluminum back plate
6) Terminal fixed on aluminum with doublesided tape and pop-rivet
7) Plain box with no testing certificate of frequency response plot etc.
8) No document indicating these tweeters are matched?
Die Duitsers moeten ook hun handen wassen nadat ze met hun vette vingers het braadhaantje naar binnen hebben gewerkt. Dan liever tweeters gemaakt door Chinese kindertjes; die eten tenminste met stokjes.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Mundorf AMT

Bericht door ds23man »

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Mundorf AMT

Bericht door dre »

holco schreef:
Wat is het verschil in klank signatuur van de Beyma's vs de Mundorf AMT's?
En voor zover ik het kan zien is de verticale spreiding van Beyma wel een stuk kleiner.
Wat ik er van begreep klinkt de Beyma iets warmer.

Maar zelf heb ik ze nog niet kunnen testen.(helaas)
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1714
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Mundorf AMT

Bericht door holco »

Ik zal terug in Nederland van beide info vergaren via het net, hier met dat brakke internet is het echt niet te doen :(

Zijn er nog meer kandidaten die ik mee zou kunnen nemen?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Mundorf AMT

Bericht door richard »

holco schreef:
Zijn er nog meer kandidaten die ik mee zou kunnen nemen?
Het origineel?
http://esslabsusa.com/heil-amt/
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1714
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Mundorf AMT

Bericht door holco »

Wil geen dipool.
richard schreef:
holco schreef:
Zijn er nog meer kandidaten die ik mee zou kunnen nemen?
Het origineel?
http://esslabsusa.com/heil-amt/
Audiolicious

Re: Mundorf AMT

Bericht door Audiolicious »

Hier een foto van het knutselwerk van onze Duitse vrienden, niet van mijzelf, maar van één van de winkels die AMT verkoopt, mijn ervaringen zijn dus niet examplarisch, ze zien d'r kennelijk allemaal zo geknutseld uit? Als je een dergelijke dure driver zo amateuristisch afgekit uitlevert heb je als fabrikant in mijn optiek een serieus probleem met QC en kan je al helemaal niet dergelijke prijzen vragen voor dit soort knutselwerk.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: Mundorf AMT

Bericht door Thomox »

Dat is behoorlijk treurig voor dat caliber driver :-k
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Mundorf AMT

Bericht door bas focal m180 »

Audiolicious schreef:
Hier een foto van het knutselwerk van onze Duitse vrienden, niet van mijzelf, maar van één van de winkels die AMT verkoopt, mijn ervaringen zijn dus niet examplarisch, ze zien d'r kennelijk allemaal zo geknutseld uit? Als je een dergelijke dure driver zo amateuristisch afgekit uitlevert heb je als fabrikant in mijn optiek een serieus probleem met QC en kan je al helemaal niet dergelijke prijzen vragen voor dit soort knutselwerk.

Afbeelding
Dat meende ik al ook te zien bij het linkje http://audiophile-musings.blogspot.nl/2 ... w.html?m=1 164UM2.1 Unpacked slecht gelijmd.

Zo ver ik weet hebben de gebruikers op het forum en in de bladen allemaal de plastic variant gebruikt en niet deze plstic metaal combi.

Maar inderdaad een kleuter lijmt beter.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1714
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Mundorf AMT

Bericht door holco »

Ok het kan netter, kit zal waarschijnlijk ook een ontkoppel functie hebben tov de face plate en zolang de unit goed speelt / meet en er na montage goed uitziet zou ik mij er niet zo druk om maken.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Mundorf AMT

Bericht door Walt »

Beter teveel kit als te weinig, als je een speakerkast in elkaar lijmt wil je ook de lijm eruit zien lopen. Tevens is het de achterkant, lekker boeiend, ik zou dan inderdaad liever de geluidskwaliteit als maatstaf nemen.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Mundorf AMT

Bericht door richard »

holco schreef:
Ok het kan netter, kit zal waarschijnlijk ook een ontkoppel functie hebben tov de face plate en zolang de unit goed speelt / meet en er na montage goed uitziet zou ik mij er niet zo druk om maken.
Uiteindelijk staat er handmade op. Blijkbaar horen daar resten van lijmdraden, vette vingerafdrukken en slordige kitnaadjes bij.
Misschien betaal je te toch wat te veel voor de zogenaamd Duitse gründlichkeit van het bij sommigen als onaantastbaar geachte Mundorf.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Mundorf AMT

Bericht door dre »

bas focal m180 schreef:
Audiolicious schreef:
Hier een foto van het knutselwerk van onze Duitse vrienden, niet van mijzelf, maar van één van de winkels die AMT verkoopt, mijn ervaringen zijn dus niet examplarisch, ze zien d'r kennelijk allemaal zo geknutseld uit? Als je een dergelijke dure driver zo amateuristisch afgekit uitlevert heb je als fabrikant in mijn optiek een serieus probleem met QC en kan je al helemaal niet dergelijke prijzen vragen voor dit soort knutselwerk.

Afbeelding
Dat meende ik al ook te zien bij het linkje http://audiophile-musings.blogspot.nl/2 ... w.html?m=1 164UM2.1 Unpacked slecht gelijmd.

Zo ver ik weet hebben de gebruikers op het forum en in de bladen allemaal de plastic variant gebruikt en niet deze plstic metaal combi.

Maar inderdaad een kleuter lijmt beter.
Aha,dat zijn de 'pro' versies.
De consumenten versies zijn in ieder geval keurig.

Niet dat dat een reden voor matige afwerking is trouwens.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Mundorf AMT

Bericht door dre »

holco schreef:
Wil geen dipool.
richard schreef:
holco schreef:
Zijn er nog meer kandidaten die ik mee zou kunnen nemen?
Het origineel?
http://esslabsusa.com/heil-amt/
Kast je er achter toch? :mrgreen:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Mundorf AMT

Bericht door SSassen »

Wat een beschamend slechte afwerking voor een driver van dik 600 euro, dat de firma Mundorf er een dergelijk bedrag voor durft te vragen is wel weer een teken aan de wand dat sommigen echt alles kritiekloos aanschaffen en de hemel in prijzen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Mundorf AMT

Bericht door dre »

Kijk weer terug en gelijk op niveau! :rofl:
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1714
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Mundorf AMT

Bericht door holco »

Als je een race moet rijden en je moet kiezen tussen 2 Racewagens, 1 is onderhuids lelijk en de ander heel strak maar wel de langzaamste..........;)
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1714
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Mundorf AMT

Bericht door holco »

Zijn gewoon niet fraai in te bouwen.

Maar hoe verhoudt Raal zich in deze match?

En hoe ervaar jij de beperkte verticale afstraling van jouw Mundorf AMT?
dre schreef:
holco schreef:
Wil geen dipool.
richard schreef:
Kast je er achter toch? :mrgreen:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Mundorf AMT

Bericht door SSassen »

holco schreef:
Als je een race moet rijden en je moet kiezen tussen 2 Racewagens, 1 is onderhuids lelijk en de ander heel strak maar wel de langzaamste..........;)
Da's onzin, als je als fabrikant dik 600 euro durft te vragen voor een driver met een dergelijke afwerking verdien je niet anders dan volstrekt belachelijk gemaakt te worden, dit is beneden alle niveau. Zelfs een instapmodel tweeter van krap 15 euro uit China zit netter in elkaar.

Daar komt bij dat als de montage en afwerking al behoorlijk te wensen overlaat ik serieus vraagtekens zet bij de beloofde prestaties. Als de productiemedewerker die dit kunststukje heeft geknutseld de AMT er maar een beetje in gefrommeld heeft en toen snel de boel heeft dichtgekit zou je nog wel eens voor een verrassing kunnen komen te staan als je de driver opmeet.

Dus nee, dit is niet recht te praten, niet in dit marktsegment, met geen enkel excuus. Mundorf slaat hier echt de plank vol-le-dig mis.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1714
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Mundorf AMT

Bericht door holco »

Technisch moet het natuurlijk allemaal wel kloppen, enige wat ik zag was een lelijke kitnaat wat mijn inziens geen probleem hoeft te zijn.
Plaats reactie