Ik ben de afgelopen tijd steeds meer geïnteresseerd geraakt in audio. In mijn studententijd heb ik eigenlijk altijd een Logitech LS21 (2.1 PC-setje van €30) een de Sony SRS-BTX300 (Bluetooth-speaker) gehad.
Nu ik wat meer ruimte heb ik een Sony STR-HD130 aangeschaft via een goede aanbieding. Achteraf had ik beter even kunnen doorsparen, maar voor de €135 die ik er toen voor betaald heb is het in ieder geval een heel stuk beter dan all-in-one BT-speakers in die zelfde prijscategorie.
Omdat ik niet in één keer te veel wilde uitgeven voor speakers heb ik een paar oude Sony SS-E20 speakers uit 1981 voor €7,50 uit de kringloop gehaald. Wit geschilderd met muurverf die ik nog had staan
Van een familielid (die hier geloof ik ook op het forum zit/zat) heb ik een setje Wharfdale Valdus 300's gehad. Die klinken een heel stuk beter dan mijn oude Sony's, maar m'n vriendin vindt ze uiterlijk niet zo mooi. Dat familielid heeft zelf een Cyburg Needle's in de woonkamer en daarover was ik wel te spreken. Elegant en indrukwekkend geluid voor single-driver speakers.
(TL;DR?) Nu wilde ik al langer een paar 3-way speakers bouwen, maar omdat het m'n eerste echte audioproject wordt heb ik toch maar gekozen om een wat simpeler design te doen. Het is namelijk al even geleden dat ik met hout en soldeerbout gewerkt heb. Het doel is daarom ook Cyburg Needle's te bouwen alvorens een ingewikkelder en duurder project aan te pakken.