GHP focal 10k6411
Moderator: Beheerdersteam
- bas focal m180
- Contacteer:
GHP focal 10k6411
Deze drivers focal 10K6411 heb ik geruild.
Ze kunnen in een compact gesloten kast om een monitor mee te maken. In GHP nog veel kleiner 16 liter geeft een nette QTC 0,85.
Alleen hoe groot moet de condensator zijn voor een nette lineaire afstemming met WIS ISD is dat niet te berekenen.
Kan iemand een mooie simulatie maken +- 16 liter met condensator.
Ze kunnen in een compact gesloten kast om een monitor mee te maken. In GHP nog veel kleiner 16 liter geeft een nette QTC 0,85.
Alleen hoe groot moet de condensator zijn voor een nette lineaire afstemming met WIS ISD is dat niet te berekenen.
Kan iemand een mooie simulatie maken +- 16 liter met condensator.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Re: GHP focal 10k6411
kan ik wel doen, maar met flink voorbehoud.... bij de SDX10 bv klopte van de simulatie op basis van TSP geen klap, simulatie op basis van een impedantie meting klopte wel
Dag Bas,
Mooie driverts ! Wordt het niet eens tijd voor je om jezelf te bekwamen in wat eenvoudigere software ?
In bijv. BoxSim zou je dit wel kunnen simuleren.
Niet dat ik te lui ben, integendeel. Maar : zo zou je kunnen inzien dat 'HET' antwoord op je vraag niet echt bestaat.
Hooguit een indicatie, een richtlijn. JOUW optimum zou je zelf kunnen en moeten bepalen....
Mooie driverts ! Wordt het niet eens tijd voor je om jezelf te bekwamen in wat eenvoudigere software ?
Niet dat ik te lui ben, integendeel. Maar : zo zou je kunnen inzien dat 'HET' antwoord op je vraag niet echt bestaat.
Hooguit een indicatie, een richtlijn. JOUW optimum zou je zelf kunnen en moeten bepalen....
- bas focal m180
- Contacteer:
Boxsim, weleens mee gestoeid.MarcoSQ schreef:Dag Bas,
Na opschonen pc staat die niet meer erop.
Ik zie al dat de condensator iets kleiner mag, dat is gunstig in de kosten.Henkjan schreef:
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
test t goed irl uit, ik geef t 50% kans dat je in t eggie ook hierop uitkomt. kan je m (in de kast) laten meten? close range response en impedantie 20 - 500Hzbas focal m180 schreef:Ik zie al dat de condensator iets kleiner mag, dat is gunstig in de kosten.
- bas focal m180
- Contacteer:
Misschien is het aflopende frequentie niet eens zo gek in een kleine kamer, als de subwoofer maar goed integreer baar is op het overname punt.Henkjan schreef:test t goed irl uit, ik geef t 50% kans dat je in t eggie ook hierop uitkomt. kan je m (in de kast) laten meten? close range response en impedantie 20 - 500Hzbas focal m180 schreef:Ik zie al dat de condensator iets kleiner mag, dat is gunstig in de kosten.
Dat bouwen is wel een doelstelling voor dit jaar, speakers bouwen.
Heb een lijstje met doelstellingen voor dit jaar.
Stoppen met roken WAS er eentje van,
Aanmelden sportschool is er ook een die ga ik morgen doen ze hebben nu een aanbieding.
Ik verplicht me om zo vaak mogelijk iets te doen om de depressie waar ik nu in verkeer niet de baas over mij te laten worden.
Een deur auto is klaar de andere deur nog, auto radio zit er in sinds t weekend er ook in.
Nu 2 dagen mooi weer en eerst de andere deur.
Ik doe vooralsnog geen uitspraken wanneer ik hieraan begin, eerst ff nadenken gesloten of GHP.
- RobertD
- Contacteer:
Heel goed Bas, zo te lezen ben je goed bezig!
Ben benieuwd wat je gaat bouwen.
Een goedbedoeld advies: ga eerst even fietsen, lekker frisse lucht en je bouwt alvast een basisconditie op die het sporten veel minder zwaar maakt. Mij helpt fietsen het best als de diepte lonkt.bas focal m180 schreef:Stoppen met roken WAS er eentje van,![]()
Aanmelden sportschool is er ook een die ga ik morgen doen ze hebben nu een aanbieding.
Ik verplicht me om zo vaak mogelijk iets te doen om de depressie waar ik nu in verkeer niet de baas over mij te laten worden.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Dit klinkt echt heel dramatisch, ik hoop dat dit in de praktijk toch mee valt.John P schreef:Mij helpt fietsen het best als de diepte lonkt.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
bas focal m180 schreef:Heb een lijstje met doelstellingen voor dit jaar.
Stoppen met roken WAS er eentje van,.......
- bas focal m180
- Contacteer:
Ze zijn niet de goedkoopste maar ik ben bij enkele sportscholen wezen kijken deze trok mij het meest.John P schreef:Een goedbedoeld advies: ga eerst even fietsen, lekker frisse lucht en je bouwt alvast een basisconditie op die het sporten veel minder zwaar maakt. Mij helpt fietsen het best als de diepte lonkt.bas focal m180 schreef:Stoppen met roken WAS er eentje van,![]()
http://www.sportspalace.nl/algemeen/actie
Genoeg fitnes apparatuur voor conditie, ook voor krachtsport genoeg apparaten.
Voor wat ik wil het meeste apparaten.
Sauna, bubbelbaden en zonnebank.
- bas focal m180
- Contacteer:
Een nieuw bedRobertD schreef:Heel goed Bas, zo te lezen ben je goed bezig!
Als ik 2 achter een volgende dagen de tijd heb eerst de bestuurders kant auto speaker inbouwen dan is de auto voorlopig klaar.
Ik denk eerst maar eens wat mdf plankjes laat zagen voor speakers die ik heb liggen, seas units en filter liggen klaar.
Ik heb afgelopen week ruimte gemaakt binnen zodat ik de speakers daar in elkaar kan lijmen.
De focals tzt eerst kijken wat de beste oplossing is, gesloten of ghp, beide worden ondersteund door een subwoofer.
- bas focal m180
- Contacteer:
Gesloten 20 liter, Qtc iets hoger als ''normaal'', 100 watt blijft ie 2 mm binnen x-max, 104db op 50hz, 50hz is tevens een mooi overname punt voor een dikke 21 inch subwoofer.
Daardoor geen condensator in signaal pad, compact genoeg voor een monitor of compacte vloerstaander.
Daardoor geen condensator in signaal pad, compact genoeg voor een monitor of compacte vloerstaander.
Vanaf vorig jaar februari maak ik er een gewoonte van om geregeld een flink stuk te gaan lopen, anderhalf tot twee uur flink doorlopen en dit drie á vier keer per week. Naast dat dit goed is voor je conditie en je lekker wat meer kan eten zonder dat het meteen gevolgen heeft, geeft het mij ook een goed gevoel om mijn gedachten even op een rijtje te zetten en even helemaal niets te moeten.John P schreef:bas focal m180 schreef:...Mij helpt fietsen het best als de diepte lonkt.
Daarbij heb ik het voordeel dat ik in een dorp woon met erg mooie bossen en landgoederen waar je heerlijk kan lopen en fietsen.
De laatste maanden kwam hier op een of andere manier een beetje het slop in tot ik op een geven moment merkte dat het met mijn conditie en vooral welbehagen aardig achteruit ging. Nu heb ik toch weer de draad opgepakt en kan iedereen aanraden om iets dergelijks te ondernemen. Daarvoor hoef je niet per se in een fries dorp te wonen.

Laatst gewijzigd door richard op wo 01 jun 2016, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
+1 en dan kan je soms de beste ideeën krijgen over iets waar je als je t hard probeert vanaf de bank/buro/werkplek je niet mee verder kwamrichard schreef:.....om mijn gedachten even op een rijtje te zetten en even helemaal niets te moeten.....
-
wouter
- Ook commercieel actief
Gebruik je geen passief filter dan? Dan gebeurt er namelijk vanalles rond 100 Hz als je daarvoor geen maatregelen neemt, zoals een LCR. En een passief onderdeel voegt weerstand toe... Dan kun je met een kleinere kast uit theoretischbas focal m180 schreef:Gesloten 20 liter, Qtc iets hoger als ''normaal'', 100 watt blijft ie 2 mm binnen x-max, 104db op 50hz, 50hz is tevens een mooi overname punt voor een dikke 21 inch subwoofer.
- bas focal m180
- Contacteer:
H&H lineaseerd de impedantie piek altijd, dat bedoel je toch om een goed filter te ontwerpen.wouter schreef:Gebruik je geen passief filter dan? Dan gebeurt er namelijk vanalles rond 100 Hz als je daarvoor geen maatregelen neemt, zoals een LCR. En een passief onderdeel voegt weerstand toe... Dan kun je met een kleinere kast uit theoretischbas focal m180 schreef:Gesloten 20 liter, Qtc iets hoger als ''normaal'', 100 watt blijft ie 2 mm binnen x-max, 104db op 50hz, 50hz is tevens een mooi overname punt voor een dikke 21 inch subwoofer.
Als de impedantie groter word door serie spoel filter dan moet de kast ook iets groter.
Maar het gaat mij nu voornamelijk om het idee wat te bouwen.
Ik denk dat wijsheid is dat ik eerst iets met seas bouw dat is al compleet incl filter.
Als jij nu eens zegt wat je wil maken (Focal) en wat je hebt liggen, dan weet ik zeker dat je met behulp van het forum tot topluidsprekers komt.
- bas focal m180
- Contacteer:
Deze configuratie staat vast. Dat heeft alles te maken dat ik op 2 meter afstand de speakers staan.John P schreef:Als jij nu eens zegt wat je wil maken (Focal) en wat je hebt liggen, dan weet ik zeker dat je met behulp van het forum tot topluidsprekers komt.
Een klassieke 3 weg valt daarmee af, de units komen te ver uitelkaar.
Omdat een speaker steeds verplaatst moet worden kan ik geen dikke speaker bouwen, wederom kom ik dus op deze opstelling van drivers.
Ik kan een monitor bouwen.
Ik kan een vloerstaander bouwen wat niets uitmaakt de plaatsing van de units blijven hetzelfde.
Omdat het geen grote fullrange 3 weg word kan ik de kast voldoende stevig maken en toch verplaatsbaar houden.
De onderste octaven zal een sub moeten doen met een eigen versterker en mini dsp.
Caire 21 sub.
Focal 10K6411.
Focal 7K6411 of de m180 bijna identiek aan de 7k6411
Focal TC120tdx2 of de TC120
- bas focal m180
- Contacteer:
maar ik denk dat ik er verstandig aan doe om eerst seas speakers te bouwen, daarvan is alle compleet incl filter.
Bouwen en daarna 'me aandacht op focal te richten.
Dan heb ik ook een goede indruk was de seas excel speakers doen, en of ze blijven of dat ik ze verkoop.
De auto is voorlopig even klaar, alleen afregelen.
Bouwen en daarna 'me aandacht op focal te richten.
Dan heb ik ook een goede indruk was de seas excel speakers doen, en of ze blijven of dat ik ze verkoop.
De auto is voorlopig even klaar, alleen afregelen.
- bas focal m180
- Contacteer:
Excel W22 W12 en magnesium tweeter, L26roy voor sub.dre schreef:Welke Seas units en design heb je liggen?
Morgen reken ik de behuizing uit H&H van 19mm om in 18mm.
Bitumen heb ik nog liggen, een of ander wol ook.
Boven is er ruimte gemaakt dus kan ik daar lijmen.
Ik zal de behuizing netjes bouwen, dan kan er altijd nog een kleurtje op, of compleet in de verkoop met een goede basis.