Ik gebruik naast CLIO, X-sim als simulatie programma.
Door meten en simuleren zit ik al aardig in de goede richting en klinkt het al erg fraai
Nu voorlopig maar weer verder luisteren.
Moderator: Beheerdersteam
krijg je geen opslingering in t laag van de impedantiepiek van de woofer?RNacoustics schreef:Na een tijd inspelen, heb ik een eerste concept scheidingsfilter in elkaar gezet.
Door meten en simuleren zit ik al aardig in de goede richting en klinkt het al erg fraai![]()
De PoC scheidingsfilter met nog standaard componenten heb ik nog los opgebouwd.ray5150 schreef:Gaan de filters intern gemonteerd worden, of komt er een aparte kast voor ?
Staat me bij dat die kasten behoorlijk vol bracing zaten.
Nee valt mij niet op. Het laag is zeer strak. Alle bas loopjes is goed te volgen.Henkjan schreef:krijg je geen opslingering in t laag van de impedantiepiek van de woofer?RNacoustics schreef:Na een tijd inspelen, heb ik een eerste concept scheidingsfilter in elkaar gezet.
Door meten en simuleren zit ik al aardig in de goede richting en klinkt het al erg fraai![]()
Uiteraardray5150 schreef:Roland, houd je wel dit lijstje in de gaten ?
De Mid unit C173-06-090 is meer een middentoner en moet dan erg hard werken. Want die krijg dan alle laag voor z'n kiezen.leonidas schreef:Als je 7 inch IB is zou ik zeker een keertje proberen om hem aan de onderkant "filterloos" in te zetten.
De 11 inch gewoon laten aanvullen aan de onderkant.
Dus lager filteren.
Je hebt dan geen C in de signaalweg van de mid.
Wij hebben dit geprobeerd met de 5 inch en was gehoormatig errug goed !!
Dacht dat je misschien zelfs om die reden een 7 i.p.v. een 5 had gekozen?
gr. Leon
In de proeffilter gebruik ik nu Mox weerstanden. klinkt nu ook al fraai.Walt schreef:Dat noem ik nou eens 'mooi spul'! Vooral die EVO SGO's!
Weerstanden voor het hoog later misschien nog vervangen door Mresist of Duelund?
Ja, ik zou ze voor de units monteren. Lekker in het zicht.toetertje schreef:Oei das toch bijna zonde om die mooie filtertjes zo weg te stoppen.