Dit is mijn eerste bericht op dit forum. Ik lees al een tijdje mee met jullie fantastische projecten, maar nog steeds geen bericht geplaatst. Wellicht netjes om mezelf even te introduceren. Ik heet Joost en ben 40 jaar. Ik ben inmiddels 18 jaar docent voertuigentechniek en algemene techniek op een VMBO. Ik heb altijd interesse gehad in hifi. Bezoek ook met regelmaat een beurs.
De leerlingen waarmee ik werk zijn niet altijd even gemotiveerd om de lessen techniek te volgen. Vandaar dat ik opzoek ben gegaan naar een leuk uitdagend werkstuk voor hen. Dat is de reden dat ik met DIY-audio in aanraking ben gekomen. Inmiddels zijn we zo'n 25 Cyburg Needle's verder, en ook een zelfde aantal versterkers met een LM1875. Ik moet zeggen dat de meeste leerlingen en ouders toch aardig enthousiast zijn over dit project. Het hele project maken we zelf, dus ook de behuizing moeten de leerlingen buigen en frezen, pootjes draaien en ook het etsen van de printen. Voor veel leerlingen is het een openbaring als er dan aan het einde ook echt geluid uitkomt. Ze zijn dan echt trots op hun werk. En natuurlijk de ene speaker en versterker zien er netter uit dan de andere......
Maar nu mijn eigen projecten. Ik ben vorig jaar met een collega naar een beurs geweest in Radio Kootwijk, en heb daar de zelfbouw speaker van Jan Didden in elkaar gezet. Ik weet het dit was een bouwpakket dat weinig te maken heeft met de projecten op deze site, maar het was mijn eerste project. En ik dacht laat ik maar onderaan beginnen. Een succeservaring is goed voor het zelfvertrouwen. Deze speakers staan op dit moment wel naar volle tevredenheid te spelen in de kamer, al zal er in de toekomst echt wel iets anders voor in de plaats komen. Suggesties zijn uiteraard welkom. Ik heb al mooie projecten gezien op de site van Tony Gee en Troels.
En dan de titel van dit bericht. Samen met 2 collega's hebben we de My Ref Fremen print zover klaar dat er muziek uitkomt!!! Ik moet zeggen dat ik versteld sta van het geluid. Ik ben wat dat betreft niet veel gewend met mijn oude Pioneer 5.1 setje, maar toch. Ik heb deze print na laten tekenen door een vriend van mij. De printen zijn nu zover klaar om ingebouwd te worden in een mooie behuizing. Ik heb nog een 4 tal printen over, die zal ik op de Marktplaats zetten, samen met nog een 7 tal softstart printjes.
Na dit project MOET er uiteraard ook weer een mooie pre-amp bij komen. Ik zat zelf te denken een een dcb1 hotrod, is dit een goede keuze, of zijn er betere? Graag wel rekening houden met mijn kennis en vaardigheden.........want als ik jullie berichten zie mis ik die nogal. Voor mij is het hoofdzakelijk na maken
Verder ben ik op dit moment ook nog bezig om een Lenco L75 op te knappen.
Alle reacties zijn welkom!!