Philips SR 600
Moderator: Beheerdersteam
Philips SR 600
Hallo,
Ik heb al enige tijd een Philips SR 600 staan te spelen.
Hij klinkt op zich prima maar ik had hiervoor een Marantz 7001 staan dus het is al gauw beter.
Volgens de verkoper destijds (oud Philips man) was het een afkeur vanwege de verkeerde XLR. Ik kom op internet wel de oudere SR540 en SR740 tegen maar die zijn intern behoorlijk anders dan deze. Kleinere voedingen en andere transistors e.d.
Zou het de moeite waard zijn deze te upgraden? Wellicht wat onderdelen vervangen/verwijderen en een passend frontje voor bij mijn Aaron voorversterker. Ik heb het schema hier bijgevoegd.
Hij maakt gebruik van twee setjes 2sa1216/2sc2922 per kanaal die 300 watt aan 4 ohm moeten leveren en trekken daar maximaal 1310 watt voor uit het stopcontact. (incl. fan die ik heb verwijderd)
Namen die ik tegenkom zijn Gemcon voor de grote elco's en Wendell voor de kleine. Naar het schijnt zijn die laatste niet geweldig bij hogere waardes, hier zijn ze max 450uF.
Alvast bedankt voor jullie moeite
Ik heb al enige tijd een Philips SR 600 staan te spelen.
Hij klinkt op zich prima maar ik had hiervoor een Marantz 7001 staan dus het is al gauw beter.
Volgens de verkoper destijds (oud Philips man) was het een afkeur vanwege de verkeerde XLR. Ik kom op internet wel de oudere SR540 en SR740 tegen maar die zijn intern behoorlijk anders dan deze. Kleinere voedingen en andere transistors e.d.
Zou het de moeite waard zijn deze te upgraden? Wellicht wat onderdelen vervangen/verwijderen en een passend frontje voor bij mijn Aaron voorversterker. Ik heb het schema hier bijgevoegd.
Hij maakt gebruik van twee setjes 2sa1216/2sc2922 per kanaal die 300 watt aan 4 ohm moeten leveren en trekken daar maximaal 1310 watt voor uit het stopcontact. (incl. fan die ik heb verwijderd)
Namen die ik tegenkom zijn Gemcon voor de grote elco's en Wendell voor de kleine. Naar het schijnt zijn die laatste niet geweldig bij hogere waardes, hier zijn ze max 450uF.
Alvast bedankt voor jullie moeite
Re: Philips SR 600
Het lijkt me nou niet zo slim om die fan er uit te halen, die 2 koelblokken zijn juist zo opgesteld dat ze als koeltunnel fungeren, zonder ventilator kan die veel slechter zijn warmte kwijt en zal de boel oververhit raken bij flinke belasting.
Helemaal als de kap erop zit.
Beter kun je dan investeren in een ventilator die van zichzelf al stil is.
Het lijkt me een soort van PA bak, doe ook eens wat foto's van voor en achterkant ?
Helemaal als de kap erop zit.
Beter kun je dan investeren in een ventilator die van zichzelf al stil is.
Het lijkt me een soort van PA bak, doe ook eens wat foto's van voor en achterkant ?
foto's zal ik even maken.
Hij zal niet veel te doen krijgen, staat in huis en zal nooit flink belast worden. Die 300 watt is volgens specificatie, over 8 ohm word niets vermeld. (behalve bij bruggen)
Er hangen nu Reference Monitors aan.
Hij zal niet veel te doen krijgen, staat in huis en zal nooit flink belast worden. Die 300 watt is volgens specificatie, over 8 ohm word niets vermeld. (behalve bij bruggen)
Er hangen nu Reference Monitors aan.
Als eerste mod zou ik de Fan langzamer laten draaien, voor passieve koeling zitten de koelblokken helemaal verkeerd gemonteerd en daar is de behuizing niet op ontworpen. Je kan de Fan laten draaien op een toerental baarbij je hem niet hoort, een thermoswitch op het koelblok kan er eventueel voor zorgen dat de Fan vol gas gaat als de temperatuur 70gr bereikt.
Verder zou ik zeker zwaardere Elco´s erin hangen, je mag best wel 30000uF per kanaal en per spanningsrail hebben
Verder zou ik zeker zwaardere Elco´s erin hangen, je mag best wel 30000uF per kanaal en per spanningsrail hebben
Opmerkelijk, ik heb nooit geweten dat Flipse dit soort versterkers bouwde.
Binnenwerk ziet er wel wat beter uit als het consumenten spul. veel degelijker gebouwd.
Binnenwerk ziet er wel wat beter uit als het consumenten spul. veel degelijker gebouwd.
Wel degelijk gebouwd inderdaad maar ziet er ook weinig Philips achtig uit, meer japans.ray5150 schreef:Opmerkelijk, ik heb nooit geweten dat Flipse dit soort versterkers bouwde.
Als het goed is zijn d'r ook niet meer van, omdat de pinnen van de XLR verkeerd zitten.
Hij is gebouwd in Taiwan en die andere modellen (zo'n 10 jaar ouder) werden in elkaar gezet door Phonic, las ik ergens.
Voor 125,- wilde ik de gok wel nemen. Een 1300VA trafo alleen kost al wat meer.
Als het binnenwerk het waard is qua ontwerp zit ik wel te denken aan een andere behuizing, aan de andere kant vind ik het mushroom gray ook wel wat hebben.
Ik zal eerst achter de fan aangaan, een andere gewone stille fan had geen zin omdat ie standaard op volle toeren draait en dan toch zo stil niet blijkt te zijn. Vandaar dat ie er nu uit is.
Een zelfregelende fan zou voldoende moeten zijn toch?
Hij is gebouwd in Taiwan en die andere modellen (zo'n 10 jaar ouder) werden in elkaar gezet door Phonic, las ik ergens.
Voor 125,- wilde ik de gok wel nemen. Een 1300VA trafo alleen kost al wat meer.
Als het binnenwerk het waard is qua ontwerp zit ik wel te denken aan een andere behuizing, aan de andere kant vind ik het mushroom gray ook wel wat hebben.
Ik zal eerst achter de fan aangaan, een andere gewone stille fan had geen zin omdat ie standaard op volle toeren draait en dan toch zo stil niet blijkt te zijn. Vandaar dat ie er nu uit is.
Een zelfregelende fan zou voldoende moeten zijn toch?
Met dikkere elco's in de voeding bestaat de kans dat de diodes er niet tegen kunnen.En dat ook de zekering eruit vliegt bij inschaklen.
Het schema bekeken,wat lastig,ontbreken punten op kruisingen die aan elkaar moeten
.
Er zit idd een fout in.Hier het schema met puntjes,nou puntjes
,en de omschakeling veranderd.
Anne
Het schema bekeken,wat lastig,ontbreken punten op kruisingen die aan elkaar moeten
Er zit idd een fout in.Hier het schema met puntjes,nou puntjes
Anne
Het enige wat van Philips komt is hun logo aan de voorkant
Ik heb de SR540 gehad en die werd gewoon door Citizen gebouwd
Persoonlijk zou ik niet veel tijd in stoppen, je kunt al voor €100-150 een veel betere eindbak kopen.
Een Yamaha P2200 of een Ashly Mosfet, soms een BGW of een HH V800 maar die zijn wat zeldzamer.
Ik heb de SR540 gehad en die werd gewoon door Citizen gebouwd
Persoonlijk zou ik niet veel tijd in stoppen, je kunt al voor €100-150 een veel betere eindbak kopen.
Een Yamaha P2200 of een Ashly Mosfet, soms een BGW of een HH V800 maar die zijn wat zeldzamer.
Deze is wat anders dan een 540 of een 740. Alleen de kasten lijken op elkaar, verder hebben ze niets gemeen en deze is een tien jaar jonger.
Waar geen puntjes zitten in het schema is er dus geen verbinding? Ik heb geen technische achtergrond dus schema lezen leer ik gaandeweg.Ah!buis schreef:Het schema bekeken,wat lastig,ontbreken punten op kruisingen die aan elkaar moeten.
Er zit idd een fout in.Hier het schema met puntjes,nou puntjes,en de omschakeling veranderd.
Anne
De veranderde omschakeling heeft betrekking op de brugschakeling?
Die ga ik nooit gebruiken en zal ik mechanisch nog gaan blokkeren met een plaatje.
Wellicht is het wat betreft de elco's de bedoeling geweest om een iets over bemeten trafo in te zetten met een kleinere buffer erachter?
Ik kom het vaker tegen en de andere modellen hebben het juist net andersom.
Idd kruising zonder punt,niet aaneen.
Als de bedrading overeenkomt met het schema zal er uit het linker kanaal maar weinig komen.
Anne
Als de bedrading overeenkomt met het schema zal er uit het linker kanaal maar weinig komen.
Anne
Toen ik vanmiddag een kastje uit de vuilbak trok op het werk heb ik besloten daar maar wat mee te doen.
Er zit nog een flimsy onderkant aan die niet veel steun zal bieden aan de 10 kilo zware trafo maar dat los ik later wel op. Eerst zo maar even proberen.
Het frontje hou ik origineel, de voedings condensators ga ik samen met wat andere elco's vervangen door nieuw
Er zit nog een flimsy onderkant aan die niet veel steun zal bieden aan de 10 kilo zware trafo maar dat los ik later wel op. Eerst zo maar even proberen.
Het frontje hou ik origineel, de voedings condensators ga ik samen met wat andere elco's vervangen door nieuw
Laatst gewijzigd door beijert op za 13 feb 2016, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Leuke werkgever heb je, dat die dat zomaar weggooit.
Ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
Ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
Ach ja, ouwe server en computer zooi. Verder alleen duo core pc's waarvan de hd vernietigd is.
Dit soort kastjes kunnen ze altijd aan mij kwijt.
Dit soort kastjes kunnen ze altijd aan mij kwijt.