De WC1D in uitvoering ;)
Moderator: Beheerdersteam
Re: De WC1D in uitvoering ;)
geen filter, dsp. Alles al omgehusseld, geen sjoege.
Mailtje naar Rumoh gestuurd.
Mailtje naar Rumoh gestuurd.
tweeter overleden. Coil warm geworden maar niet doorgebrand, waardoor de plastic lijm vloeibaar is geworden en verzakt is, waardoor de coil is vervormd en "vastgelopen".
Is me nog wel een raadsel waaraan precies. Kan me niet voorstellen dat 20mV een tweeter laat smelten. Dan vraag ik me toch af hoe de gemiddelde actieve setup dat doet, 20mV offset is niet hoog vergeleken bij heel, heel veel versterkers, en wat moet je dan, toch een condensator ervoor ?
Doet een beetje af aan het hele aktieve verhaal.
En wat zou je ervoor moeten zetten, een hele dikke (dure) film cap ?
Is me nog wel een raadsel waaraan precies. Kan me niet voorstellen dat 20mV een tweeter laat smelten. Dan vraag ik me toch af hoe de gemiddelde actieve setup dat doet, 20mV offset is niet hoog vergeleken bij heel, heel veel versterkers, en wat moet je dan, toch een condensator ervoor ?
Met dank aan Leo voor de impedantiemeting!
1 keurig nette piek, bij de kapotte geen, coil is vastgelopen.
-
Jamesblond
Bij mijn Orion's had ik de tweeters gewoon direct op de UcD's aangesloten, nooit een probleem mee gehad. Aan de andere kant ben ik toch wel blij dat er in mijn nieuwe systeem niet voor €1000 aan tweeters direct aan de eindversterkers hangt.matjans schreef:tweeter overleden. Coil warm geworden maar niet doorgebrand, waardoor de plastic lijm vloeibaar is geworden en verzakt is, waardoor de coil is vervormd en "vastgelopen".
Gerrit
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Daarom adviseer ik om een beveiligings C tussen de tweet te zetten. De Ncore's zijn aan alle kanten beveiligd maar een foutje is zo gemaakt. Bijv per ongeluk het laag op het hoog zetten of een ongefilterd signaal uit sturen. Daarom zie je in Pa systemen bijna altijd een C in de kast zitten om de compressie drivers te beschermen. Bij een 8 ohm tweet is een C van 33u een geschikte waarde, je zit dan op 500Hz. Wel je metingen doen met de C, deze veroorzaakt wel een faseverschil.
Hiero hangen tweeters ook al langer rechtstreeks aan de UcD's. Geen problemen mee. Wel natuurlijk opletten met DSP instellen....of zoals ds23man schrijft: 'n C er tussen zetten voor de veiligheid/zelfbescherming.
Overigens qua ruis geen problemen hier: MiniSharc (van MiniDSP) --> I2S --> AFDAC 2 (van Knuisje) --> gebalanceerd --> UcD's.
De MiniSharc werkt 'full-scale', volumeregeling wordt in de AFDAC 2 gedaan.
Overigens qua ruis geen problemen hier: MiniSharc (van MiniDSP) --> I2S --> AFDAC 2 (van Knuisje) --> gebalanceerd --> UcD's.
De MiniSharc werkt 'full-scale', volumeregeling wordt in de AFDAC 2 gedaan.
Ja, daar ga jeds23man schreef:Wel je metingen doen met de C, deze veroorzaakt wel een faseverschil.
@Gerrit, ik heb er ook nog nooit problemen mee gehad. Wel eerder de zaak tijdenlang aan laten staan en nog geen problemen tegengekomen.
Wat is bij jou de offset van het hele systeem (dlcp+nCore) ?
Oplossing: Totdat de hele bende kant en klaar en af is, condensator ertussen.
Ik blijf het vaag vinden. Voor de lol eens een mailtje naar Seas gestuurd met de vraag wat de maximale DC offset is voor de DXT tweeters. Kijken of we antwoord krijgen
Ik ben Gerrit niet maar ik heb net ook eens gemeten aan de 6 UCD's in de versterker en ik meet: 4, 8, 12, 4, 2 en 28mV DC aan de (belaste) uitgangen.
grappig. Onbelast meet ik bij alle 5 hier 19-20mV (2x nCore en 3x Ucd). Misschien eens belast ook meten.
Ik was vooral benieuwd hoe het systeem van Gerrit meet, aangezien ik ook naar dlcp+ncore ga, vandaar de vraag aan gerrit. Ik weet niet of je (hsmeets) ook een dlcp ervoor heb zitten.
Ik was vooral benieuwd hoe het systeem van Gerrit meet, aangezien ik ook naar dlcp+ncore ga, vandaar de vraag aan gerrit. Ik weet niet of je (hsmeets) ook een dlcp ervoor heb zitten.
Laatst gewijzigd door matjans op wo 10 feb 2016, 21:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Er zit een Afdac2 en daarvoor weer een MiniSharc. Maar de UCD's en NCore's zijn toch niet DC gekoppeld (of vergis ik mij nu?) dus alles wat aan offset er uit komt is van de versterker zelf?matjans schreef:grappig. Onbelast meet ik bij alle 5 hier 19-20mV (2x nCore en 3x Ucd). Misschien eens belast ook meten.
ncore dacht ik wel, ucd weet ik niet zeker, maar ik dacht van niet.
lol, dat weet ik ook niet
Ga er van uit van wel, maar zeker weten is weer een ander verhaal.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Je gebruikt nu toch een minidsp? Weet je zeker dat je niet een keer per ongeluk deze in en uitgeschakeld hebt terwijl de versterkers aanstonden? De minidsp producten staan bekend om de gigantische plop in die situaties. Een kennis van mij heeft op die wijze eens een TAD 2" opgeblazen ( 1500 euro), was gelijk genezen en heb ik een DLCP voor hem gebouwd.
Het zou zomaar kunnen, toch raar dan dat hij zomaar tijdens spelen uitvalt.
Dan valt bij mij gelukkig de prijs van de tweeter nog mee.
Dan valt bij mij gelukkig de prijs van de tweeter nog mee.
Goed, nieuwe tweeter is binnen, gemonteerd en voor de kapotga-veiligheid voorlopig voorzien van een flinke condensator.
Klinkt met hetzelfde filter dan toch weer wat anders, maar goed, we zijn ook nog lang niet klaar.
Als het goed is binnenkort beginnen met nieuwe baan, misschien dan weer tijd & geld voor de dlcp
Klinkt met hetzelfde filter dan toch weer wat anders, maar goed, we zijn ook nog lang niet klaar.
Als het goed is binnenkort beginnen met nieuwe baan, misschien dan weer tijd & geld voor de dlcp
En nu niet alleen een dochter en nieuwe baan verder, maar ook een zoon erbij.
We gaan weer door
DLCP + rommeltjes besteld. Nu nog verzinnen of ik het in 1U of 2U kastje wil hebben. Aangezien ik niet echt behoefte heb aan veel analoge ingangen is misschien de 1U variant wel aardig. Heeft iemand hier zoiets (van modushop)? Heb wel veel 2U varianten voorbij zien komen.
We gaan weer door
DLCP + rommeltjes besteld. Nu nog verzinnen of ik het in 1U of 2U kastje wil hebben. Aangezien ik niet echt behoefte heb aan veel analoge ingangen is misschien de 1U variant wel aardig. Heeft iemand hier zoiets (van modushop)? Heb wel veel 2U varianten voorbij zien komen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ja, ik heb er een paar in gebruik. 4cm intern is weinig, je komt snel in de knoei als je voedingsprinten met trafo er op hebt, dan is er al snel (te) weinig veiligheidsafstand van de 230V voerende delen met de kast. ik heb dat opgelost door een deel van de metalen bodemplaat te vervangen door perspex.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Gewoon 2HE pakken, je maakt het jezelf heel moeilijk met een 1HE.
Gevonden... DLCP review van TNT-Audio...
Met de standaard dlcp voeding van Hypex lijkt het wel mee te vallen met de hoogte. Een geintegreerde amp gaat het toch niet worden.
Met de standaard dlcp voeding van Hypex lijkt het wel mee te vallen met de hoogte. Een geintegreerde amp gaat het toch niet worden.
Aan de andere kant, als je de dlcp op pootjes zet en je de 4 polige kabeltjes voor ncore gebruikt vouw je ze wel dubbel... 2U it will be. Kan ik er ook nog een streamer in kwijt (volumio op een raspberry met digi+ ofzo)
Volgens Hypex past de smps-voeding in 1HE en als ik de plaatjes zo bekijk moet het ook wel passen. Met voldoende afstand van de ongeisoleerde delen tot de kastwanden.