Dat klopt, maar hier is 't de hele toonregeling.ray5150 schreef:Maar dat is met vrijwel alle loudness regelingen zo, Anne.
Hoe hoger het volume, des te geringer de bijdrage van die schakeling.
Morfine is toch ook niet alles
Anne
Moderator: Beheerdersteam
Dat klopt, maar hier is 't de hele toonregeling.ray5150 schreef:Maar dat is met vrijwel alle loudness regelingen zo, Anne.
Fletcher Munson curve?ray5150 schreef:Maar dat is met vrijwel alle loudness regelingen zo, Anne.
Nee hoor, dan schakel je enkel een vaste verzwakker in die hetzelfde doet als de toonregeling in 't midden, niks dus.DIY_peter schreef:Ik zet de toonregeling meestal uit. Heeft die schakeling dan nog nut?
Los contact moet het dan zijn, slechte soldering oid. Kan haast niet anders..... wat je zou kunnen doen is het ding aanzetten met de kap(pen) eraf, en bv met de kop van een schroevendraaiertje tikken proberen de storing erin te krijgen, en zo te localiseren.DIY_peter schreef:Ondanks het vervangen van de volume pot blijft het probleem aanhouden. Het heeft dus niets met die pot te maken.
Soms speelt het linkse kanaal niet en heel af en toe het rechtse. Ongeacht welke bron ik gebruik.
Bij het opvoeren van het volume springt dat kanaal dan plots aan.
Pcies, dat bedoelde ik ook.DIY_peter schreef:Ik heb de potmeter vervangen. Gekocht bij familygate op ebay.
vermits ik die opnieuw moest solderen denk ik niet dat het aan de soldeerpunten van de potmeter zal liggen. Maar het kan natuurlijk wel een ander soldeerpunt zijn.
Dat soort relais zijn luchtdicht geseald. soms zijn ze ook met edelgas gevuld.DIY_peter schreef:Kan het ook zijn dat de contacten in een relais vuil zijn?
PWT schreef:Draai met een combi van de c160 en c270. Probleem van wegvallend kanaal klinkt mij niet onbekend, een flinke volume verhoging en hij doet het weer. Probleem zat niet in de pre-amp. In de eind versteker waren de speaker relais het probleem. Vandaar dat bij jou de headphones gewoon werken.
Tevens zijn er m.b.t. De input selectors enkele modificaties bekend/nodig welke het probleem kunnen oplossen.http://www.reptips.dk/Reptips/NAD-C320modif.pdf