Die komt mij wel bekend voor, ik heb die hier ook, en nog niet voldoende meegedaan.leonidas schreef:Toch maar weer naar de X-fi show geweest. We gaan altijd met een hele groep dus gezellig.
Ik wilde persé de Raal dipole horen en die zou er zijn.
Het is inderdaad een dijk van een tweeter maar ook een beetje aan de prijs ; zo'n 800 euri per stuk.
En pas van af 2khz bruikbaar.
Ze'ev had mij gemaild dat zijn nieuwe NEO woofers tot wel 500 Hz in OB bruikbaar waren.
Dus stiekem uitgekeken naar wat anders.
Bij de ruimte van Speakerland even staan kletsen met Ruud ; zie ik daar ook een dipole.
Natuurlijk vragen en volgens Ruud gebruikten zij hem vanaf 700`800 Hz 1e orde.
Was te druk om echt te luisteren dus dinsdag erop naar Oss en een setje aangeschaft.
Weer wat foto's als illustratie.
Het handige van de HW-kit is dat je gewoon even een setje nieuwe midden baffles zaagt en een unit monteert ; gaat echt heel soepel.
Een kast met filters en baffles en dan met vleugelmoeren verwisselen ; dat zou wel handig zijn ; moet ik maar eens uitdenken.
Ideaal om te experimenteren.
Speelt echt lekker ; de DX3 gaat voor een tijdje de doos in.
Passief op 475 Hz.
12/12 en reductie op de planar.
Doe maar geen metingen deze keer.
Laatste foto is wat ik ook nog wil testen ; in ieder geval iets wat erop lijkt.
gr. Leon
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 5#p1633775
