tweeter DM5

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
riske

tweeter DM5

Bericht door riske »

In mijn DM5 (B&W) hebben de tweeters de geest gegeven : type TW20 3/4" 8 ohm
Blijkbaar niet meer aan te komen, Een goede vervanger???
Grtjs
Riske
SARK

Re: tweeter DM5

Bericht door SARK »

Heb je de tweeters ook al eens "los" op een versterker aangesloten en hier een heel zacht (het liefste alleen hoge tonen of de bas helemaal dicht) signaal op gezet :?: Dit om te zien of de tweeters echt naar de knoppen zijn of dat er mogelijk iets in het filter mis is.
riske

Bericht door riske »

Beste
Dank voor de reactie helaas waren de aansluitdraden volledig onderbroken bij de aansluiting' nu ze hebben ook al jaren dienst gedaan maar toch wil ik ze nog een tweede kans geven kwestie van gewoonte
grtjs
riske
richard

Bericht door richard »

Misschien kun je de boel nog repareren door de aansluitdraden met een stukje litze (dun flexibel geweven koperdraad) en wat soldeervaardigheid te repareren.

Je kan het altijd proberen, weggooien en nieuw kopen kan altijd nog.

Als je dit niet ziet zitten en je bent heel erg gehecht aan je luidsprekers zou je ook bij een bedrijf zoals total speaker repair kunnen informeren of ze iets voor je kunnen betekenen.
riske

Bericht door riske »

Beste
de tweeter nog eens bekeken en besluit ze volledig te demonteren' wat mij heel aardig gelukt is.heb de oplossing gevonden Door het spoeltdraadje los te maken en opnieuw te monteren. het aantal windingen is 1 minder dat voorheen. Na de aansluiting op de map werkte alles weer zoals voorheen. (tenminste ik hoor geen verschil) heel delicate en secure onderneming toch tevreden dat ik het gefikst heb. De aanzet wat wel uw berichtje
dus Dank voor het duwtje
O:)
grtjs
riske
richard

Bericht door richard »

Mooi dat het is gelukt.
Het geeft mij ook een voldaan gevoel als ik iets weer werkend heb gekregen wat ik eerst voor onmogelijk hield.
Plaats reactie