Een klassieke 3-weg met Eton units...
Moderator: Beheerdersteam
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Ik ook.dre schreef:het grote voordeel van dit ontwerp is dat ik het 'topkastje' verwisselbaar kan maken.
Zo kan ik dus een combinatie met de Eton 4-300/25 en 'de' tweeter of de Accuton c33 i.c.m. de Dayton mini-8.
Filter in het topkastje,ik ziet het wel zitten.
gecorrigeerd, tablet he.
Laatst gewijzigd door hannesie op za 18 jul 2015, 19:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Jij ook een mooi ontwerp.....hannesie schreef:Ik ook.
Het moet je smaak zijn.....
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Je moet voor je zelf beslissen hoe groot de kans is dat je dat ook daadwerkelijk zal gaan doen. Als die kans klein is, lijkt het me een onnodig complex vormgegeven behuizing. Een simpeler oplossing zou evengoed, of misschien zelfs beter presteren.dre schreef:
het grote voordeel van dit ontwerp is dat ik het 'topkastje' verwisselbaar kan maken.
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Complex is juist een eis......
En dat kans dat ik dan beide topkastjes maak is ook een zekerheid.
Nu de kastjes in de juiste verhouding:
Tijd voor een nieuw topic!
En dat kans dat ik dan beide topkastjes maak is ook een zekerheid.
Nu de kastjes in de juiste verhouding:
Tijd voor een nieuw topic!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Waarom? Je kan toch gewoon de titel aanpassen: Onnodig gecompliceerde 3-weg met Eton units?
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Nou daar gaat het "klassieke" en wordt het uiteindelijk toch weer een CC (complex carbon of carbon copy?
) 
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Ja,dingen kunnen raar lopen.
Jammer dat het geen multiplex word,dan had ie mulitcomplex kunnen heten.
Jammer dat het geen multiplex word,dan had ie mulitcomplex kunnen heten.
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
dre schreef:Complex is juist een eis......![]()
En dat kans dat ik dan beide topkastjes maak is ook een zekerheid.
Nu de kastjes in de juiste verhouding:
Tijd voor een nieuw topic!
Klassiek is een rechtopstaande schoenendoos, zoals in tha seventies...
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Helemaal mee eens. Maar daarvoor heeft ie natuurlijk recentelijk geen supeduper Festool schuurmasjien aangeschaftray5150 schreef:Klassiek is een rechtopstaande schoenendoos, zoals in tha seventies...
Jammer hoor, kun je eindelijk eens iets maken wat in 50 pagina's af zou kunnen zijn.... slaat de verslaving weer toe
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units.
Niet typen, bouwen !!dre schreef:Tijd voor een nieuw topic!
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
Kan ik ook eens mijn nieuwe cirkelzaag gaan gebruiken! 
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
Met nog twee iteraties in het ontwerp zit je weer terug bij Termino dre 
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
Ja,het word wel groter als ik in gedachten had.......
Heb je een beter voorstel?
Heb je een beter voorstel?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
Gewoon weer terug naar de klassieke schoenendoos!
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
Met 1x 8 inch.....Walt schreef:Open baffle projectje?
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
Begint een beetje te lijken op de zware drieweg van HJ.
Een mooie voet of standaard (eventueel geintegreerd) kan dan er een eigen gezicht aan geven.
groet,
Aat
Een mooie voet of standaard (eventueel geintegreerd) kan dan er een eigen gezicht aan geven.
groet,
Aat
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
En daar is niks mis mee. Ik heb voor ik het roer bij Dinges omgooide zeker naar de drieweg van HJ gekeken en ook naar de drieweg van Jeroen.AatV schreef:Begint een beetje te lijken op de zware drieweg van HJ.
Bij een klassieke drieweg is het natuurlijk niet mogelijk om superorigineel te zijn en dat hoeft ook niet.
Voor het uiterlijk heb ik me een beetje laten inspireren door wat Quadral in het verleden deed.
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
De baffle een paar millimeter naar binnen laten vallen vind ik een leuk detail. 
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
Ik vind het wel een beetje saai.
Maar een voet maakt alles visueel een stuk beter.
Maar een voet maakt alles visueel een stuk beter.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
Als de rand dan ook nog eens netjes afgeschuind naar binnen staan naar het frontdoek hebben we de klassieke Philips box.
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
Ik wil de kast iets hoger maken,dan kan het frontje er keurig in vallen.
Re: Een klassieke 3-weg met Eton units... tenminste dat was
De gesloten optie is er trouwens ook nog.
