Project Eton 11.2

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Project Eton 11.2

Bericht door richard »

Queeste

Een synoniem van het eerste naamwoord uit dit topic.
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Project Eton 11.2

Bericht door Dan »

Etone betekent verrassing in het Haïtiaans
Ik houd van de Italiaanse tongval:

Eton Sorprende
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Project Eton 11.2

Bericht door ds23man »

Grande zucca gonfiato
Harrr
Berichten: 60
Lid geworden op: do 11 mar 2010, 15:45
Locatie: Middelstum

Re: Project Eton 11.2

Bericht door Harrr »

Inz. het meedenken in een naam:
Elftone's? Of anders geschreven, Elftones?

(Eton 11.2. Soms zit ik in mijn eigen wereld, en is het lastig oom mensen mee te krijgen in mijn hersenspinsels.)
Razend leuk project trouwens.

Groet,
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Project Eton 11.2

Bericht door hrscharft »

Iedereen nogmaals dank voor alle naam input, het word zeker niet vergeten zodra de tijd daar is om er een stickertje op te plakken zal alles nogmaals overwogen worden en de beste inzending beloond zoals beloofd.

In de tussentijd nog wat zitten prutsen in het ontwerp van de Baffle. Op de een of andere manier kon ik het maar niet eens worden met mezelf over de platte facetten, nu kwam ik laatst iets tegen in een wat duurder ontwerp van sony wat me een stuk meer aanstond. Dit was een soort van gedraaide curve.

Ik was toch al van plan de baffles op de cnc te maken dus waarom bij plat blijven als mooie rondingen voor die machine net zo makkelijk zijn.

Hieronder het ontwerp laat maar weten wat je er van vind.
Bijlagen
1-8.JPG
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Project Eton 11.2

Bericht door Zweitse »

Ja, waarom niet, ik vind het niet misstaan. Doet mij een beetje denken aan de baffle van Kharma en Thiel.
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Re: Project Eton 11.2

Bericht door scanspeakman »

Erg mooi alleen weet ik niet of je het front glanzend moet maken. Zit zelf ook aan zoiets te denk waarbij het gefineerde hoogglans gelakt is en het front mat.

Scanspeakman
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Project Eton 11.2

Bericht door richard »

Of het front bespannen met zwart leer zoals de Italianen dit doen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Project Eton 11.2

Bericht door hrscharft »

front zal carbon worden dat staat al vast.

Alleen de vorm nog niet.
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Re: Project Eton 11.2

Bericht door scanspeakman »

Ik word er een beetje moe van dat carbon tegenwoordig te pas en te onpas overal op wordt gebruikt. Maar ik denk dat het in dit gevoel wel erg cool staat!

Scanspeakman
Gebruikersavatar
rodi
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 20:39

Re: Project Eton 11.2

Bericht door rodi »

Ik vind je ontwerp van de voorkant erg geslaagd.

Echter ga je de zijkanten maken uit meerdere lagen, wordt door de lijm de totale dikte van de zijkant dan niet meer als alleen de kale lagen?

(Met als gevolg dat je prachtig cncgefreeste voorkant niet naadloos aansluit op de zijkant?
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Project Eton 11.2

Bericht door hrscharft »

dat is ook de reden dat ik eerst de kasten volledig klaar maak en dan de baffles pas ;) zodat ik als ik de kasten klaar heb kan opmeten hoe breed ze nou daadwerkelijk geworden zijn en dus de breedte van de baffle daar op kan aanpassen.
Ik word er een beetje moe van dat carbon tegenwoordig te pas en te onpas overal op wordt gebruikt. Maar ik denk dat het in dit gevoel wel erg cool staat!

Scanspeakman
let wel scanspeak man ik ben niet van plan om van dat plakfolie te gebruiken maar het echte spul en dan opgepoetst naar hoogglans met zijdeglans kasten.
Bijlagen
Alleen dan dus met de ronde baffles
Alleen dan dus met de ronde baffles
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Project Eton 11.2

Bericht door FR_Aad »

hrscharft schreef:

let wel scanspeak man ik ben niet van plan om van dat plakfolie te gebruiken maar het echte spul en dan opgepoetst naar hoogglans met zijdeglans kasten.
Ik denk wel dat ik de Scanspeak Man wel begrijp.
Het echte- of namaakspul wordt overal voor de looks gebruikt terwijl het verder niets toevoegd.
Maar over smaak valt niet te twisten natuurlijk. :mrgreen:

Aad(die carbon erg lelijk en goedkoop vind)
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Project Eton 11.2

Bericht door hrscharft »

Aad(die carbon erg lelijk en goedkoop vind)
Dat mag Aad vinden idd :) want zoals Aad zelf al zegt over smaak valt niet te twisten. Persoonlijk ben ik er ook niet altijd fan van maar in dit geval denk ik dat het juist heel erg mooi uit kan pakken Carbon in combinatie met de gele Kevlar woofers.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Project Eton 11.2

Bericht door FR_Aad »

:D
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Project Eton 11.2

Bericht door MechanicalAnimal »

zo dan....ik zeg doen!

Afbeelding

Die zijkanten doen me denken aan de formidabele Paranello's van Jasper Joppe Geerts.

Afbeelding

Ik vind een dergelijke striping, met bijvoorbeeld een dun stripje carbon in Harm zijn ontwerp een bijzonder strakke combinatie.


edit: kudsooi....waarom is die foto nou weer bij me te groot terwijl ik de afbeeldingslocatie uit de originele topicpost kopieer...what the hell????

edit2 [mod]: in dat geval ff de link naar de thumb pakken (heeft "&t=1" op t eind), met een te breeeeeede foto gaat de hele layout van de forum pagina in de soep
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Project Eton 11.2

Bericht door pappaleo »

Hoe is het met de naamgeving gesteld ? :D
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Project Eton 11.2

Bericht door hrscharft »

Door alle andere drukte ligt zowel dit project als de naamgeving even stil ;)
Hoop het binnenkort weer op te pakken.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project Eton 11.2

Bericht door dre »

Binnenkort? :mrgreen:
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Project Eton 11.2

Bericht door hrscharft »

Haha ja hè

njah er zijn wel wat vorderingen maar niet genoeg om hier neer te kwakken.
het is echt een project waar ik even mee bezig ga als ik tijd/zin heb.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project Eton 11.2

Bericht door dre »

Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Project Eton 11.2

Bericht door richard »

Voor de mono liefhebber.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project Eton 11.2

Bericht door dre »

:lagge:

Helemaal niet gezien. :roll:
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Project Eton 11.2

Bericht door architect »

richard schreef:
Voor de mono liefhebber.
vond de prijs al wat laag, die is meestal de helft hoger
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Project Eton 11.2

Bericht door Zweitse »

Dan koop je er toch gewoon een tweede bij :mrgreen:
Eton ER4
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”